Billig kinesisk "skitlina" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billig kinesisk "skitlina"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Johannessonj Visa inlägg
    Kolla in detta klippet, det är den rullen, http://youtu.be/AVPC5TMr1Dw
    sikken skit rulle;D känner igen chassit, du kan säkert hitta den modellen för 300kr här hemma

Kommentera

• känner igen chassit, du kan säkert hitta den modellen för 300kr här hemma
      Kan mycket väl va så, fabriken tillverkar massor av rullar för olika företag.
      Om jag inte tar fel är det världens största rulltillverkare.

Trulinoya är säkert lika bra som andra rullar som lämnar fabriken , att hitta måndagsex. kan jag göra på betydligt dyrare rullar det är inte så svårt. ex. fick jag 3 Amb: Record innan dom hittade en felfri.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Johannessonj Visa inlägg
        Kolla in detta klippet, det är den rullen, http://youtu.be/AVPC5TMr1Dw
        Det vär väl bra att spolen inte snurrade när han hade fightingbromsen på noll.

Jag har motsvarande rulle från Tokushima (i 2 exemplar) och den är tvärt om. Det finns ingen lätt inställning på bromsen. Det är antingen hård broms eller näst intill helt stum. Jag måste skruva isär för att kolla lamellerna om jag inte ska använda den till annat än ismete. Man vill ju ha ganska lätt ställd broms om man har tunn lina vid t.ex. VJ.
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

• Jag har sett att en del säljare på Ebay säljer två typer av linor; dels "vanlig" kinalina och dels extra fin lina som är gjord av importerad dyneema istället för inhemsk. Här är länkar till finlinorna. Jag tror de är samma linor, trots att de är av olika märke.

Den finare linan är bara marginellt dyrare än de vanliga linorna så jag köpte en rulle grå 40 lb Petiber Strikerline på 300 meter. Jag har ingen svensk flätlina eller vanlig kinalina att jämföra med, men jag tycker den ser fin och enhetlig ut och den luktar inte och färgar inte av sig. Jag har tyvärr inte kunnat testa den än då nästa fisketur inte är förrens i oktober.

Kommentera

• Fantastiska linor hur som helst, fick hem mina förra veckan och jag har inget att anmärka på, frakten tog typ 17-18 dagar vilket jag tycker är acceptabelt ändå.

Kommentera

• Beställde 1500yrd fireline tracer braid 0.38 nu. Hoppas det är bra skit för jag är riktigt trött på att betala ockerpriser!

Kommentera

• Tjääna
                Nu när jag testat min tji tia 0,23 från mummi jummi (se tråden kinaskit) så kan jag väl säga att är nöjd. Men det är en sak som stör mig. Nämligen tjockleken,skulle vilja påstå att den är runt 0,35 (ögonmått). Nu undrar jag, ni som köpt typ powerpro, spiderwire, fireline mm från ali. Hur står sig tjokleken på dessa om man jämför med "originalen" och även med verkligheten. Alla erfarenheter är av intresse men det skulle va mest intressant om ngn har köpt just 0,23.
                Bb
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• "originalen"
                  Menar du riktiga mått eller det dom lurar på oss i butikerna här ?
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-08-30, 15:10.

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Menar du riktiga mått eller det dom lurar på oss i butikerna här ?
                    Tjääna
                    Jag menar det vi köper i Sverige.
                    Tex så köpte jag en haspel med pålindad 0,23 strike wire och den ser i alla fall ut att vara under 0,30 (ögonmått)
                    kanske till och med 0,25.
                    Hoppas du hajar.
                    m v h
                    Bb
                    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Jag har slutat kolla mm angivelserna här och går efter kg det brukar stämma.

ex. en Spiderwire stelth 0:29 lyfter 13.6 kg. om jag då köper en 13,6 kg lina är den 0:29 oavsett vad dom skriver på paketen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 096 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art