ålandshelgen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ålandshelgen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ålandshelgen!

så var man tillbaks efter en helg på åland i sällskap med åsunden, frb och hippo. fiskearmen är i bättre skick än njurar och lever efter 2,5 dagar med dessa herrar. 15-20 st gäddor med några 3-3,5 kg i topp (egentligen var dom förmodligen MYCKET större, men min och herrarnas blygsamhet förbjuder oss att skryta. och vår heder förbjuder oss att ta fram vågen på mindre fiskar än 8+). kvällarna spenderades med rullbyten med varandra, FRB-service av rullar, mat- och dryckesfrossa och bastubadande. ett par tuber treo och resorb botade dom värsta åkommorna, så nu är man på topp igen. har lagt in ett par bilder från resan.

//achilles
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Bor ju på Åland så måste bara höra i vilka vatten ni höll till...? för mitt fiske har inte varit någe vidare i de senaste dagarna

Kommentera

Ursprungligen postat av CardKing
      Bor ju på Åland så måste bara höra i vilka vatten ni höll till...? för mitt fiske har inte varit någe vidare i de senaste dagarna
      kring västergeta och östergeta. otaliga efterföljare, många hugg och bara några fiskar upp. vi testade det mesta och det var nog bara så att gäddorna inte var på hugget. men det slår nog om vilken dag som helst. det var fortfarande is kvar i dom norra delarna, så vi kom inte åt ett par fina ställen som kan vara där dom lite större gäddorna ligger och trycker.
      achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
        kring västergeta och östergeta. otaliga efterföljare, många hugg och bara några fiskar upp. vi testade det mesta och det var nog bara så att gäddorna inte var på hugget. men det slår nog om vilken dag som helst. det var fortfarande is kvar i dom norra delarna, så vi kom inte åt ett par fina ställen som kan vara där dom lite större gäddorna ligger och trycker.
        Jo, hoppas på det iaf. Men ni höll till lite längre norrut än jag då, var i Ytterby o Bamböle. Blir ett fiskepass i Bambölevattnen imorn före jobbet, om jag hinner tyvärr börjar det området bli ganska utfiskat, varit så stort fisketryck i flera år

Kommentera

Låter som att ni hade en trevlig helg iaf.. Däremot kanske aningen klent resultat fiskemässigt, men ibland vill dom inte helt enkelt...

Kommentera

Ursprungligen postat av smirre
            Låter som att ni hade en trevlig helg iaf.. Däremot kanske aningen klent resultat fiskemässigt, men ibland vill dom inte helt enkelt...

som sagt, helgen var så pass trevlig att det klena fiskeresultatet blev av underordnad betydelse. vi hade kul och dessutom, några fiskar lurades ju faktiskt upp. värt att notera är att vissa av dom som var med på resan går nu mer under benämningen "team ffrrtt". nästa gång måste UT följa med, så att vi kan få rätt bågsekunder på rullarna också.
            Senast ändrad av ALQ; 2005-04-21, 15:46.
            achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
              som sagt, helgen var så pass trevlig att det klena fiskeresultatet blev av underordnad betydelse. vi hade kul och dessutom, några fiskar lurades ju faktiskt upp. värt att notera är att vissa av dom som var med på resan går nu mer under benämningen "team ffrrtt". nästa gång måste UT följa med, så att vi kan få rätt bågsekunder på rullarna också.
              "Team ffrrtt" känner jag absolut inte till. Var det den som körde med haspel?!

Sen snackar ALQ om skador på lever och njurar... jag lider forfarande av skador på händer och fingrar efter att håvat upp monstren med högerhanden, i den mån vikten inte satte P för upphalandet....

Skador på inre organ efter en sån här lugn helg får man bara om man är otränad.

I övrigt skall nämnas att ALQ är en förträfflig värd. Bättre omvårdnad både exteriört och interiört får man bara inte!!!!

Jag vågar göra mig till tals för menligheten, eller heter det manligheten?, ETT STORT TACK!!! Detta gör vi om!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Åsunden
                "Team ffrrtt" känner jag absolut inte till. Var det den som körde med haspel?!

Sen snackar ALQ om skador på lever och njurar... jag lider forfarande av skador på händer och fingrar efter att håvat upp monstren med högerhanden, i den mån vikten inte satte P för upphalandet....

Skador på inre organ efter en sån här lugn helg får man bara om man är otränad.

I övrigt skall nämnas att ALQ är en förträfflig värd. Bättre omvårdnad både exteriört och interiört får man bara inte!!!!

Jag vågar göra mig till tals för menligheten, eller heter det manligheten?, ETT STORT TACK!!! Detta gör vi om!!!!

tack!!!!
                achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg