Det finns ingen fisk i Göteborg! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det finns ingen fisk i Göteborg!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Det finns ingen fisk i Göteborg!

Hej, jag har nu provat Surtesjön, Göta älv, Stora Delsjön, Lilla Delsjön, västra långevattnet, härlanda tjärn och sävelången utan att få en enda fisk, knappt så jag fått ett napp ens. Jag har kastat, från land/brygga med spinnare, jiggar, poper, wobbler och groda. Detta är inte bara fruktansvärt frustrerande och nerslående men även nästintill otroligt.

Då kan man hävda att det är mig det är fel på och amatör som jag är så ligger det mycket i detta men å andra sidan så har de andra sjöar jag har fiskat i sommar (dalarna 3 st, dalsland 2st och en i halland) alla bjudit på fångst eller i alla fall flertalet napp.

Dom fiskare jag har stött på under mina turer har heller inte haft någon vidare fiskelycka.

Är det nån som får fisk runtom Göteborg eller finns det fler som delar min erfarenhet?

Göteborg är ärligt talat inte ett bra ställe att bo på om man är fiskare (har själv bott där i sju år). Om du ska fiska från land är det vettigt att söka dig österut. Aspen kan vara en god idé att testa, eller Sävelången. Om du är beredd att åka ännu längre så har Alingsås och Borås massvis med vatten runtom. Mjörn är bra om man inte har båt. Det finns massor med ställen från land som är bra för abborrfiske.

Sen finns det säkert de på forumet som har bättre koll än mig på vatten runt Göteborg. Frågan är om de vill dela med sig av sina hotspots
    Bloggen | Portfolio

Kommentera

Jag kan förstå att man inte vill dela med sig av sina favorit platser på öppna forum, men det vore kul att veta om folk får nån fisk i de fiskevatten närmast göteborg...

Kommentera

Så det är inte bara jag då. Har inte varit ute så mycket men varje gång jag varit i Härlanda tjärn eller delsjöarna så har det blivit, ingenting. Bortsett från två smågäddor i april.

Det verkar ändå finnas fisk: http://www.sportfiskarna.se/LinkClic...k%3d&tabid=433 :/

Kommentera

Va fan finns ju massa fisk , testa stans tusenbröda sjöar - Sisjön och Oxsjön.

Meta - misslyckas du då så får du väl lägga nät i nån fiskodling

Kommentera

Ursprungligen postat av Miffler Visa inlägg
            Så det är inte bara jag då. Har inte varit ute så mycket men varje gång jag varit i Härlanda tjärn eller delsjöarna så har det blivit, ingenting. Bortsett från två smågäddor i april.

Det verkar ändå finnas fisk: http://www.sportfiskarna.se/LinkClic...k%3d&tabid=433 :/
            Det var faktiskt det sämsta resultatet på de ca 15 år som jag varit med på Delsjöfisket, aldrig kommit upp så lite fisk. När mina 30g räckte till att få pris förstår du att fisket var katastrofalt dåligt. Som jag sakt flera gånger i andra trådar ,landfiske i Delsjöarna är ingen hitt. Från båt sommartid eller isen vintertid kan det vara riktigt bra

Kommentera

Så har jag gjort nästan , har handplockat öringar i vägtrummor i år....

Iaf så finns det fisk om man vet vart man skall leta.

Sen isvintrar ökar fisketrycket då folk pimplar omkring - kan tänka mig att Delsjöarna är
              extra utsatta.
              En vinter med mediokert disdimma väder gör att fisket nästan ligger stilla ett halvår.

Det har väl varit full rulle dom senaste vintrarna där och det lär fortsätta.
              Vi får eventuellt en kallare perion på 10-15 år med sena vårar.

Ursprungligen postat av Åman
              Det gäller att fiska på rätt ställe
              [ATTACH=CONFIG]59193[/ATTACH]
              och med rätt bete
              [ATTACH=CONFIG]59194[/ATTACH]

Kommentera

Det är många som säger "Det finns fisk om man vet var" osv, men jag börjar tro att det är mer skrönor och vandringssägner än baserat på fakta för denna säsong. Som vi ser var delsjöfisket mer eller mindre uruselt.

Kan någon dela med sig av sina egna fångstresultat inom gula kortet sjöarna? behöver inte avslöja var om man inte vill men det vore upplyftande om man kunde få belägg för att det faktiskt finns nån fisk i någon av dem 2013...

Kommentera

Ja alltså det heter ju sportfiske - för min del är det 2-3 dygn expeditioner med övernattningar vid sjöar så man kan göra djuplodande analyser över flera dygn kanske vid samma sjö.
                  Studera vak,lodkartor,känna på barken och kolla vart mars och polstjärnar står i vinkel mot jupiter.

Yrkeshemligheter - då får man fisk , sen är det teknik också.

Även jag har haft bomturer trots det.

Kommentera

Varför bara fokusera på sjöar? Du har ju havsöring längs kusterna med. Och du ska passa på med det nu i så fall för den blir fredan sista september. Har haft ett bra fiske i år efter havsöringen, med 71 st landade och 35 över 50 cm. Sök dom i grunda vikar gärna i närheten av mynningen till åar, älvar, bäckar osv nu på hösten så ska du nog se att du får fisk.
                    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
                    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 013 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art