Prova att trolla på lite djupare ställen i sjön där du vet att det är bra! Hade också riktigt trögt gäddfiske ett tag men provade att trolla på ställen där jag visste det var bra och då hade jag ett kanon fiske. Var själv och drog 6gäddor 6gös och missade en del fisk också.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Riktigt dåligt gäddfiske på sommaren?!
Collapse
X
-
Testa o fiska på ställen där du inte sett någon annan fiska
Testa djupare vatten,branter o friliggande grynnor
Testa häng på skeddrag om inget annat funkar,även stora spinnare kan vara riktigt effektivt när vattentempen stiger.
Sena kvällar kan ytbete vara rätt väg att gå.Senast ändrad av jimmy85; 2013-06-11, 12:30.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Simen Visa inläggDon är lite mer utspridda på djupet eller pedagogiskt i branter osvInstagram: mattiasandersson90
Bara ett kast till...
Kommentera
-
Tack så mycket för alla svar!
Spinnerbait verkar riktigt kul, grejen är att jag bara har ett "kraftigt" spö, mitt jerkbait spö. Kan man fiska spinnerbait med jerkbaitsetet?
"Måste" det vara djupa delar i mitten av sjön, eller kan det vara precis vid land, bara det är djupt?
Sen passar jag på att fråga. Hur mycket måste man lägga på ett ekolod för att få ett ok ekolod? I den sjön där jag fiskar med båt har jag ingen aning om hur djupt det är osv, därför blir det lite svårt att fiska av dom djupa ställena... Även vertikalfiske är ju ganska kört utan ekolod...
Kommentera
-
Visst går det med jerkpåken,men inte optimalt precis. Lite längre spö som 8-9' skadar inte.
Är väl inte djupet i sig som spelar roll utan vattentempen.
Lawrance gör ju bra lod. Men vet inte hur deras billiga portabla är. Men det måste inte vara syraste modellen för att få ett bra lod.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Det kommer bli ett längre spö om ett tag. Men jerkspöt får duga så länge
Om man kollar på t.ex. detta, är det skräp? http://www.jula.se/ekolod-x-4-portable-953096
Hur funkar det egentligen, måste man ha ett bilbatteri med sig, eller hur får ekolodet ström? Jag har som ni märker ingen koll alls på ekolod...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gös-ta Visa inläggDet kommer bli ett längre spö om ett tag. Men jerkspöt får duga så länge
Om man kollar på t.ex. detta, är det skräp? http://www.jula.se/ekolod-x-4-portable-953096
Hur funkar det egentligen, måste man ha ett bilbatteri med sig, eller hur får ekolodet ström? Jag har som ni märker ingen koll alls på ekolod...
När det gäller spinnerbaits så måste du ju inte köpa de allra största du kan hitta. Det finns många spinnerbaits i lite mer måttliga storlekar som inte kräver din jerkbait-utsrustning för att kastas. Sebile Trophy tex ( http://www.dogger.se/sebile-spinnerb...ternalsearch=1 ) väger 39 gram, det har du nog något annat spö som orkar?
Kommentera
-
Tack för svaret!
Lowrance Mark 5x var ju inte så farligt dyrt, 1600kr ungefär. Men hur funkar det med strömmen, måste man bära med sig bilbatteri varje gång man ska fiska?
Jodå, det draget ska nog gå att kasta, har några spön som orkar med 30g så det borde funka
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 029 visningar
1 gilla
|