Länsstyrelsen sågar beslut om maskmete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Länsstyrelsen sågar beslut om maskmete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av RK99 Visa inlägg
    Njaa det kallas miljövänlig grön energi med vattenkraft.
    Syftade dock på NSA skämtet, när det gäller kraftverket så ställer jag mig neutral. Då det både har för och nackdelar och jag inte är tillräckligt insatt för att uttala mig om det.

Kommentera

Det finns plast/gummimask som funkar väldigt bra med en viss fisketeknik, och Drop Shot krok .
      Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Lite fakta
        Det är ingen dam dom bygger dom finns redan utan ett kraftverk som tar tillvara på spillvatnet från Hornavan maggasinet.
        Kraftverket byggs av Arjeplogs allmäning en ekonomisk förening har inget samröre med Komunen.

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
        som sagt, maskmete frågan käns som ganska oviktig, varför inte lägga krutet på dammbygget. Ännu en älv som blir fuckad pga några kapitalister vill få sina feta bukar fyllda med lyx.

Vart tad dessa beslut är det komunalnivå ? Hur insatta är personerna i detta, vad får de ut av det hela ? Frågorna blir många. Kan inte tänka mig att nån i området vill ha dit dammen, men ändå ska skiten byggas ?!?!?!

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

mask är "the only way" för mig om jag inte är ute efter abborre eller gädda då jag använder levande eller död fisk beroende av vattentemperatur. Men innebär det att jag är intresserat i att fylla min frys med fisk och jag inte tänker på fiske långsiktigt? Och är C & R egentligen en fiskevårds-åtgärd? Skulle det inte vara en bättre fiskevårdsåtgärd att lämna fisken i fred om man är så seriös omkring det? Vad har betet att göra med hur skallen är skruvat ihop på en person?
          och bäst av allt - vissa som prater C & R och anti-levande bete som fiskevårdsåtgärd är inte sena att fiska Gädda inför leken!!!!!! Pricken över i'et!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 062 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art