Har i alla år fiskat efter abborren dirket efter islossningen och vill utnämna det till kanske det svåraste fisket som finns... Ett tufft harvande, kast efter kast och kanske men bara kanske utdelning i form av en vacker vårabborre... Ska vi dela med oss av lite knep? Jag har tex börjat leta efter abborren på grundare vatten än tidigare med hyfsat resultat. En till två meters djup har faktiskt gett fisk mot att jag tidigare alltid fiskat på 4 meters+...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vårabborre, byta tips...
Collapse
X
-
Vårabborre, byta tips...
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Taggar: Ingen
-
prylis
För ca 20 år sedan fiskade jag mycket borre i slutet av april och början av maj. Jag travade ut i en skärgårdsvass iförd vadarbrallor och smekte botten med skrikiga curly-tails. Det krävdes ofta en del kast innan men fick igång firrarna. Mycket långsamt draggade och mycket dunkande i botten på ca 2-3 meters djup brukade få igång de stora förleksabborrarna. Medelvikten på dessa firrar var riktigt hög, iaf med skärgårdsmått mätt. Det var vid sådant fiske som jag tog mitt pb, som står sig än idag.
-
att köra flötmete med daggmask nu när fisken är så här seg är kanon bra.. Visst löjja funkar ju oxå bra men nu vill abborren nästan kunna stå o stirra på masken innan den tar, löjan kan vara lite för "aktiv" livlig...Deluxe lures thats my work.
Kommentera
-
Lite inne på mask jag med... Kanske som sink & draw. Löja är bristvara där jag bor samt finns inte i min hemmasjö, småmört däremot..."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-02-15, 12:55 -
-
Svar till KEPWORTH Litiumbatteriav SpringarenSjukt att Svenska sportfiske butiker tar 10t för något man kan köpa för 2500kr, är det samma batteri...1 Foto
-
2025-02-17, 20:20 -
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
2024-11-17, 23:18 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 209 visningar
1 gilla
|