Gäddattacker !!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddattacker !!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Kanske inte en riktig "gäddattack" i ordets rätta bemärkelse, men så här kan det gå, hittade detta på ett annat forum (därav versalerna)...

    I TOOK A GUY FISHING UP HERE IN MINNESOTA LAST SPRING,HE WAS FROM OKLAHOMA, HE WAS FISHING TOPWATER OUT OF THE BACK OF THE BOAT AND GOT INTO A LITTLE 30 INCHER, HE HAD HAD NEVER CAUGHT ONE BEFORE AND HAD SEEN SOME PICTURES OF SOME OF MY MINE, I TOLD HIM ABOUT THE TEETH AND SHOWED HIM HOW TO GRAB IT , WELL I GUESS HE WAS SO EXCITED ALL I HEARD WAS@##!@# AND I LOOK'ED BACK AND THIS GUY HAD THAT PIKE LIPPED LIKE A BASS WITH HIS THUMB IN IT'S MOUTH PAST THE KNUCKLE,MAN!!! YOU GUY'S KNOW HOW SLIMY PIKE ARE, HE DROPPED THE FISH AND WHEN HE DID THAT PIKE TOOK ALOT OF HIS THUMB MEAT WITH IT, IT WAS A BLOODY MESS HE THOUGHT IT WAS GREAT THOUGH HE HAD HIS FIRST PIKE. 8)
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

    "If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

    Kommentera


    • #32
      Det kommer artiklar varje år om gäddor som attackerat människor....

      Kommentera


      • #33
        gädda har jag läst om men, De sjukaste hände min faster hon blev biten av en gös!! i drevviken.
        det kallar jag werdo.
        fast man har jue hört att dom är väldigt aggresiva när dom försvara sina ägg. Därför dom hugger på dom stor enorma wobblerna som folk trollar med :P

        Kommentera


        • #34
          En jobbar polares son vart biten i handen förra sommaren ... han har inte vågat vara i eller på vatten sen dess ! ... Va ute och paddlade med klassen när han körde ner handen straxt under ytan och plaskade lite som barn gör ..PANG så satt det en gädda i näven ....
          No Pain No Gain

          Kommentera


          • #35
            Bada aldrig naken !

            Kommentera


            • #36
              Sätt upp en sån
              Bifogade filer
              Stod där o petade på naklarna, så kom han runt hörnet o hoppade på knivet, sjutton gånger.

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av matti
                Sätt upp en sån
                Tuff bild! en sådan skulle man ha vid akvariet!
                http://teammosbricka.blogspot.com/

                TeamMosbricka.se

                Min Fotosida

                Fotobloggen

                Kommentera


                • #38
                  Vad är det som säger att gäddor runt 10 kilo inte skulle kunna äta upp småbarn?
                  Som bekant ger sig ju gäddor på beten med samma storlek som den själv.
                  Och enorma gäddor på 30 kilo kan nog äta mer än småbarn!

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av Martin_G
                    Det brukar finnas en antal rapporter om detta varje år. Oftast på barn som sitter på en brygga och plaskar med fötterna i vattnet. Sällan det händer på simmande människor, men det var en kille i på ca 11 år som blev biten över ryggen i Partille för ngt år sedan.

                    /Martin
                    Som aldrig plaskar med fötterna i vattnet från en brygga av ovan nämnda orsaker...
                    japp det var jag! :P det va i kåsjön, simmade runt på rygg vid hopptornet när det bara smällde till i ryggen, sen när jag kände efter hade jag så in i helsike blod på handen, ficl sy 14 stygn, vart ett rejält köttsår!

                    Kommentera


                    • #40
                      Har en kompis som fick sig ett bett av en gädda på omkring kilot. Gäddan gav några fina repor i gummistöveln. Men den gäddan attackerade i självförsvar. Vi försökte håva gädda i en liten dam där några mindre gäddor hade blivit fast efterleken men det gick inte så bra. Det var dock inga problem att få bort den eftersom den bara högg en gång för att sedan snabbt simma bort och gömma sig. Har även själv blivit stångad av ett gäddyngel på omkring decimetern, Även denna gädda försökte jag fånga men denna gång med händerna.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      66 svar
                      14 883 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art
                       
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 181 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                      9 svar
                      949 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
                      26 svar
                      8 348 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Kr0nbl0m  
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      12 svar
                      2 662 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Arbetar...
                      X