Hjälp med prisvärd systemkamera!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med prisvärd systemkamera!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Har själv en gopro och skulle ej rekommendera det. Det blir tråkigt och enformigt med samma vy.....
    sigpic

    Kommentera


    • #12

      kollain denna liten och smidig

      Kommentera


      • #13

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg
          Tror inte den riktigt faller in i killens budget, men det är en bra kamera
          Hmm men TS har inte angett någon budget bara efterfrågat förslag på prisvärda kameror och denna är mycket prisvärd, men det visar sig väl kanske vad budgeten är.

          Kommentera


          • #15
            Är du säker på att det är en systemkamera du vill ha? Det finns ju många kompaktkameror som filmar rätt bra också om det mest är det du skall göra. Fördelen med systemkameror är ju variationsmöjligheterna med olika objektiv osv, nackdelen med det är ju att det drar iväg så jäkla mycket i pris när man utnyttjar den möjligheten. De stora pengarna är inte kamerahuset utan allt runtomkring.
            Jag hade tittat på utförsäljning av gamla modeller alt begagnat om jag var som du, inget tappar värde som elektronik. Kolla köp och sälj på fotosidan.se. Tusen gånger hellre ett kamerahus med några år på nacken med ett kvalitetsobjektiv än ett nytt hus med billigaste tänkbara "kitobjektiv".
            Canon, Nikon, Pentax, seriösa tillverkare allihop, skillnaden är att pentax har bättre väderskydd redan på billiga modeller men att det å andra sidan inte finns särskilt mycket begagnat att köpa. Jag tänker då mest på optik där man kan spara tusenlappar på att köpa beg.
            Lycka till med filmandet!

            Kommentera


            • #16
              personligen hade jag gått på canon eller nikon om det ska köpas systemkamera, andra hands-marknaden på optik är större än för pentax. en kompaktkamera tycker jag inte ger samma bra intro till filmning/foto som en system. ska man lära sig och är ung är det lika bra att ha en med många rattar så man lär sig hur dessa fungerar och hänger ihop! mina 2 cents. skitfiske på mig nu!
              Fiskerapport på http://teamconkeso.blogspot.se
              sigpic
              Skitfiske!

              Kommentera


              • #17
                Hade aldrig köpt en systemkamera med syftet att filma. Köp en bättre filmkamera istället som är smidig att anvönda, tålig och förmodligen billigare. Att systemkameror kan filma idag ser jag mer som en bonus. Ska du trots allt köpa en systemkamera att filma med så lär du behöva extern mic osv också. Annars hör du autofokus och zoomljud om du använder en zoomglugg.

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Allroundfiskaren Visa inlägg
                  Hej! Jag söker en bra systemkamera som inte får kosta skjortan av en. /Allroundfiskarn/Hampus
                  Din fråga var enkel. Vad du själv måste reda ut är vad du ska ha den till ? Vilka funktioner önskar du ? Vad får den kosta, jag menar vad är din skjorta värd ?

                  Med tanke på din fråga så verkar du inte helt på det klara med vad du önskar. Vad filmar du med idag ? Ska du även fota ?

                  Här på FS kommer du bara att få 1000 synpunkter alla mer eller mindre tyckande och sällan fakta om produkten och/eller teknik/specifikationer mm. Sök efter filma med systemkamera i andra forum, där du har fotofolk och filmare. Där kan du få riktiga svar och bra förklaringar till varför du bör ha det ena eller det andra. Av det lilla jag kan så är en billig (5000 :- klassen) systemare relativt begränsad om du vill filma.

                  Canon 7D beg med magic lantern som OS och dedikerat objektiv för ändamålet är något jag har läst lär vara bra för foto/film. Mera har jag förstått att objektiv för foto inte är helt enkelt att filma med, därav lär det finnas objektiv som är anpassade för just filmning. Men liknande detta lär du kunna skrapa ihop på begmarknade för runt 10 -15000:-.

                  Alternativet är ju en bra filmkamera. Men är det bara en systemkamera du söker så är ALLA väldigt bra. Canon har sina fördelar, Pentax sina osv. Mer en smaksak vilka tekniska detaljer och funktioner som tilltalar just dig.

                  Kolla in en här killens Film, sagolikt grym. Kontakta honom så kan han säkert ge dig massor av tips utifrån egen erf.
                  Undrar om det inte är en 7D han kör med, men där kan jag ha fel.
                  Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

                  Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

                  Kommentera


                  • #19
                    Tack så mycket för tipset! Jag har en kompaktkamera som man kan filma under vattnet med och även tillgång till GoPro eftersom att min fiske-vän har en, så därför är det en systemkamera som jag kommer att köpa i så fall. Jag tackar ännu en gång för tipset Skitfiske
                    http://www.youtube.com/user/Allround...n?feature=mhee

                    Fishing for life!

                    Kommentera


                    • #20
                      Jag tycker att den prisklassen var väldigt bra, tack för tipset återkommer sen med vad det blir
                      http://www.youtube.com/user/Allround...n?feature=mhee

                      Fishing for life!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      14 895 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art
                       
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 184 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                      9 svar
                      952 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
                      26 svar
                      8 364 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Kr0nbl0m  
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      12 svar
                      2 665 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Arbetar...
                      X