Riktigt dåligt gäddfiske på sommaren?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Riktigt dåligt gäddfiske på sommaren?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Prova att trolla på lite djupare ställen i sjön där du vet att det är bra! Hade också riktigt trögt gäddfiske ett tag men provade att trolla på ställen där jag visste det var bra och då hade jag ett kanon fiske. Var själv och drog 6gäddor 6gös och missade en del fisk också.

Kommentera

Don är lite mer utspridda på djupet eller pedagogiskt i branter osv

Kommentera

Testa o fiska på ställen där du inte sett någon annan fiska
        Testa djupare vatten,branter o friliggande grynnor
        Testa häng på skeddrag om inget annat funkar,även stora spinnare kan vara riktigt effektivt när vattentempen stiger.
        Sena kvällar kan ytbete vara rätt väg att gå.
        Senast ändrad av jimmy85; 2013-06-11, 12:30.
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av Simen Visa inlägg
          Don är lite mer utspridda på djupet eller pedagogiskt i branter osv
          Pedagogiskt vet jag inte... Men dom kan ju stå pelagiskt annars
          Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Tack så mycket för alla svar!

Spinnerbait verkar riktigt kul, grejen är att jag bara har ett "kraftigt" spö, mitt jerkbait spö. Kan man fiska spinnerbait med jerkbaitsetet?

"Måste" det vara djupa delar i mitten av sjön, eller kan det vara precis vid land, bara det är djupt?

Sen passar jag på att fråga. Hur mycket måste man lägga på ett ekolod för att få ett ok ekolod? I den sjön där jag fiskar med båt har jag ingen aning om hur djupt det är osv, därför blir det lite svårt att fiska av dom djupa ställena... Även vertikalfiske är ju ganska kört utan ekolod...

Kommentera

Visst går det med jerkpåken,men inte optimalt precis. Lite längre spö som 8-9' skadar inte.

Är väl inte djupet i sig som spelar roll utan vattentempen.

Lawrance gör ju bra lod. Men vet inte hur deras billiga portabla är. Men det måste inte vara syraste modellen för att få ett bra lod.

Kommentera

Det kommer bli ett längre spö om ett tag. Men jerkspöt får duga så länge

Om man kollar på t.ex. detta, är det skräp? http://www.jula.se/ekolod-x-4-portable-953096

Hur funkar det egentligen, måste man ha ett bilbatteri med sig, eller hur får ekolodet ström? Jag har som ni märker ingen koll alls på ekolod...

Kommentera

Ursprungligen postat av gös-ta Visa inlägg
                  Det kommer bli ett längre spö om ett tag. Men jerkspöt får duga så länge

Om man kollar på t.ex. detta, är det skräp? http://www.jula.se/ekolod-x-4-portable-953096

Hur funkar det egentligen, måste man ha ett bilbatteri med sig, eller hur får ekolodet ström? Jag har som ni märker ingen koll alls på ekolod...
                  Om jag var i dina skor skulle jag nog hellre vilja ha ett lod med lite större skärm, iaf 5 tum. Lowrance Mark 5x kan man hitta till humana priser. Men om du vill ha 4x-lodet du länkade, så finns det betydligt billigare här: http://www.olssonsfiske.se/lowrance-...631-c-333.aspx det lodet duger säkert ett tag, men du kommer nog vilja uppdatera ganska snart.

När det gäller spinnerbaits så måste du ju inte köpa de allra största du kan hitta. Det finns många spinnerbaits i lite mer måttliga storlekar som inte kräver din jerkbait-utsrustning för att kastas. Sebile Trophy tex ( http://www.dogger.se/sebile-spinnerb...ternalsearch=1 ) väger 39 gram, det har du nog något annat spö som orkar?

Kommentera

Tack för svaret!

Lowrance Mark 5x var ju inte så farligt dyrt, 1600kr ungefär. Men hur funkar det med strömmen, måste man bära med sig bilbatteri varje gång man ska fiska?

Jodå, det draget ska nog gå att kasta, har några spön som orkar med 30g så det borde funka

Kommentera

Ja du måste ha batteri med dig isf.

Boyhaa lr hur det stavas gör oxå mindre spinnerbaits. Så du behöver inte köpa nytt spö.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 029 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art