Småsutare
Bara för att ingen skriver att de fångat små sutare i Antorpa betyder det inte att de inte finns. Jag fångade två stycken på ca 3 hekto styck när jag var där för ett par år sedan. Jag fick för mig att ta en fet sutare på takeapart spö men lyckades endast med dessa små. De små kanske inte gillar boilies fiskade långt ut som många verkar göra där därav fångas det inte heller så många. Dessutom är det många vatten här i skåne där man sällan får sutare under 1 kg, trots att man vet att de finns, så småsutare verkar vara lite speciella.
För övrigt är Antorp ett mycket trevligt vatten som är lättillgängligt, bra att tälta vid etc så jag förstår de som gillar stället. Perfekt att ta med hela familjen till för lite bad etc. Och för er som tycker stället verkar fånigt, enkelt, åk inte dit...
Ursprungligen postat av Flodebanan
För övrigt är Antorp ett mycket trevligt vatten som är lättillgängligt, bra att tälta vid etc så jag förstår de som gillar stället. Perfekt att ta med hela familjen till för lite bad etc. Och för er som tycker stället verkar fånigt, enkelt, åk inte dit...
Kommentera