Bubblan uppe återigen!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bubblan uppe återigen!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Arnenym
    Då kan du ta med dej en krönt våg också. Då slipper Vimmorna åka bil!

Var det inte det tråden handlade om?
    Min frågeställning var (efter att ha uppmärksammat att fisken fångats på nytt, på ny rekordvikt) hur många gånger hon egentligen klarar av att fångas. Men trådar som väcker tankar tenderar ofta att få en annan linje än den tilltänkta, eller åtminstone olika förgreningar.
    Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

det som driver mig i mitt gäddfiske är (kicken att drilla en feting). och jag fiskar på ställen som jag vet att det kommit upp stora..typ lödde, nyköping och några insjöar som har rengbågskassar..kommer testa vatten som fryken och vättern framöver. skulle med glädje drilla den gädda som johan randen fick för nått år sen i lödde. eller nån av dannes alla 12 +are ..fast jag har full respekt för dom som försöker hitta egna smultronställen.( kicken kanske blir ännu större då)? MVH. nicklas "räkmackan" Kalen.

Kommentera

Bara du håller fingrarna från Fröken fräken Selma. Har mäskat upp henne i 2 månader och satt en lapp på ett flöte i sjön som gör mig till den obönhörligt rättsmäktiga innehavaren av att fiska på henne och den platsen *ironi*

Alla bedriver vi fiske på olika sätt - ju mer förståelse vi har för andra desto större gemensamma mål kan vi nå. Men jag kan fortfarande inte fatta varför det är så kul att fånga Bubblan. En respektingivande fisk javisst, men det skulle inte kännas som min fisk.

Kommentera

Det handlar inte om en sutare som heter bubblan utan om en sutare över 5 pannor. Det finns kanske inte ett annat vatten med så stor sutare, vad gör man då om man vill få en sutar över 4,5? antingen drar man till antorpa och nöter alltifrån en dag till flera år. Eller så börjar man leta efter ett "eget" vatten som man kanske aldrig hittar.

Jag har full förståelse för dem som fiskar i antorpa eller andra "heta" vatten.

Kommentera

Som sagt - alla är vi olika. Tur är ju det. Annars hade ju alla suttit i Antorpa eller gud bevars - fiskat i Fryken :-) :-)

Kommentera

Jag fiskar i både kända och okända storfiskvatten. Det är för mig en självklarhet att leta nya vatten med potential. Jag skulle aldrig välja att stanna i ett vatten och därmed inte utvecklas som fiskare. Att lärasig bemästra olika vatten vid olika situationer ger åtminstonde mig tillfredställelse. Om fisken jag fångar i ett vatten är riktigt stor när den väger ca 3kg (Sutare) så är jag riktigt nöjd med det. Men för den sakens skull så utesluter jag inte att jag kommer åka till Antorpa någon gång. Det har trots allt blivit ett legendariskt vatten och jag åker gärna dit och känner på atmosfären. Kan hända är det där jag kommer få mitt livs sutare. Om så är, så kommer jag bli mycket nöjd över den. Men det föringar inte känslan av en storfisk för sitt vatten i hemtrakten! Självklart vill jag också hålla i en Sutare över 4kg någon gång och blir det inte i "Malma" eller Antorpa så blir det någon annan stans!

När jag fiskar så är det först och främst för att slå mina egna pers. Många av de storfiskar jag fångar når aldrig andra än kompisars öron och ögon. Ibland inte ens dom! De fiskar jag anmäler till storfiskreg/specimentävlingar är alltid fångade i mer eller mindre kända vatten, vid tider som är kända som bra vid dessa. Får jag fisk utanför dessa tider så låter jag hellre bli. Likaså om jag lyckas i okända vatten, då det alltid är roligt med egna små smultronställen!

Om nu folk åker till olika storfiskvatten hela tiden, så tycker jag att det är helt upptill dom. Trivs de med att bedriva sitt fiske så, så är det också rätt. Likaså så är det för andra rätt att sitta i samma vatten och nöta år ut och år in. Alla är vi olika! Det viktigaste måste väl ändock vara att man själv trivs med sin aproch. Därmed inte sagt att mitt eller andras fiskesätt är rätt eller fel. Alla har vi något att lära och jag försöker utvecklas hela tiden.
              Lyckatill på eller vid fiskevattnen!

Kommentera

Om man är ute efter att få en mal åker man då till tex. spanien eller fiskar man i mälaren i förhoppning om att få en av de få malar som skall finnas där?

Det ena utesluter ju inte det andra, som jögge beskrev

Kommentera

Exakt. En Mälarmal på 5 kg eller så är ju dock hundra gånger finare än en 30-kilospjäs från något "hett" hak ute i Europa...

Kommentera

Hmm, tycker inte man skall fiska riktat efter fridlysta eller fredade fiskar, olycksfall javisst, men inget att skryta om...
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Finns betydligt hetare malvatten än Mälaren i Sverige... där malen är allt annat än utrotningshotad även om den är det i övriga landet.
                      -----------

<"))))><

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      14 958 visningar
                      1 gilla