Vet en sjö med öring mellan 0,5-4 kg ungefär. Svårt att ta sig till dock. Sen så är sjön hemlig!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Det finns ingen fisk i Göteborg!
Collapse
X
-
Landfiske+Göteborg är väl ingen höjdare... krävs ofta båt. Och ja, ja har några smultronställen jag helst inte berättar
Men störst chans att lura lite finare firrar i gbg är väl på vintern! Då man bara kan dra ut någonstans man tror verkar bra. Men tänk på fiskeregler först! Annars kan de gå illa
Mjörn, sävelången, anten är sjöar man verkligen borde testa vintertid! Även små sjöar kan vara värt att testa faktiskt, nu tänker jag främst gädda.... men även börre! I anten togs de ju liksom 2 gäddor över 12kg på 3 dagar för några veckor sen
Abborrfiske i kungsbackaån, eller i vallgraven kan vara helt galet på hösten. Dropshot eller Bmete med maskKolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/
Kommentera
-
Trådskaparen och ni andra som ej har lyckats hitta något ställe:
Skicka ett PM så ska jag markera ut exakt på karta var ni kan få fisk från land i en av sjöarna som ingår i Gula Kortet. Jag har tagit både abborre och gädda där 3 av 4 gånger jag varit där. Har dock bara fiskat där under de varma månaderna (maj-sep). Krävs bil för att komma dit.
Sedan kan jag bjuda på ett ställe till. Utanför tillnyktringsenheten vid Partihallarna (adress: Colin Campbells Plats 1). Där har jag fått gäddor och mörtar. Bara smått, men bättre än ingenting .Senast ändrad av Tuttinunnen; 2013-09-12, 21:19.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggFick massor av fisk när jag växte upp i gbg. Sätt dig vid älven nere i hamnen eller ovanför tingstadsbron och bottenmeta med räka eller liknande.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggFick massor av fisk när jag växte upp i gbg. Sätt dig vid älven nere i hamnen eller ovanför tingstadsbron och bottenmeta med räka eller liknande.Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fiskarlennart Visa inläggDet var faktiskt det sämsta resultatet på de ca 15 år som jag varit med på Delsjöfisket, aldrig kommit upp så lite fisk. När mina 30g räckte till att få pris förstår du att fisket var katastrofalt dåligt. Som jag sakt flera gånger i andra trådar ,landfiske i Delsjöarna är ingen hitt. Från båt sommartid eller isen vintertid kan det vara riktigt bra
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Otech Visa inläggSå kan det mycket väl vara, och jag tror det lever kvar. vad jag ifrågasätter är hur bra fisket egetnligen är nu, 2013 för jag får känslan av att det är mycket fiskesnack och lite fisk
Gäddfisket är också ett av landets bästa om man har tillgång till båt och mkt tid och fiskar i exempelvis göta/nordre älv. Har ju tagits gäddor där som hör till de största fångade någonsin. Bästa fiske menar jag då att det finns stor fisk. Inte att det är skitmkt action
Aldrig fiskat gädda i älven själv men idag finns det ju ett gäng eldsjälar som har jäkligt bra koll på älvens gäddfiske.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 019 visningar
1 gilla
|