Hej! Jag har en 2hk yamaha som jag har problem med. Under senaste fisketuren så åkte jag och min kompis och trollade. Vi körde på den lägsta gasen. Efter en tids trolling påbörjade vi färden hemmåt. Min kompis hade precis fått upp en gös så jag ryckte igång motorn (lät precis som vanligt) sen när jag skulle gasa på lite började det att ryka och sedan la den av. Försökte sen att rycka igång den igen men den var helt död.
Då var det bara att fatta årorna och börja en trevlig tur hemmåt Jag försökte att dra igång den då och då men utan resultat.
Motorn har rykt förut efter att jag kört på den lägsta gasen och ska gasa upp. Den brukar låta lite konstigt i några sekunder men sedan går den precis som vanligt. Den startar alltid på första rycket utan choke.
Någon som vet vad det är för fel? Tacksam för svar// Jonas
Då var det bara att fatta årorna och börja en trevlig tur hemmåt Jag försökte att dra igång den då och då men utan resultat.
Motorn har rykt förut efter att jag kört på den lägsta gasen och ska gasa upp. Den brukar låta lite konstigt i några sekunder men sedan går den precis som vanligt. Den startar alltid på första rycket utan choke.
Någon som vet vad det är för fel? Tacksam för svar// Jonas
Kommentera