Bubblan uppe återigen!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bubblan uppe återigen!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bubblan uppe återigen!!!

5340 gram!

Det gick inte många dagar så var bubblan åter uppe på mattan. Åter mot vattnet från krönt våg ikväll, allt enligt www.tusenbroderna.com...

Otroligt detta, hur många gånger klarar hon att bli fångad egentligen?
    Senast ändrad av SharperCarper; 2005-05-23, 22:59.
    Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Hon kanske snart börjar bli handtam?

Ta väl vara på henne och den dagen hon gjort sitt så borde hon, såsom varande Sveriges ”mesta” sutare hedras med en liten minnessten.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ja absolut. Tids nog gör hon säkert konster för boilies också

God hand med fisken i ett så hårt pressat vatten som antorpa måste vara A och O för utövarna, men det är det förmodligen väl medvetna om.
      Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Tycker det börjar bli lite löjligt med krönta vågar och rekord hit och dit... Ingen fisk ska behöva åka bil mer än en gång per år, och bubblan börjar nog bli lite till åren.
        Jag gratulerar givetvis till fångsten men den blir inte bättre av en krönt våg. Rekordet och vikten är ett faktum även om det är inoffeciellt.
        Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Håller med föregående talare. Word!

Kommentera

Blir säkert ett helt annat resonemang om man själv skulle kroka henne
            Närå, jag skiter i den krönta om jag skulle få henne, men jag är nog lite för kass för att lyckas med det överhuvdtaget...
            Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Vilken hysteri - var är upptäckarglädjen att försöka finna ett nytt vatten med EN ny sutare. Att fånga en namngiven fisk kan väl inte vara det roligaste? Förra veckan fick du Benny - nu var det min tur. Och några gram har den ökat. Jag förstår inte drivkraften bakom detta fisket.?

Någon vänlig själ som kan förklara sån att jag får större förståelse för detta.

Kommentera

Danne - Tror inte det handlar om att åka till Antorpa och rikta sitt fiske mot en namngiven fisk. Det handlar om att försöka fånga sitt livs sutare. För min del hade det varit en fisk på 4500 gram. Var har jag chans att ta det annat än i Antorpa? Varför fiskar man gädda i Lödde? Eller lax i Simrishamn? Man vill fånga en stor fisk! Att det skulle röra sig om riktat fiske efter en individ är ju skrattretande. Det inser väl alla som håller på med fiske att det är omöjligt. Har du fiskat i Antorpa? Om inte så kan jag berätta att vad du än må ha fått för snedvriden bild så är det INTE bara att åka och hämta fisk i den sjön... men det är ju sällan det är det.

Personligen tycker jag lite synd om Bubblan som tvingas åka så mycket bil. Desto mer glädjs jag med Jonny! Även om det blivit fler så är det inte många som fångat sutare över 5 kilo! Det är magiskt!
                -----------

<"))))><

Kommentera

Onekligen hänt lite sen Glåmsjöns dagar, sutare fick trängas i keep-net under långa perioder, man la fisk i stora högar i gräset och svenska rekordet bonkades. Kul med utveckling och att en sån fisk som sutare som inte går att ta fel på (id, mört, färna och björkna tycker jag är svårare att artbestämma).
                  How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Peter - tack för svaret. Det var det jag önskade - ett svar som förklarade vad jag inte förstått. Har aldrig själv riktat fisket i fjärran belägna vatten efter storfisk och har/hade ingen förståelse för drivmedlet i den jakten.

Å andra sidan brukar intresset öka ännu mer när en storfisk åker upp. Nu finns det en handfull fiskare i lokalområdet som ska ned till Antorpa. All vet ju att det går stor fisk i vattnet redan. Är det inte för att åka ned och fiska på Bubblan som är målet när man plötsligt nu ska åka ned? Som Fredrik S (?) skrev i Fiskefeber så handlar det mer om att lura andra fiskare än fisken själv. ?

(detta är min snedvridna bild - men eftersom jag frågar så är jag ju intresserad av att få den krossad. Aldrig varit där - kommer förmodligen aldrig att vara där heller - så ni som fiskat där - rätta mig) :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 958 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art