Det bästa fisket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det bästa fisket?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Det bästa fisket?

Det bästa fisket, vilket är det? naturligtvis är det inte möjligt att ge något objektivt svar på frågan men det är inte det jag är ute efter. Tvärtom. Rent subjektivt; Vilket fiske tycker du är bäst (dvs tycker du bäst om). När är du mest lycklig/harmonisk när du går/står/sitter med spöet i hand?

Click image for larger version

Name:	shot_1373805871461.jpg
Views:	1
Size:	120,8 KB
ID:	1821082

För egen del gillar jag att fiska från land. Visst kan det vara en stor fördel att vara båtburen och för vissa typer av fiske är båt en förutsättning, men jag tycker att det känns på något vis mer rätt att stå på fasta land - eventuellt utvadad en bit - och kasta efter fisken där ute. Däremot har jag svårt att själv ge ett entydigt svar på min fråga, för jag gillar både kustfisket efter havsöring med dess alla bompass och sensommarens avspända spinnfiske efter abborre som ju nästan alltid ger fisk. Att stå där vid strandkanten eller ute på en pir eller brygga, kasta med en liten spinnare och när man tagit några lagom abborrar plocka ihop sin utrustning och njuta en kopp kaffe (med eller utan Kron) medan man tittar på tärna och mås... Bättre blir det inte. Det är varmare och skönare på sommaren. Tusan vet om jag inte föredrar abborrfisket framför jakten på kustens silver. Om jag ska vara riktigt ärlig.

Jag gillar Abborren, den är som bästa kompisen o alltid ställer upp :-)

Sen får man upp dem på de flesta fiske metoder o finns i princip överallt.

Kommentera

Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
      Jag gillar Abborren, den... finns i princip överallt.
      Särskilt på Åland!

Kommentera

Mitt favvofiske sedan dag ett är gädda :-) slutar aldrig att fascineras av denna underbara fisk och att få spinnfiska från båten en underbar vårdag då är livet perfekt =)

Kommentera

Ursprungligen postat av bombertony Visa inlägg
          Mitt favvofiske sedan dag ett är gädda :-) slutar aldrig att fascineras av denna underbara fisk och att få spinnfiska från båten en underbar vårdag då är livet perfekt =)
          Hade någon frågat mig för 30 år sedan så hade jag lämnat ungefär samma svar som du. Då fanns det fortfarande (grov) gädda i Lausvik och jag hade en båt i Svajde fiskeläge. Nätterna med fullmåne var magiska, särskilt vid grynnan bort mot Ljugarns hamn...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 209 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art