Det finns ingen fisk i Göteborg! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det finns ingen fisk i Göteborg!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag tvivlar inte på hur bra dessa fiskevatten har varit eller att det har tagits stora fiskar historiskt sett men hur ser det ut nu?

Jag har ju framförallt kastat och det är ju inte alltid optimalt men det betyder ju inte att man inte ska få nån fisk alls på kast, jag jämför med de andra sjöar jag fiskat som ändå gett resultat med kast från land.

Kommentera

Har ju inte slagit ner någon atombomb över gbg senaste tiden så vitt jag känner till det handlar nog som sagt om metod och plats. Det är helt enkelt inte alltid spinnfiske från land är effektivt.

Kommentera

Jag har hört talas om ett omfattande tjuvfiske, där bland annat nät skall vara inblandat, som pågår i gbg. Vet inte om det är sant eller så vansinnigt utbrett men hört vid flera tillfällen att folk har sett och/eller jagat iväg gäng.

Kommentera

Det händer att jag sticker ner till älven (Göta älv) lite snabbt för att stilla fiskesuget ibland. Dock tycker jag älven är sjukt svårfiskad från land om du är ute efter gädda. Har fått några småttingar runt kilot bara. Samtliga i älvängen.(20 min norrut från Gbg). Min uppfattning generellt är att fisket nästan blir sämre o sämre för varje år.

Kommentera

Har du mycket erfarenhet av båtfiske i Älven Wille?
            Bloggen | Portfolio

Kommentera

Hej Numse. Nej har aldrig fiskat med båt i älven, bara från land, men då det är så mycket växtlighet är Älven inte direkt första valet när man ska fiska

Kommentera

Det är därför båt förmodligen är överlägset i älven Bodde i några år utanför Alafors och pendlade med buss till skolan i göteborg. Varje dag tyckte jag älven såg sjukt gäddig ut med sina vasskanter längs hela älven i princip. Slowtrolla där med en fet id eller mört... Eller fiska statiskt.

Jarmo K tex har ju varit framgångsrik (minst sagt) i älven.

Kommentera

Ja han verkar kunna det vattnet. Man kanske skulle betala för en guidning..
                  Bloggen | Portfolio

Kommentera

Min erfarenhet säger att om man ska ha fisk i gbg ska man, Ha båt, Betala för put n take eller ta sig till sjöarna dit bussen inte går.

Kommentera

Ursprungligen postat av Squadron Visa inlägg
                      Min erfarenhet säger att om man ska ha fisk i gbg ska man, Ha båt, Betala för put n take eller ta sig till sjöarna dit bussen inte går.
                      Ligger nog mkt i det. Men samtidigt kan man ju fiska kustområdet efter exempelvis havsöring och då funkar det utmärkt att färdas med buss. Finns flera skitfina kuststräckor där bussen åker nästan hela vägen fram

Så det beror ju liksom lite på vad man är ute efter. Man får ju anpassa sig efter det som regionen erbjuder liksom Är det inte så gäddtätt i området får man fiska annat

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 181 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art