Var nyligen i Pattaya och åkte ut på havsfiske. Vi åkte ut kl 09:00 i dåligt väder (stora vågor). Vi åkte ca i 3timmar där vi kom till några öar. Vi la båten i lä och började fiska. Var riktig sjösjuk då. Efter många dåliga timmar hände det. Rullen började skrika och det var på mitt spö. Efter en stund kamp kom den upp vid ytan ca: 50 meter bort. Såg ut som en haj med sina fenor. Guiderna skrek Big Cobia. Efter ca 30 minuters kamp fick jag upp den. Var en Cobia som vägde 35Kg. Guiderna skrek som bara den, dom sa att de inte hade fångat en sån stor Cobia någonsin. De sa att det var ett rekord där.
SÅ frågan är om det är en rekordfisk eller om de skämtade lite. Thailändare är ju ganska skämtsamma av sig. Har kollat runt lite på nätet och det verkar faktiskt vara en ganska stor fisk. Är de nån som har stor erfarenhet av havsfiske i thailand som vet mer än jag?
SÅ frågan är om det är en rekordfisk eller om de skämtade lite. Thailändare är ju ganska skämtsamma av sig. Har kollat runt lite på nätet och det verkar faktiskt vara en ganska stor fisk. Är de nån som har stor erfarenhet av havsfiske i thailand som vet mer än jag?
Kommentera