fiskeresor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiskeresor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fiskeresor

Jag undrar över lite resor. Vad rekomenderas ifall man vill ha en rolig fiskeresa för runt 20.000 - 25.000Kr har funderat på Canada Störfiske, Egypten Aborrre & Australien Barramundi. Någon som har egna erfarenheter ?

Vilken årstid? Själv är jag nog på väg till São Tome och Principe i sommar.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jag kan starkt rekommendera karibien och dess närhet har själv enbart varit i Mexico och då enbart fiskat med fluga på flatsen. Det är helt klart beroendeframkallande och jag kommer garanterat åka någonstans till det området så snart som möjligt igen. Funderar själv på Belize eller Kuba.

Kommentera

Ursprungligen postat av GustafssoN
        Jag undrar över lite resor. Vad rekomenderas ifall man vill ha en rolig fiskeresa för runt 20.000 - 25.000Kr har funderat på Canada Störfiske, Egypten Aborrre & Australien Barramundi. Någon som har egna erfarenheter ?

Hejsan

Du kan kolla på den här länken

där jag berättat lite om min fiskeresa. Guiden som guide mig och min far guidar även till Barramundi fiske.
        Här får du länken:

Catch and Cook adventures in the wild is what Andys Fishing is all about. Stingray spearing, squid catching, lure fishing Barramundi in amazing beautiful tropical places. Every catch, prep and cook, plus eating. Multi day adventures in the wilderness.

Anledningen till att vi inte fiska Barramundi var att de var lektid så man fick inte fiska efter den.
        Platsen är Carins. Ifall du vill fiska barramundi i australien så är de bara dom norra delarna som har barramundi, vad jag vet.

Ska lägga till att australien är ett underbart land me trevligt folk o fina landskap.
        De värsta är bara den långa flygresan
        Fast du får kanske lägga till ytligare 10.000 minst... ifall du vill till Australien och de tycker jag du ska!!

Lycka till

Gurra
        bf

Kommentera

Välj Störfiske, kostar kring 18000 kr, klart mycket roligare än Egypten och abborrefiske. Finare miljöer, trevligare människor, otroligt mycket häftigare fiske.

Själv har jag vart inne på många olika spår detta år.

Mvh Kristian

Ursprungligen postat av GustafssoN
          sigpic

Kommentera

Du hade nog kunnat få ett hyffsat steelhead och kungslax fiske i nordamerika för de pengarna samt köpa en försäkring mot björnar
            [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Sturegon, beror väl lite på tiden också, Egypten är rakt söderut, ingen tids skillnad. Så en 1-2 veckors tur är nog mer lämplig dit än Störfiske i Nord-Amerika eller Barra i Oz, tycker man behöver mer tid för att anpassa sig
              till tidsomställningarna. Sen är jag ingen större fan av Egypten och Amerikas Förenta Stater, men det är
              inte av fiskemässiga skäl. Sen beror det också på vilken årstid man vill åka,
              "mango-madness" i Norra Queensland betyder ju störtregn i ett par veckor
              i sträck och vägar som blir som lervälling, sedan är Barramundin fredad vissa
              tider på året också, gäller väl Stören också?
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jag skulle rekommendera barramundifiske i Australien. Har ju varit på praktik där och de är helt otroliga fiskar! Det är ett riktigt precisionsfiske om man spinn/flugar efter dem och fighten är skitrolig! Du kan ju gå in på www.anglingadventures.com.au och kolla på några olika lodger om du vill. Jag känner honom som äger företaget. Bästa tiden är vår och höst då uppbyggnaden resp. avrinningen för regnperioden är.. Hör av dig om du är intresserad! Fast jag drar ner till OZ på tis men har nog möjlighet till dator.
                / Shitfiske

Kommentera

Ingen större idé att söka Barra så här års mitt i vinter´n? Vägarna blir till lervälling om dom inte är asfalterade och nyligen var det en ruskig flyg-krasch i Cape York området.
                  Innisfail har kanske inte lika många och stora Barra´s som mer otillgängliga vatten, men man kommer dit och ifrån garanterat iallafall.

Kommentera

Tack för tipen, denna resa planeras inför nästa år men vet fortfarande inte om det blir någon. Men samtliga ställen låter intressant. Men känns som man vill vara i Australien minst 4 veckor om man åker ner... frågan är då vad det kan kosta, och om man kan komma undan med 30 - 35tusen totalt per person.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 049 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art