Allroundspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allroundspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Allroundspö

Jag fiskar mest Gädda, Abborre, Gös och tänkte införskaffa mig ett nytt spö.
    Några råd?
    Gone Fishing!

Haspel ska väl tilläggas..
    Gone Fishing!

Kommentera

berkley lightning kör många med.. typ 15-55g eller nåt.. då kan du dänga iväg en del beten.. skulle jag köpa ett till haspelspö skulle det bli ett sånt.. har kastat med ett sånt spinnspö... 10 fot.. det var skönt kan jag lova. och prisvärt.. då får kanske lägga 650kr eller så
      Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Ixu
        berkley lightning kör många med.. typ 15-55g eller nåt.. då kan du dänga iväg en del beten.. skulle jag köpa ett till haspelspö skulle det bli ett sånt.. har kastat med ett sånt spinnspö... 10 fot.. det var skönt kan jag lova. och prisvärt.. då får kanske lägga 650kr eller så
        Ingen höjdare till abborren precis.

Mitt tips, köp en gäddspö och ett abborrespö. Till gösen kan du välja gäddspöet

Kompromisser suger!
        sigpic

Kommentera

Kör ett berkley select lightningrod MVP 10-30g funkar kanon att jigga gös och abborre med samt bottenmeta abborre samt att man kan dänga iväg beten upp till ca 50g om man tar det lungt!
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
            Kör ett berkley select lightningrod MVP 10-30g funkar kanon att jigga gös och abborre med samt bottenmeta abborre samt att man kan dänga iväg beten upp till ca 50g om man tar det lungt!
            Kanske lite svårt att få till ett ordentligt mothugg? Klart att det går, men sedan kmr du köpa ett nytt spö eller flera och då kommer du "kasta" kompromissspöet.
            sigpic

Kommentera

Japp du har helt rätt på den punketen Man är tvungen till mothugg a la herkules om det klipper på gäddor runt 3-4 Men drillningen är hur skön som helst, nu kör jag i princip inte alls mycket gädda med det spöt är jerk som gäller nu
              Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Beastmaster, Hållbarheten är grym.

Kommentera

ssgs ti 9f.. funkar till borre men är i grövsta laget men du kan inte ha mindre om du ska lirka borre enligt mig..
                  Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Catana 7" 5-20g och Catana 9"15-40g
                    Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar