Grymt efterleksfiske med 11,9 kg i topp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grymt efterleksfiske med 11,9 kg i topp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Grymt efterleksfiske med 11,9 kg i topp

Jag, Matte (mARo) och Rulle fick i måndags vara med om ett riktigt bra fiske. De fem första morgontimmarna gav inte en enda fisk. Men efter lite letande hittade vi dom strax intill ett strömmingsstråk. De fem första gäddorna väger mellan 4 och 5 kg. Alla på Helltail. Vi tar ytterligare några 3-kilos innan det är dags för grillning av pepparbiff. Vi tänkte att nog måste det finnas ännu större gäddor där. Tillbaks till samma ställe igen och i med helltailen - PANG - Jag känner och ser direkt att det är en stor gädda. Och vilken grym fajt med luftsprång och långa rusningar den bjuder på. Efter att ha blivit bogserade 15 meter mot land och sedan ut igen lyckas jag till slut pressa in henne och Matte håvar snyggt. Nu ser vi att det är nytt personbästa för mig, frågan är om det är nytt teambästa? Upp på mattan, ut med krokarna och upp i vågen - Japp!! 11,9 kg fördelat på 117 cm, nytt PB med 1,9 kg och nytt TB med 4 hg. Har svårt att komma ihåg när jag var så glad senast.

Titta på filmsnutt av återutsättningen av gäddan här

Efter fotografering och återutsättning åker vi vidare till ett annat ställe i närheten. Matte har bestämt sig för att köra med Buster, han vill ha en stor på jerk. Vattnet nästan kokar av småfisk och stora plask från ytjagande gäddor och det tar bara några sekunder innan första gäddan sitter på Mattes Buster Jerk, en 7-kilos som släpper precis invid båten. Rulle testar också Buster och precis när han lyfter draget från ytan efter ett kast hoppar en 3-kilos och tar den i luften! Helt otroligt! Några mindre gäddor krokas och släpps tillbaka innan Matte får på en fining igen, denna gång kommer den upp i båten - 6,5 kg strömmingsfet 97-centimetare. Några kast senare hivar han upp en 5,3-kilos. Just som jag har sköljt av avkrokningsmattan och äntligen fått ut min helltail igen säger Matte att jag nog borde veva in snabbt och greppa håven för han har en riktig fining på. Jaha då var det bara att ställa sig och njuta av en storgäddfajt till. Den här gäddan kämpar också bra och sticker på utflykt ett par gånger. När vi ser hur lång gäddan är i mörkret börjar jag nästan bli orolig att den är större än min. Men efter att vi fått upp den på mattan kan vi se att den är något smalare. Gäddan tynger vågen till 9,65 kg och tänjer måttbandet till 115 cm. Alltså en riktigt fin gädda och nytt team-bästa på Jerk! Vilken dag!!

Vi avslutar fisket på topp och räknar till 25 gäddor varav 10 st var över 4 kg:
    Matte: 4,1 kg - 4,5 kg - 5,3 kg - 6,5 kg - 9,65 kg
    Jag: 4,0 kg - 4,2 kg - 11,9 kg
    Rulle: 4,6 kg - 4,9 kg

Skitfiske på er alla!
    Jacob
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Jac; 2005-06-09, 13:17.
    http://eastfieldlures.blogspot.se

Låter som ni hade en hyfsad fisketur

Kommentera

Hur länge varar efterleksfisket ?

Kommentera

Grattis till en kanondag och härliga gäddor!
        There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

Grattis grattis.. alltid kul me fina damer som hälsar på i båten

Kommentera

Bästa turen på länge Jac

Kommentera

Grymt!! Och grattis...till PB! Men ni ser inte så glada ut på bilderna Men jag vet iofs hur det kan se ut i stridens hetta.
              LaSsE

Kommentera

Tackar allihop!
                Modemgurka: hahahaha jo jag la märke till det, Kan ha berott på att vi var helt slut efter en lång dag. Jag glömde nog leendet eftersom jag var så fokuserad på att försöka hålla gäddan snyggt

Kommentera

Ursprungligen postat av Jac
                  Tackar allihop!
                  Modemgurka: hahahaha jo jag la märke till det, Kan ha berott på att vi var helt slut efter en lång dag. Jag glömde nog leendet eftersom jag var så fokuserad på att försöka hålla gäddan snyggt
                  '

hehe jag vet hur det e på vägen till fisket så e man pratglad å vaken.. sen på vägen hem sover man nästan... men det e skönt som fan när fisketuren har varit lyckad Hehehe Desvärre har det inte gott så bra för mig senate turerna

Kommentera

Ursprungligen postat av Jorgazz
                    '

hehe jag vet hur det e på vägen till fisket så e man pratglad å vaken.. sen på vägen hem sover man nästan... men det e skönt som fan när fisketuren har varit lyckad Hehehe Desvärre har det inte gott så bra för mig senate turerna
                    Exakt! Dessutom kan bli "bakis" när man har varit ute riktigt länge. I tisdags orkade jag knappt kliva upp ur sängen å sen var jag helt borta hela dagen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 534 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot