Nu vill jag veta vilka myggmedel som ni tycker, är de absolut bästa på marknaden. Snart börjar myggsäsongen och man blir slippa bli uppäten för en gångs skull.... har någon av er provat den här lilla manicken som sänder ut ljud och sägs skrämma myggen, är den effektiv?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa myggrepellerande medlet?
Collapse
X
-
medlet "mygga" i behändig roll-onvariant. jag tror bara på produkter med stora varningstexter.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
-
Ursprungligen postat av natitoNu vill jag veta vilka myggmedel som ni tycker, är de absolut bästa på marknaden. Snart börjar myggsäsongen och man blir slippa bli uppäten för en gångs skull.... har någon av er provat den här lilla manicken som sänder ut ljud och sägs skrämma myggen, är den effektiv?
Jag har kört mest med MyggA som apoteket säljer, tycker den fungerat bra, men det kanske finns några norrlänningar med heta tips?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KG?Menar du BBRF?...
Jag har kört mest med MyggA som apoteket säljer, tycker den fungerat bra, men det kanske finns några norrlänningar med heta tips?achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Lite off-topic, men bara lite;
Jag är lite intresserad av varför inte fästingar gillar mig så därför frågade jag någon som disputerat i ämnet.
L S skrev:
För att reflektera lite kring din fråga, -varför en del blir bitna av fästingar och inte andra trots att de är lika mycket utsatta, så finns det en del hypoteser, men inget riktigt klarlagt. Som Carl-Johan Fraenkel (studerar borrelia, Andreas anm.) skriver har man forskat mer kring när det gäller att förebygga malaria och att bli biten av mosquiter. Man har också testat olika ämnen/ medel för att hålla insekter, kackelackor etc i schack. Exv kan jag nämna att använda medel med dofter såsom citron, ecalyptus, vitlök eller olika örter (här också en studier gjorts på fästingar). Resultaten är varierande. Myggmedel som MyggA har visats ha god effekt för att hålla fästingar borta, liksom andra insekticider såsom DEET och permetrin (men som vi i Sverige har strikta förhållningsregler om hur det ska användas). Dvs om man blir biten eller inte kan ha något med kroppens utsöndring av olika dofter etc att göra. Fästingen har inga ögon utan orienterar sig, och hittar sina värdar genom andra känselorgan, t ex känner den temperaturskillnader och olika halter av CO2 och kväve. Det innebär att du kanske inte har, för fästingen, en attraktiv utsöndring av kroppshalter och dofter???
Annat att fundera på är kolesterolnivå, kroppstemperatur, vitaminnivåer etc i kroppen. Biomedicinska förklaringar har jag inte men nog sklijer de biologiska sammansättningarna av olika ämnen i kroppen...Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!
Kommentera
-
MyggA från Apoteket funkar kanon tycker jag. Sen har man ju hört om hemgjorda "dundermedel" av gamla fimpar osv men vem fan vill skvätta på sig nåt sånt.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Får hålla med majoriteten, MyggA.
Testade en naturprodukt en gång (såldes på ICA Edsbyn) men den verkade ATTRAHERA mygg. Myggkeps var ett absolut måste för kvällsfisket vid tjärnen.
Senare omöjliggjordes vidare fiske av knottstim. Helt otroligt vad de tar sig fram/in överallt. Vi fick avbryta fisket och prova whiskyn istället
Kommentera
-
becks myggolja blandat med djungel-olja är oumbärligt!!! tyvärr har jkag slut och måste köpa mer... men det är en giftig blandning!!![FONT=Arial]Sol, fintväder och en öl.... ja då kan man ligga naken i båten i flera timmar utan hugg![/FONT]
http://frank3n5731n.dracula.nu
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 131 visningar
1 gilla
|