Favorit boost - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Favorit boost

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Kiwi
    richtermo: Jepp!Jag fick bättre än polarna förra sommaren med mina döda, boostade löjor än va de fick på sina levande. Om jag ska vara ärlig så boostade jag en levande löja först men den dog av sprayen...Inte så konstigt så frätande som mega tuttin är.... Sen är det ju möjligt att jag skulle fått lika bra på bara en död, oboostad men det tvivlar jag på. Ska testa mer i sommar och kolla.
    Coolt mannen, hör av dig med resultat....jag ska med testa det !
    gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Boost har Energy's Squid varit en funktionsduglig variant för min del, dipperna jag gillar är Tigernut oil från Dynamite samt Scopex Squid Liver från Energy. Som någon skrev, det man tror på fiskar bra!
      Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Richtermo: Desamma!

Om vi snackar dipper så är en hemlagad vaniljdipp mumma när jag feederfiskar mört. Och för braxen är choklad nice. Och precis som någon skrev, det man tror på funkar.
        Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Hur gör du din hemmagjorda vaniljdipp? (eller är det "secrets of the trade"?)

Kommentera

Man kan väl köpa lite vaniljpulver och blanda med mjölk
            /Lazinko

Kommentera

Mitt inlägg var alltså en dip:
              Blanda melass med krebsedyr (boilieflavour) och en skvätt garlic-sprayboost, skaka om och förvara ett gäng boilies i burken. Se till att den håller tätt bara Blanda den INTE i köket när din bättre hälft är hemma !

För att smaksätta majs kan man pudra på: vanilj, kanel, kakao, curry eller vad man vill, sen fryser man in hela rasket. Tina upp när du ska och fiska och smaken har satt sig. Dessutom får man mjukare majs som underlättar mothuggen och förbättrar krokningsförmågan.

Carpoholic använder ljus sirap som bas i sina dipper med fruktig smak, testa magicfruit i sirap för braxen.....mmmmmmm, smaskens !

Jag ska definitivt köra boostad fodermajs till braxen i sommar, bara att koka i en lag med smak och socker. Sen förvarar man majsen i lagen. 1 - 2 korn på en hairrig borde rocka fett, lite pilligt men man behöver ju inte byta bete hela tiden. Dessutom ganska "mörtsäkert"

Det är bara att testa testa testa !
              gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi
                richtermo: Jepp!Jag fick bättre än polarna förra sommaren med mina döda, boostade löjor än va de fick på sina levande. Om jag ska vara ärlig så boostade jag en levande löja först men den dog av sprayen...Inte så konstigt så frätande som mega tuttin är.... Sen är det ju möjligt att jag skulle fått lika bra på bara en död, oboostad men det tvivlar jag på. Ska testa mer i sommar och kolla.
                Verkar vara jävligt nyttig mot fisken om en löja dör av den boosten. Hur mår igentligen den abborren som mot förmodan "snor" den boostade betesfisken? :S
                sigpic

Kommentera

troligen lika bra som gäddan som simmar runt med en krok i näbben efter att tafsen brustit...
                  -----------

<"))))><

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter Larsson
                    troligen lika bra som gäddan som simmar runt med en krok i näbben efter att tafsen brustit...
                    Det är väl en helt annan sak ? Att svälja ngt "giftigt" kan väl inte liknas med en krok i munnen`?
                    sigpic

Kommentera

Superfarlig gift-boost De Luxé!!!

till att börja med så tror jag inte att boosten i fråga är giftig. och även om den är det i koncentrerad form, dvs när den sprayas på betesfisken, så är den skapligt "utspädd" så snart den kommer i vattnet och troligen inte mer farlig för rovfisken än en betesfisk fullproppad med miljögifter från vår kära industri... och även om den är det så kommer den ut ur fisken den naturliga vägen skapligt snabbt. glöm inte att abborren är en rovfisk och dess magsyra är så stark att den utan problem bryter ner benen i sina bytens kropp...

edit: stavning
                      Senast ändrad av Peter Larsson; 2006-01-23, 13:20.
                      -----------

<"))))><

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 532 visningar
                      0 gillar