tjusningen med jerkbait... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tjusningen med jerkbait...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tjusningen med jerkbait...

funderar på att prova mig på jerkbait fiske ... är det verkligen så kul som alla säger

titta precis på Gäddfeber Jerkbaitfiske Efter Storgädda på dvd o såg grymt kul ut.. men vet inte om jag har erfarenheten för det. kan vem som helst lära sig det eller måste man va erfaren som en tok?

mvh /Micke

Vem som helst...du lär inte ångra dig !!!
    Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

Kommentera

Ursprungligen postat av MiB
      funderar på att prova mig på jerkbait fiske ... är det verkligen så kul som alla säger

titta precis på Gäddfeber Jerkbaitfiske Efter Storgädda på dvd o såg grymt kul ut.. men vet inte om jag har erfarenheten för det. kan vem som helst lära sig det eller måste man va erfaren som en tok?

mvh /Micke
      Jag tog tag i en multi och ett jerkspö och fångade mina första gäddor på samma eftermiddag Och ja, det är KUL !

Börja gärna med något lättare bete (BusterJerk)och kasta kort för att se hur betet uppför sig i vattnet. TÄnk på att svepa ut kasten och inte snärta..
      sigpic

Kommentera

Absolut vem som helst med lite kontroll på vad han håller på med kan lära sig jerk! Till och med jag kunde ju lära mig det....och dessutom få fisk Det kan ta Något pass innan man lär sig tekninken men sen kommer du inte ångra dig!!
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

jerkbait!

klart du skall börja, fan börja me enklare bete som någon där upp nämnde, Bj och framföallt slider, slider kan man i princip veva in, buster e väldigt lättarbetat, och bra! du kommer fastna om du får lite fisk på d det garanterar ja dig, ha d gott!
          [FONT=Arial]W . Jones[/FONT]

Kommentera

Jerk rules!

Precis som Trumman säger i filmen så är det roliga att man har sån kontroll över fisket och får en jäkla kontakt med fisken. Det är mycket mer aktivt fiske än spinn i olika former och speciellt suveränt är det när det har blivit lite varmare i vattnet och man kan fiska med ytgående beten. Gäddorna stiger och attackerar dem otroligt våldsamt, ibland med fantastiska luftsprång! Då gäller det att hålla sig lite kall och inte (som hänt mig) i ren reflex rycka bort betet . De missar ibland ändå, ser rätt roligt ut med en gurka som gör rena delfinsprånget över ytan.
            Jerk on!

Kommentera

om du inte kan kasta med multi så lär dig kasta först.. se är det bara att tuta och köra.. det är svinkul
              Fish On!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 024 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art