Lowrance elite4x till vertikalt prickskytte! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance elite4x till vertikalt prickskytte!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lowrance elite4x till vertikalt prickskytte!

Är det någon som använder eliten4x till prickskytte?

Funkar det bra eller ska man upp en storlek eller är de bara lyx? :p
    Försöker hålla ner budgeten så mycket som möjligt.

Det er helt ok på grunt vann (ned til 30-60 meter avhengig av vannkvalitet), men du bør kunne få meget bra pris på utgående modeller av Elite 5x nå siden de nye Elite har begynt å sendes ut til butikkene.
    Team Colibri

Kommentera

Jag står också i startgropen att prova vertikalt, den lokala "fiskevetarn" sa att det går, men att det som vanligt går lite bättre med värre utrustning. (Han har förstås sidoscanner, lod och plotter på rena 27" skärmarna...")

Jag provade lite på skoj häromdagen utan att bry mig om att båten drev, själva funktionen funkar nog, men om jag sen kan hitta en fisk och hamna i närheten av den fisken lär bli ett värre problem.
      Men fiske är mkt tålamod, lite tur och svordomar!
      Och vem tusan är inte sugen att prova vertikalt när man kollar proffsens videos

Kommentera

Elite 4 är Kanonbra Ekolod. Köpte 4 HDI modellen med GPS och som kan ta in Navionics sjökartor på microSD kort. Satsa åtminstone på den modellen så du kan söka dina favoritplatser och spara dem. Men uppgradera programvaran på den så blir den snabbare när man knappar i menyerna och stabilare. Stor skillnad i prestandan efter uppgraderingen. Finns ladda ner på Lowrance hemsida. Står även hur man gör uppgraderingen.

Kommentera

Jag har elite-4x till vertikalet som jag precis har börjat med och det funkar! 5:ans skärm är dock bra mycket bekvämare att använda. Men 4:an funkar helt klart. Mest beror det på styrman tror jag mer än ekolodet! Sålänge de har realtidsfönster å lite inställningar så går det. Skulle nog faktiskt säga att garmin 300c är minst lika bra som elite-4x, något större skärm med.

Kommentera

Elite (som trådstarter spør om) og Elite HDI er to helt forskjellige ekkolodd. Elite HDI er et meget bra ekkolodd, Elite er "ok".
            Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 384 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art