Motorcykel och fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Motorcykel och fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Härligt

Här är en till som försöker kombinera dessa två intressen
    Fördelen kan vara den att man kan komma åt stället man aldrig varit på innan och fiska på ställen som ligger lite....otillgängligt.
    Själv kör jag en Honda XR 250 -91.
    Klubbens sida

Kommentera

Ursprungligen postat av Andreas
      Det hade varit gott att ha en lite jämnare motorgång, men jag skulle nog sakna enkelheten med luftkylning, som jag misstänker att V-Strom inte har.
      Riktiga motorcyklar är luftkylda!
      Och startas med kick!
      !!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Arnenym
        Riktiga motorcyklar är luftkylda!
        Och startas med kick!
        Jodå.. min XT är av specialmodell, utan startmotor och med kick istället. Lite annorlunda på 90tals-modellerna av XT faktiskt, eftersom startmotor kom just 1990.

Varför används vätskekylda motorer egentligen? Det är ju bara fler saker som kan gå sönder. Jag kan gå med på sporthojar där man varvar enormt mycket i låga hastigheter, men en slöare twin som V-Strom? Har jag fått det hela om bakfoten?
        Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!

Kommentera

Varför används vätskekylda motorer egentligen? Det är ju bara fler saker som kan gå sönder.

det pratade jag och några polare om också häromdagen,, vi kör alla sporthojar, själv kör jag en suzuki gsxf -89 som är oljekyld, kompisen kör en yzfr -95 som är vatten kyld vad är fördelarna/nackdelarna med vätskekylt ( lite offtoopic kansk, men men )

Kommentera

Min FJ 1100 förvandlades väldigt mystiskt till en volvo 855 för en 5-6 år sedan. Tror att frugan hade nå´tt med i det hela, wodoo och grejer...

Får hursomhelst låna min svågers Hayabusa en vecka varje sommar, det brukar räcka för att man ska inse att man inte bör ha motorcykel när man är 32 och 2-barnsfarsa...
            -Det går aldrig, han é ju stor som en gammelgädda!!!
            -Han ska in, och det VET DU!

Kommentera

När jag sålde min GSX 1100 förra sommaren så åkte hela köpeskillingen in på ICA-kontot.
              Min fru tyckte att det var bäst så, annars kanske jag hade slarvat bort pengarna på fiskeprylar och dylik!! Pffft, hur kan hon tro nått sånt...
              Hur som helst så har pengarna nu gått till en Ryds 480S -90 med en Evinrude 30hk -91 i baken... Mmmmmmmmmmmmm...
              Passar bättre med båt än med MC när man har familj...
              There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

Ursprungligen postat av ~FB~Pike
                När jag sålde min GSX 1100 förra sommaren så åkte hela köpeskillingen in på ICA-kontot.
                Min fru tyckte att det var bäst så, annars kanske jag hade slarvat bort pengarna på fiskeprylar och dylik!! Pffft, hur kan hon tro nått sånt...
                Hur som helst så har pengarna nu gått till en Ryds 480S -90 med en Evinrude 30hk -91 i baken... Mmmmmmmmmmmmm...
                Passar bättre med båt än med MC när man har familj...
                japp! och en ryds 480 blev det för mig med!
                achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                \m/

Kommentera

Hur trivs du med din?
                  Jag får min imorgon, 3 veckor försenad , men iaf... Prutläge då jag inte har pröjsat den än...
                  Nu blir det montage av spöhållare och ekolod innan premiärturen på torsdag...
                  There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

Ursprungligen postat av Andreas
                    Packväskor har jag inga, eftersom det inte är det sättet jag normalt använder min hoj. På grusvägarna blir det lätt lite klumpigt med packväskor. Annars var det en bra idé för de som har sådana. Tror inte farsan lånar ut sin DragStar eftersom jag har ett dåligt rykte på mig att jag kör omkull lite då och då.

Min spötub är ganska liten, eftersom jag fiskar UL, så ryggsäcksmetoden går ju bra. Blir det ett nytt gädd-flugspö får det vara 4-5 delat, minst.

Visst är det kul att köra hoj också. Egentligen skulle väl jag också vilja ha en FireStorm eller liknande, men jag vet att jag är för omogen för att ha en sådan hoj. Folk kanske kör snabbt med sådana hojar, men jag har liksom ingen begränsning - jag gasar tills hojen inte ger mer, sen ligger jag i den hastigheten. Jag vet av erfarenhet, sen jag provade en kompis Fazer 600 en sen augustikväll.
                    Är det inte det man skall göra med Motorcycklar ?
                    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av ~FB~Pike
                      Hur trivs du med din?
                      Jag får min imorgon, 3 veckor försenad , men iaf... Prutläge då jag inte har pröjsat den än...
                      Nu blir det montage av spöhållare och ekolod innan premiärturen på torsdag...

fin som snus! kanonnöjd. bilder finns i albummet. den passar mina behov av fiske, men även att köra en bunt familjemedlemar på utflykter mm. superbra stuvutrymmen och bra ståplatser när man fiskar (kanon för jerkfiske).
                      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                      \m/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27