Hjälp med prisvärd systemkamera!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med prisvärd systemkamera!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Kolla in på Japanphoto och scandinavianphoto på deras hemsidor kan du få fina kameror med objektiv för en prisklass runt 3-5000 kr.

    Jag har fotat lite själv och har en Nikon d3100 och har varit väldigt nöjd med den, en riktigt bra nybörjar kamera om man säger så.
    Då kan du fixa och trixa filma i HD fota i RAW etcetc och efter den kan du byta upp dig i min mening.

    http://www.scandinavianphoto.se/prod...3-5-5-6g-dx-vr typ en sån för 3.600 kr bra att börja med om du inte vill läga ner mycket pengar heller. Här är lite bilder jag har tagit med den kameran så får du se



    Hoppas du hittar något trevligt

    Kommentera


    • #42
      Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
      I och för sig sant men med en budgetvänlig systemkamera ger en 50 mm-lins en bildvinkel motsvarande vad man får med ett 75 mm-objektiv på en 35 mm kamera eller en DSLR med fullstor sensor och jag föreställer mig att det kan bli aningen begränsande om man tänker sig att filma fiskevideos. Tex när fotografen och den han vill filma sitter i samma båt...
      Stämmer. På aps-c blir det 35mm istället. Också billig.
      ägt båda nikons 1,8or och de är båda mkt bra.

      Kommentera


      • #43
        Ursprungligen postat av luddson Visa inlägg
        Det är en ok kamera som inte kommer att göra dig besviken. den saknar dock mycket av det "Lullull" som du får med canon. men med den kameran och ett 50mm så är du i hamn. vet inte om det är en värstingkamera med massa funktioner eller en bra kamera som du ej behöver justera så mycket med utan bara trycka på record. d5100 är mångsidig och du får en bra mellanformatskamera för pengarna. med en rig som komplettering och lite övning så kommer du att bli riktigt vass på det du gör. go for it
        Tack något sjukt! Dina tips har verkligen varit till stor hjälp. In och kika på min youtube-kanal senare i sommar så har jag nog laddat upp ett antal videos så vore det grymt schysst med lite feedback från dig
        http://www.youtube.com/user/Allround...n?feature=mhee

        Fishing for life!

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        14 895 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art
         
        Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
        22 svar
        3 184 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Nextline  
        Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
        9 svar
        952 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman
         
        Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
        26 svar
        8 364 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Kr0nbl0m  
        Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
        12 svar
        2 665 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
        Arbetar...
        X