Hype om olika märken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hype om olika märken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

E bara i sverige shimano är överprisade. O det har vi normark att tacka för plus att de har sämsta servicen i sverige både på jakt o fiskesidan.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Shakespeare, Mitchell och DAM är märken som tyvärr ofta blir förbisedda i Sverige tycker jag

Kommentera

Ja det är stor skillnad på Shimanos ordinariepriser i Sverige o tex Danmark el UK.
        Det som irriterar mig mest är dock att trots de höga priserna så har man ett relativt begränsat sortiment. Många varianter (storlekar/kastvikter) av spön och rullar som inte saluförs här.

Kommentera

Och sen kan man ju inte känna på spöt innan man köper om det inte finns i någon affär i närheten utom bara online.

En vän från Tjeckien berättade bara för några dagar sen att nästan alla fiskegrejer är mycket mycket billigare i Tjeckien jämfört med Sverige, hon uppskattade det till "typ halva priset". Och då pratar vi inte bara om fiskespö/beten allmänt, men om samma produkt.
          Men sen är det ju inte bara fiskespön med prisskillnadsproblemet, om man tittar på t.ex. löparskor är det likadant att de oftast är mycket billigare utomlands än vad man kan förklara med bara högre skatt etc. Några företag med importmonopol på ett par märken verkar ha ganska stora marginaler i Sverige.

Kommentera

Brutala marginaler, ofta över 400%.

Vet tex att Stadium gav ca 300kr per par fotbollsskor för toppmodellen för kanske 5 år sen, sen tog dem runt 1700kr ut i butik.

Kommentera

SG ocg RT delen håller jag med om.

Dragon har jag aldrig fiskat med men dom spöna jag känt på kändes verkligen gedigna och mycket trevliga.
              St Croix är bra grejjer, men ja, rätt överhypade. Jag äger bara ett St Croix men jag känner ändå att kvalitén på klingan är väldigt bra. Jag vågar pressa det till 120% och det känns aldrig som om det ska smälla av. Jag gillar Premier serien, påkiga, snabba, rappa spön som är helt oförlåtande, precis som jag gillar det.

Shimano kostar miljoner i Sverige, kollar man på USA är det ungefär samma pris som andra märken så där är det inte Shimanos fel. Dock så är ju Shimano verkligen riktigt bra rullar.

Se finns det massor med underhypade grejjer. Salmos beten t.ex är verkligen grymt bra men är inte speciellt populära bland majoriteten (utom Slider då). Billigare flätlinor (Tuf-Line XP och Cortland Masterbraid) som verkligen blir hyllade av dom få som faktiskt vågar använda dom. VMC krokar, enligt mig tusen gånger bättre än Gamakatsu men i Sverige anses dom vara B.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 305 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art