Behöver hjälp med onödigt men roligt inköp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver hjälp med onödigt men roligt inköp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av john.ohrberg Visa inlägg
    Kanon! Har du någon koll på hur spridningen är på den? Vill inte bara ha en ljusfläck på 30cm i diameter om man t,ex tittar ner på skona.
    har en...eller två faktiskt....spridningen är i minsta laget,duger när man rastar hunden eller ger sig ut på isen en tidig morgon men alldeles för dålig spridning vid t.ex eftersök när man vill se lite åt sidorna i ögonvrån,och 1800 lumen kan de fetglömma...900 är nog mer rätt....beställt en sån här i stället få se om den är bättre...allt i ett med billaddare också, och hemma för under trehundringen....men glöm inte en plugg till svenska kontakterna....

Senast ändrad av byggarn; 2013-10-30, 22:27.
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av john.ohrberg Visa inlägg
      Spön och rullar har jag själv satt köpstopp på, har snart ett spö för varje bete :p
      Perfekt, då slipper du ta loss betena!
      KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
      Gös: 77cm 4,56kg
      Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
      Öring: 500g+
      Röding: 1,03kg 46cm
      Regnbåge: 2.5kg 53cm
      Havsöring: 4,07kg 78cm

Kommentera

Ursprungligen postat av Cookie o0 Visa inlägg
        Perfekt, då slipper du ta loss betena!
        Mm det var det som var tanken med det blir så dyrt med alla beteslås man måste köpa

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Nej ett lika dant
          Om det är likadant ska jag inte köpa det för dubbla priset, för då går det ju sönder efter några enkla fighter......

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
            kolla med dealextreame också...troligen samma lampa men till ett helt annat pris....
            Har själv letat efter prestandalampor, och de från kina verkar inte vara bra, många har fötdubblad lumenstyrka. Men den cykellampan på 900lumen finns ju överallt, t.ex. Xxl.

Annars har lightinthebox väldigt många fina ficklampor.
            Senast ändrad av daikai1; 2013-10-30, 22:49.

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              har en...eller två faktiskt....spridningen är i minsta laget,duger när man rastar hunden eller ger sig ut på isen en tidig morgon men alldeles för dålig spridning vid t.ex eftersök när man vill se lite åt sidorna i ögonvrån,och 1800 lumen kan de fetglömma...900 är nog mer rätt....beställt en sån här i stället få se om den är bättre...allt i ett med billaddare också, och hemma för under trehundringen....men glöm inte en plugg till svenska kontakterna....

http://dx.com/p/singfire-sf-621-2-x-...x-18650-237518
              Sant men billigare på ebay

Skulle ändå rekommendera att köpa vettiga Panasonic 18650 batterier separat för de som brukar följa med funkar men inget att jämföra med riktiga grejer.

Men ändå lite overkill om man frågar mig, den jag har på "1200lumens" (tror mer på 900lummens) räcker gott o väl för normalt bruk, och lampan lyser upp dit man kollar så varför behöva lysa upp hela skogen :P
              Senast ändrad av Serigös; 2013-10-30, 22:58.

Kommentera

Ursprungligen postat av sparetime Visa inlägg
                Tänkte kanske inte beställa ett custombygge.....men letat efter spöbyggare. En sprucken spigotholk, går det att fixa?? Tips och trix?? Hur gör man?? Eller finns det spöbyggare som gör jobb åt oss amatörer??
                Ja allt går att fixa. Jag har inte gjort några spigotholkar själv och är inte helt säker på hur man gör heller. Jag skulle kunna höra med en som ja känner som är väldigt duktig spöbyggare och höra med honom om det är intressant?
                http://uniquerods.se/
                Besök gärna min Facebook
                eller min Instagram för mer bilder

Kommentera

Ursprungligen postat av Rev Visa inlägg
                  Ja allt går att fixa. Jag har inte gjort några spigotholkar själv och är inte helt säker på hur man gör heller. Jag skulle kunna höra med en som ja känner som är väldigt duktig spöbyggare och höra med honom om det är intressant?
                  Självklart intressant! Det är ett grymt spö att fiska med, och även om en del här tror att det gått sönder för att jag köpte det billigt på en utförsäljning och istället borde köpa ett likadant spö för dubbla priset så tror jag att det går att fixa, men jag saknar kunskapen......
                  Senast ändrad av sparetime; 2013-10-30, 23:08.

Kommentera

Ursprungligen postat av sparetime Visa inlägg
                    Självklart intressant! Det är ett grymt spö att fiska med, och även om en del här tror att det gått sönder för att jag köpte det billigt på en utförsäljning och istället borde köpa ett likadant spö för dubbla priset så tror jag att det går att fixa, men jag saknar kunskapen......
                    Du har inte försökt ta kontakt med tillverkare?leverantör? De brukar väl kunna fixa fram delen.

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
                      Du har inte försökt ta kontakt med tillverkare?leverantör? De brukar väl kunna fixa fram delen.
                      Har spöt liggande på ABU Svängsta just nu, de har inga fler kvar, spöt är köpt för 999 sek från en dansk webbutik, de har heller inga spön kvar men erbjuder mig pengarna tillbaka vilket är som det ska. Det som är trist är att det finns några spön kvar ute hos svenska handlare men de begär 1999 sek så det känns ju inte så kul, men kan jag inte fixa till det så hamnar jag väl där....... för jag har varit sjukt nöjd att fiska med spöt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 088 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art