Fiskevett ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskevett ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Att fiska nära med polare är ju bara roligt men inte med någon stranger som inte ens hälsar och bara förstör ..
    Go Fish!

Kommentera

Dags igen, kom att tänka på en tråd, men det kanske inte var denna.
      Men.

Idag på en av de största sjöarna i vg län sitter jag i godan ro runt 7-8 på morgonen, driftfiskar med frontmotorn på ett litet grund, redan vart ute ett par timmar i den härliga morgonluften.

En *bassboat* från amerikat kommer i full sprut, inget konstigt med det, men närmar sig såpass att jag börjar fundera i banorna, *shit ser dom mig*, men en snäv bankning och tvärstopp så dom nästan sänker båten, för den är lastad med med 4-5 *stadiga* herrar, som sitter långt fram.

Kalabalik i båten, den skopade säkerligen in rejält vatten i fören (bassboat med låg front, där har vi uppenbarligen en nackdel )

Så i det här spektaklet börjar dom högljutt slamra och fixa i ordning spön osv osv.

30m från mig...I en *oändligt* stor sjö...

Med små barn och ett *krävande* yrke så skall det till mer än så för att jag skall tappa fattningen.
      Men, jag kan inte låta bli att fundera på hur dessa uppenbarligen *kittade till tänderna-sportfiskare* tänker.

Så jag tar upp mina grejer och puttrar dit.
      ingen har fortfarande hälsat eller påvisat att dom sett mig eller något.

Alla i båten ser ut som en hund som skitit ner sig i vardagsrummet, skam och låg blick, när jag kommer nära. Kanske förbereder sig på det värsta..

Men, Jag hälsar artigt, jag får nåt defensivt muttrande till svar, sen frågar jag om dom fått något.
      Nån muttrar att dom börjat precis, och hur är fisket.

lite trögt säger jag, sjunkande lågtryck kanske är anledningen säger jag.

Svaret bli hånfullt samtal mellan individerna på båten, det är ju bättre fiske då hehehe...

Jag avslutar med att fråga, artigt och försiktigt, hur dom ser på att dundra in så nära i full fart när jag sitter där på det lilla grundet i så stor sjö.

Då tar det hus i helsike, där en individ, kaptenen som nästan sänkte båten tror jag, säger mer eller mindre att jag är dum i huvudet som äns kan fråga en sån sak, och dom minsann skall fiska flera hundra meter i från mig.

Dom andra i båten verkar vilja krypa in i någon av den platta båtens alla luckor.

Vidare så fortsätter *kaptenen* att säga att jag är inte säkert inte bättre själv och att senast han var ute gjorde jag samma sak, och han var då vansinnig, så nu fick jag så jag så jag teg själv typ.
      Han gapade att han är så jävla trött på detta osv osv.

(Jag har aldrig sett båten innan, och jag håller mig från andra båtar och fiskare när fiskar, uppenbarligen.
      Jag har inte heller vart där på ett bra tag och min båt är inte särskilt generisk heller )

Är det så man skall möta andra på sjön kan man fråga sig.

Senast ändrad av Bowen; 2019-06-29, 12:13.
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
        Dags igen, kom att tänka på en tråd, men det kanske inte var denna.
        Men.

Idag på en av de största sjöarna i vg län sitter jag i godan ro runt 7-8 på morgonen, driftfiskar med frontmotorn på ett litet grund, redan vart ute ett par timmar i den härliga morgonluften.

En *bassboat* från amerikat kommer i full sprut, inget konstigt med det, men närmar sig såpass att jag börjar fundera i banorna, *shit ser dom mig*, men en snäv bankning och tvärstopp så dom nästan sänker båten, för den är lastad med med 4-5 *stadiga* herrar, som sitter långt fram.

Kalabalik i båten, den skopade säkerligen in rejält vatten i fören (bassboat med låg front, där har vi uppenbarligen en nackdel )

Så i det här spektaklet börjar dom högljutt slamra och fixa i ordning spön osv osv.

30m från mig...I en *oändligt* stor sjö...

Med små barn och ett *krävande* yrke så skall det till mer än så för att jag skall tappa fattningen.
        Men, jag kan inte låta bli att fundera på hur dessa uppenbarligen *kittade till tänderna-sportfiskare* tänker.

Så jag tar upp mina grejer och puttrar dit.
        ingen har fortfarande hälsat eller påvisat att dom sett mig eller något.

Alla i båten ser ut som en hund som skitit ner sig i vardagsrummet, skam och låg blick, när jag kommer nära. Kanske förbereder sig på det värsta..

Men, Jag hälsar artigt, jag får nåt defensivt muttrande till svar, sen frågar jag om dom fått något.
        Nån muttrar att dom börjat precis, och hur är fisket.

lite trögt säger jag, sjunkande lågtryck kanske är anledningen säger jag.

Svaret bli hånfullt samtal mellan individerna på båten, det är ju bättre fiske då hehehe...

Jag avslutar med att fråga, artigt och försiktigt, hur dom ser på att dundra in så nära i full fart när jag sitter där på det lilla grundet i så stor sjö.

Då tar det hus i helsike, där en individ, kaptenen som nästan sänkte båten tror jag, säger mer eller mindre att jag är dum i huvudet som äns kan fråga en sån sak, och dom minsann skall fiska flera hundra meter i från mig.

Dom andra i båten verkar vilja krypa in i någon av den platta båtens alla luckor.

Vidare så fortsätter *kaptenen* att säga att jag är inte säkert inte bättre själv och att senast han var ute gjorde jag samma sak, och han var då vansinnig, så nu fick jag så jag så jag teg själv typ.
        Han gapade att han är så jävla trött på detta osv osv.

(Jag har aldrig sett båten innan, och jag håller mig från andra båtar och fiskare när fiskar, uppenbarligen.
        Jag har inte heller vart där på ett bra tag och min båt är inte särskilt generisk heller )

Är det så man skall möta andra på sjön kan man fråga sig.

Vill du ha ett tips?

Parkera Bil & Trailer i rampen efter du rampat i båten.

Då slipper man andra människor på sjön, när man själv är ute.
        Sen så har du också ryggen fri, för det brukar inte stå Parkering förbjuden i ramperna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Coffe81 Visa inlägg

Vill du ha ett tips?

Sen så har du också ryggen fri, för det brukar inte stå Parkering förbjuden i ramperna.
          Haha, lite väl drastiskt kanske..
          Jag har inte ont av andra människor heller, bara puckona
          &

-Okänd

Kommentera

Ett jävla beteende! Spontant blir man så arg att man tänker att den killen hjälper jag inte om han ligger å blöder på gatan... Du får gärna berätta vilken Guidefirma han represterade för den där typen av beteende vill man aldrig möta och bästa sättet är att inte ge dem framtida intäkter...

Har mött samma beteende från privatpersoner som ej fiskar, de bränner rätt förbi och jävligt nära i 20-40 knop med båt eller Jetski, som om de vill imponera med hur snabb den är... Såå jäkla töntigt eller obetäktsamt att man undrar hur de fungerar som personer i samhället i övrigt...

Förresten så diggar jag elscooters... men vilka rikspuckon är det som kör... ? De förbjuds nog snart eftersom vuxna barn som kör dem inte verkar fatta att man inte kan köra på vägen/cykelvägen/trottoaren hur som helst och uppfatta rödljus som en rekommendation...

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Ett jävla beteende! Spontant blir man så arg att man tänker att den killen hjälper jag inte om han ligger å blöder på gatan... Du får gärna berätta vilken Guidefirma han represterade för den där typen av beteende vill man aldrig möta och bästa sättet är att inte ge dem framtida intäkter...

Har mött samma beteende från privatpersoner som ej fiskar, de bränner rätt förbi och jävligt nära i 20-40 knop med båt eller Jetski, som om de vill imponera med hur snabb den är... Såå jäkla töntigt eller obetäktsamt att man undrar hur de fungerar som personer i samhället i övrigt...

Förresten så diggar jag elscooters... men vilka rikspuckon är det som kör... ? De förbjuds nog snart eftersom vuxna barn som kör dem inte verkar fatta att man inte kan köra på vägen/cykelvägen/trottoaren hur som helst och uppfatta rödljus som en rekommendation...
              Jag tänkte inte så långt som att det kan ha vart en guidning. Men nä, det kan det inte ha varit.
              helt sjukt i så fall
              &

-Okänd

Kommentera

Ok trodde det var en guidning men tyvärr finns och blir det all fler riktiga egopuckon överallt och tyvärr verkar de avla sig...

Kommentera

Vid havsöringsfisket i våras låg jag spotlockad vid en udde ca 20 m från land ock kastade inåt, då kommer det en gubbtjyv i en plasteka med en blårykande tvåtaktare planande mellan min båt och land och slår av 100 m bort och börjar själv kasta inåt land. Ingen indikation på att han precis sabbat mitt fiske, ingen antydan till hälsning eller att ha ens sett mig. Bakom min båt fanns hela Östersjön att åka i. Den sista idioten är inte född som det brukar heta.

Kommentera

Ja... Vi borde göra något... Vi svenskar anses internationellt som aningen konflikträdda vilket jag fick (åter igen) bekräftat förra veckan av en amerikanska, sedan 20 år boende i Sverige...

Säg till, fråga, ifrågasätt eller protestera- det är de ända rimliga vägar vi kan ta till för förändring....
                    Senast ändrad av anteman; 2019-06-29, 14:50.

Kommentera

Då jag jobbar på sjön och är ledig 14 dagar åt gången så passar jag på att fiska på vardagar och möter sällan någon annan på sjön. Farsan är pensionär och brukar hänga med på samma schema.

Ursprungligen postat av Coffe81 Visa inlägg

Vill du ha ett tips?

Jag har 4x4, lågväxel och turbodiesel. Jag hade flyttat på det ekipaget, uppåt eller neråt...

Sen kan ju jag sjösätta bredvid rampen, på badstranden, random slänt, etc...
                      Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 017 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art