Det finns ingen fisk i Göteborg! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det finns ingen fisk i Göteborg!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vet en sjö med öring mellan 0,5-4 kg ungefär. Svårt att ta sig till dock. Sen så är sjön hemlig!

Kommentera

Landfiske+Göteborg är väl ingen höjdare... krävs ofta båt. Och ja, ja har några smultronställen jag helst inte berättar

Men störst chans att lura lite finare firrar i gbg är väl på vintern! Då man bara kan dra ut någonstans man tror verkar bra. Men tänk på fiskeregler först! Annars kan de gå illa

Mjörn, sävelången, anten är sjöar man verkligen borde testa vintertid! Även små sjöar kan vara värt att testa faktiskt, nu tänker jag främst gädda.... men även börre! I anten togs de ju liksom 2 gäddor över 12kg på 3 dagar för några veckor sen

Abborrfiske i kungsbackaån, eller i vallgraven kan vara helt galet på hösten. Dropshot eller Bmete med mask
      Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

Kommentera

Trådskaparen och ni andra som ej har lyckats hitta något ställe:
        Skicka ett PM så ska jag markera ut exakt på karta var ni kan få fisk från land i en av sjöarna som ingår i Gula Kortet. Jag har tagit både abborre och gädda där 3 av 4 gånger jag varit där. Har dock bara fiskat där under de varma månaderna (maj-sep). Krävs bil för att komma dit.

Sedan kan jag bjuda på ett ställe till. Utanför tillnyktringsenheten vid Partihallarna (adress: Colin Campbells Plats 1). Där har jag fått gäddor och mörtar. Bara smått, men bättre än ingenting .
        Senast ändrad av Tuttinunnen; 2013-09-12, 21:19.

Kommentera

Finns en kille som heter Glenn som står i hamnen, han har koll på läget.
          -----------PB's!-----------
          Gädda 8,7 kg
          Harr 0,5 kg
          Abborre 0,8 kg
          Torsk 2,4 kg
          Havsöring 3,5 kg
          Näbbgädda
          Strömming
          Mört
          Skrabb

Kommentera

En helgrunda som jag kört som ger fisk är en med övernattning i Kullsjöns vindskydd - (separat kort 150 dygn/regnbågssjö) och sen knalla ned till gulakortet sjöarna Stora och Lilla Härsjön och köra där.

Kommentera

Fick massor av fisk när jag växte upp i gbg. Sätt dig vid älven nere i hamnen eller ovanför tingstadsbron och bottenmeta med räka eller liknande.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                Fick massor av fisk när jag växte upp i gbg. Sätt dig vid älven nere i hamnen eller ovanför tingstadsbron och bottenmeta med räka eller liknande.
                Så kan det mycket väl vara, och jag tror det lever kvar. vad jag ifrågasätter är hur bra fisket egetnligen är nu, 2013 för jag får känslan av att det är mycket fiskesnack och lite fisk

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                  Precis. Svårt att misslyckas med det.
                  Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                  &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                  ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                  Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskarlennart Visa inlägg
                    Det var faktiskt det sämsta resultatet på de ca 15 år som jag varit med på Delsjöfisket, aldrig kommit upp så lite fisk. När mina 30g räckte till att få pris förstår du att fisket var katastrofalt dåligt. Som jag sakt flera gånger i andra trådar ,landfiske i Delsjöarna är ingen hitt. Från båt sommartid eller isen vintertid kan det vara riktigt bra
                    Jo, det var ju lite ironiskt från min sida, därav :/

Kommentera

Ursprungligen postat av Otech Visa inlägg
                      Så kan det mycket väl vara, och jag tror det lever kvar. vad jag ifrågasätter är hur bra fisket egetnligen är nu, 2013 för jag får känslan av att det är mycket fiskesnack och lite fisk
                      Det beror ju lite på hur bred man är som fiskare också. Mete efter vitfisk tex är tacksamt just i gbgområdet pga enorma områden med strömmande vatten (åarna, göta/nordreälv, vallgraven) exempelvis. Göta älv är sveriges största åsystem (går in i norge med namnet Trysilälven) och i göta älv simmar mer eller mindre vad fan som helst. Det är lite det som är charmen med att sitta och meta där. Man kan få nästan vad som helst. Det gäller som i så många andra ställen att hitta bra platser efter det man fiskar. Finns ju de som fiskar multe med gott resultat i gbgtrakten också men det är ju inte bara att traska ner till närmsta plats i havet och tro man ska uppleva bra multefiske. Location, Location

Gäddfisket är också ett av landets bästa om man har tillgång till båt och mkt tid och fiskar i exempelvis göta/nordre älv. Har ju tagits gäddor där som hör till de största fångade någonsin. Bästa fiske menar jag då att det finns stor fisk. Inte att det är skitmkt action

Aldrig fiskat gädda i älven själv men idag finns det ju ett gäng eldsjälar som har jäkligt bra koll på älvens gäddfiske.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 019 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art