Tips på sjö i Uppsala med omnejd med båtuthyrning, för gäddfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på sjö i Uppsala med omnejd med båtuthyrning, för gäddfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Länsstyrelsen och Upplandsstiftelsen har gett ut en skrift om fiske i länet där sjöar, enkla djupkartor och information om båtuthyrning och fiskekort finns. Finns i pappersform på Sportfiskepoolen, MåFiske, Biotopia och på Länsstyrelsen(fråga i receptionen om de inte ligger i foajen)

Som .pdf

Kommentera

Ursprungligen postat av Dr.Kitch Visa inlägg
      Länsstyrelsen och Upplandsstiftelsen har gett ut en skrift om fiske i länet där sjöar, enkla djupkartor och information om båtuthyrning och fiskekort finns. Finns i pappersform på Sportfiskepoolen, MåFiske, Biotopia och på Länsstyrelsen(fråga i receptionen om de inte ligger i foajen)

Som .pdf
      http://www.upplandsstiftelsen.se/Use...n_20122013.pdf
      Hej och tack, har läst den förut. Men dom listar bara ett begränsat antal vatten. Och av dom är det bara ett fåtal som båtuthyrning är "i kryssat". Tänkte därför om någon hade egna tips =)

Kommentera

Har du bil? Dalälven är fin annars

Kommentera

Jodå bil finns. Är ändå några mil dit men har du bra tips där man kan hyra båt? Gysinge är väl det som ligger närmast

Kommentera

Östa Camping, Hedesunda Camping och Schweden pause(gamla färnebofjärdens camping) har båtar i bra skick. Typ linder 400/440 med 4-5 HP-snurror. Riktigt trevlig område, mycket småfisk dock. Men en riktigt fin miljö får du gratis på köpet.

Kommentera

Jag kommer ha tid för 1-2 dagars fiske i Uppsalatrakten och söker precis som trådstartaren en (gärna liten) sjö med bra gäddfiske och nån form av båtuthyrning (eller mycket goda möjligheter för landfiske). Tidpunkt för detta är runt 20e mars.

Mina googlingar ledde mig till att Skärsjön som nämnts tidigare i denna tråd ska vara bra. Mina frågor är då om denna sjö är nåt att satsa på för en eller ett par dagars gäddfiske eller om det finns bättre alternativ? Är Skärsjön och övriga sjöar i dessa trakter ens isfria runt 20e mars?

Kommentera

Isfri borde den vara. Har vart där ett par gånger efter tråden skapades, med bra fiske. Dock en liten liten enmansbåt finns att låna. Fiske från land funkar, men egentligen bara från ett ställe runt hela sjön. Va där själv och fiska från båten en blåsig dag i oktober, 16 gäddor på ca 2-3timmar, inga jättar men var i kontakt med något som jag kan tänka mig var större. Plus pb aborre på en buster

Kommentera

Tack för info Stahre. Vi är två personer som skall fiska vilket jag missade nämna i förra inlägget, detta gör att Skärsjöns båt kanske är utesluten?

Hittade nu en annan sjö som verkade vara intressant, Rastsjön. Någon som har info om denna sjö? Verkar finnas stor gädda där iaf.

Kommentera

Ja två fiskare i den båten är nog inte att föredra.
                    Rastsjön har jag fiskat i en gång, förra våren. Bättre storlek på båt. Du får hämta nyckel någon km ifrån sjön till båten.
                    Tyvärr hade vi inget vidare bra fiske den gången, några snipor... Men vet att folk fått stor fisk vid mete
                    Senast ändrad av stahre87; 2015-02-25, 08:00.

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                      Brukar leta runt efter olika sjöar runt omkring Uppsala där man över en dag kan hyra båt. Har vart i lite olika häromkring och börjar få slut på idéer. Skitter på google Maps och tittar efter lämpliga sjöar, och kollar sen möjlighet till båt. Men som sagt börjar ta slut på mina egna ställen. Fiskar efter gädda, stor som små.
                      Har ni några heta tips månne?
                      Hej Fredrik stahre87;
                      Den som söker den finner .. https://maps.google.se/maps?hl=sv&gb...classic&dg=brw ..

Alternativt får du köpa egen båt och försöka få båtplats hos UFF eller Skaris vid Ekoln, Mälaren...

När jag själv för många år sedan var med i UFF Uppsala Fritidsfiskares Förening då hade jag båtplats nedanför klubbstugan Villa Fristad vid Ekolns strand. På den tiden var Peter Blomqvist (in memoriam) och Håkan Brugård UFF´s eldsjälar och föredragshållare inom Gädd- och Gösfisket på Mälaren...

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
                      Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2018-04-02, 17:13.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 088 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art