Något riktigt konstigt hände mitt spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Något riktigt konstigt hände mitt spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Är jag den enda som trodde Berkley gjorde bra grejer?
    Har haft mitt UL-kit i snart 10 år utan problem trots fighter med gäddor runt 5kg också!
    Hoppas du får nya grejer, måste ju vara måndagsexemplar.

Edit: Menar givetvis Ron Thompson.. är lite trött i mössan.
    Senast ändrad av ante912; 2013-06-10, 23:43.
    -----------PB's!-----------
    Gädda 8,7 kg
    Harr 0,5 kg
    Abborre 0,8 kg
    Torsk 2,4 kg
    Havsöring 3,5 kg
    Näbbgädda
    Strömming
    Mört
    Skrabb

Kommentera

Ursprungligen postat av ante912 Visa inlägg
      Är jag den enda som trodde berkley gjorde bra grejer?
      Har haft mitt UL-kit i snart 10 år utan problem trots fighter med gäddor runt 5kg också!
      Hoppas du får nya grejer, måste ju vara måndagsexemplar.
      Kanske något att titta på istället! Hoppas jag med...
      Go Fish!

Kommentera

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	546,0 KB
ID:	1768760

Fick hem mitt bft piglet spö i fredags. Satte ihop det och skulle böja lite för att se styvheten. Pang sa det så gick det rakt av. Riktigt förvånad blev jag..

Kommentera

Ursprungligen postat av kopyto Visa inlägg
          [ATTACH=CONFIG]55411[/ATTACH]

Fick hem mitt bft piglet spö i fredags. Satte ihop det och skulle böja lite för att se styvheten. Pang sa det så gick det rakt av. Riktigt förvånad blev jag..
          Satte morgonkaffet i halsen nu, alltså fasiken vilket antiklimax att testflexa nya spöt och det går av. Kan bara föreställa mig ditt ansiktsuttryck när det sa "pang"
          Ocoolt..!

Hade själv ett ron thompson wild river 10ft spinn som gick av 20cm ner från toppen, ett rakt cleant snitt. Skönt spö att trilla fisk på tills det av någon märklig anledning gick av.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
            Konstigt för 2 av mina 3 karpspön från Ron Thompson gick också av vid spötoppen. Skillnaden är väl att karpspön misshandlas lite under transport i hold-allen. När jag kollade på spöna sen så sammanföll ställena där topparna gick av (i princip såg det ut som om de kapats väldigt cleant med ett samurajsvärd) med en spöring från underdelen som hade "knackat" på toppen under transport. Det räckte tydligen för att försvaga kolfibrerna.

Freey, hade du kanske åkt bil med spödelarna skavandes mot varandra?
            Men de går ju suveränt att fiska med dem efter dina lagningar

Kommentera

Ursprungligen postat av xzisme Visa inlägg
              Satte morgonkaffet i halsen nu, alltså fasiken vilket antiklimax att testflexa nya spöt och det går av. Kan bara föreställa mig ditt ansiktsuttryck när det sa "pang"
              Ocoolt..!

Hade själv ett ron thompson wild river 10ft spinn som gick av 20cm ner från toppen, ett rakt cleant snitt. Skönt spö att trilla fisk på tills det av någon märklig anledning gick av.
              Enligt denna tråd det tydligen flera som upplevt detta med RT spön. Riktigt illa faktiskt. Dags och bojkotta och köra annat!!

kopyto: Jäklar va segt att något sådant ska hända.. När mitt gick sönder var det ju ändå lina i som belastade spöringarna. Sjukt surt, har du typ drulle försäkring eller liknande?
              Go Fish!

Kommentera

Jag fick mitt första Jerkspö av min farsa i julklapp för några år sedan.
                Spöt fick stå i garderoben i sitt fodral ända tills isen släppte..
                Glider ut på berget nedanför sommarstället, jävligt förväntansfull.. Drar iväg första kastet. PANG och spöt går av 30cm från toppen..?
                Min bror stod på altanen och garvade över det komiska i att vänta nästan ett halvår för att kunna fiska, sen går det av på första kastet.

Spöt var inköpt på Lundgrens, gick tillbaka med det och fick ett nytt DIREKT!

Bra service, och det andra (likadant) har jag kört på med sedan dess!

Kommentera

Ursprungligen postat av Direktörpelle Visa inlägg
                  Jag fick mitt första Jerkspö av min farsa i julklapp för några år sedan.
                  Spöt fick stå i garderoben i sitt fodral ända tills isen släppte..
                  Glider ut på berget nedanför sommarstället, jävligt förväntansfull.. Drar iväg första kastet. PANG och spöt går av 30cm från toppen..?
                  Min bror stod på altanen och garvade över det komiska i att vänta nästan ett halvår för att kunna fiska, sen går det av på första kastet.

Spöt var inköpt på Lundgrens, gick tillbaka med det och fick ett nytt DIREKT!

Bra service, och det andra (likadant) har jag kört på med sedan dess!
                  Så ska det vara, hoppas min sportfiskehandlare är lika bra...
                  Go Fish!

Kommentera

exakt så gick mitt spö från biltema av oxå... gjorde två kast... det andra kastet small det bara till och spöt flög i 3 bitar... ganska jäkla retsamt... :/ hade ju inte räknat med kvalite från biltema men för 400 kr trodde jag det skulle hålla mer än 2 kast..

Kommentera

precis sådär hände med mitt Guideline LPXe.....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 125 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art