Länsstyrelsen sågar beslut om maskmete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Länsstyrelsen sågar beslut om maskmete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Länsstyrelsen sågar beslut om maskmete

Vad säger vi om det här då?

Roligaste (?) citatet står Assar Holmström för

– Knickedickarna på länsstyrelsen, de vet ingenting. Varför ska man släppa tillbaka fisk? 90 procent dör ändå. Jag har fiskat hela mitt liv och jobbat på fiskodling så jag vet.

Han verkar iallafall ha en trevlig inställning till det hela.

Mask eller inte och C&R eller inte ! ! ! bagatellfråga i det stora hela.

Då borde detta vara mer intressant för här pratar vi om för fisken katastrofal påverkan

Just nu pågår ett kraftverksbygge i Arjeplogsströmmarna
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Grejo Visa inlägg
      http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=7709231

– Knickedickarna på länsstyrelsen, de vet ingenting. Varför ska man släppa tillbaka fisk? 90 procent dör ändå. Jag har fiskat hela mitt liv och jobbat på fiskodling så jag vet.

När sådana personer kan vara ordförande så framstår beteckningen FVOF som ett svart skämt.

Kommentera

som sagt, maskmete frågan käns som ganska oviktig, varför inte lägga krutet på dammbygget. Ännu en älv som blir fuckad pga några kapitalister vill få sina feta bukar fyllda med lyx.

Vart tad dessa beslut är det komunalnivå ? Hur insatta är personerna i detta, vad får de ut av det hela ? Frågorna blir många. Kan inte tänka mig att nån i området vill ha dit dammen, men ändå ska skiten byggas ?!?!?!
        Senast ändrad av mojoman; 2013-06-14, 11:59.
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
          som sagt, maskmete frågan käns som ganska oviktig, varför inte lägga krutet på dammbygget. Ännu en älv som blir fuckad pga några kapitalister vill få sina feta bukar fyllda med lyx.
          Det där känns ju som en rätt marginell fråga när vi lever i en värld som blit ****** up pga att ett (relativt) fåtal giriga kapitalister vill få sina feta bukar fyllda med lyx? Ska vi bilda en revolutionskommitté? (Nu fastnade jag nog i Prism. Snart kommer en NSA-agent och likviderar mig. 9/11 Usama Bin Laden bomb

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Det där känns ju som en rätt marginell fråga när vi lever i en värld som blit ****** up pga att ett (relativt) fåtal giriga kapitalister vill få sina feta bukar fyllda med lyx? Ska vi bilda en revolutionskommitté? (Nu fastnade jag nog i Prism. Snart kommer en NSA-agent och likviderar mig. 9/11 Usama Bin Laden bomb
            HAHA, klockrent

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonas-87 Visa inlägg
              HAHA, klockrent
              Njaa det kallas miljövänlig grön energi med vattenkraft.
              "HalvDan var här"

Kommentera

Det är väl inte så farligt med maskmete om man nu inte ska köra C&R.

Ska man köra C&R och risken finns att fisken sväljer masken och på så sätt kommer skada sig vid ett C&R, så tror jag ingen C&R:are är så dum och kör maskmete.

Och förhoppningsvis tar de som kör maskmete till vara på fångsten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Grejo Visa inlägg
                  http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=7709231

han fick nog sluta för att fiskodlingen fick slå igen...90 % av fisken de tog upp och skulle släppa i någonstans igen dog ju...
                  Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Tog själv till med mask för ett antal år sedan i ren desperation (två hela dagar utan en enda fisk), det small direkt på en kilosöring i det "fisktomma" vattnet. Jag skäms än idag för det tilltaget...kändes osportsligt, kändes mycket oföredömligt och fel mot mig själv och andra sportfiskare (hur desperat, oekologisk och kass sportfiskare är jag egentligen om jag behövde mask för att fånga öring?). Men som framgår i artikeln som tråden bygger på så kan man se väldigt olika på saken...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 061 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art