Så sjukt trött på Lowrance och deras vidriga arrogans mot svenskar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Så sjukt trött på Lowrance och deras vidriga arrogans mot svenskar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Så sjukt trött på Lowrance och deras vidriga arrogans mot svenskar

Som rubriken lyder. Detta blir inget snällt inlägg tyvärr. Jag är ordentligt trött på Lowrance och deras så kallade Internationella support. Jag har ett problem. Vi pratar om EN enda fråga som jag har velat få svar på i ungefär 2 månader nu men det finns ingen som vill hjälpa mig med det.

Jag har, bara i år, spenderat närmre 10000kr på deras enheter i år. Först blev det ett Elite 4, och i mars köpte jag Elite 7 HDI, mycket pga dess Insight Genesis stöd. Har längtat efter att få börja använda deras mappningstjänst Insight Genesis så fort isen släpper, trots att den kostar ytterligare 100 dollar per år.

Strax efter att jag köpte Elite 7:an så försökte jag registrera mig på Insight Store, men då sa registrerings-formuläret att "Service is not available in your Country". OK tänkte jag, och skickade ett par mail till Lowrance supporten med en fråga om när tjänsten kickar igång i Sverige (eftersom den redan är igång i USA). Skrev även 2 inlägg på Lowrances Facebook sida. Veckor gick och inget hände, inget svar, ingenting.

Ca en månad senare befinner jag mig på Sportfiskemässan i Jönköping. Bland de första montrarna jag besöker är givetvis Lowrance. Träffar på en (troligen nyanställd och helt vilsen) lirare från Lowrance som höjer ögonbrynen när jag berättar ovanstående. Efter lite om och men kläcker han ur sig att tjänsten "borde vara tillgänglig" i Sverige inom dagarna.

Well, OK tänkte jag igen. Bättre sent än aldrig. 2 veckor efter mässan provar jag registrera mig igen men inget nytt där. Fortfarande ej tillgängligt i lilla Sverige.

Nu är vi inne i mitten på maj. Tjänsten har nu (tydligen) lanserats i Sverige, men problemet denna gång är att Lowrance's löjligt undermåliga hemsida (precis som de flesta amerikanska webbsidor) vägrar registrera mig på Insight Store, hur jag än gör. Väljer jag Sverige som hemland så klagar den på "Contry selected does not match with your current Geo Location"... Nehepp?

Har provat kanske 5 datorer nu, inkl mobiltelefoner. Testat med flera olika IP adressen hemma, på jobbet, hos flickvännen, hos en polare, plus även provat med VPN-tjänster som ger svensk IP adress. Ingen utav dessa ligger tydligen i Sverige - åtminstone om man ska tro på Lowrance.

Så igår blev det att skriva på deras Facebook vägg ännu en gång. Nu har det snart gått ett dygn och fortfarande inget svar, som vanligt. Hade visserligen inte väntat mig det heller, men man kunde ju alltid hoppas...

Så nu tänkte jag ställa 2 frågor till alla er här:

1. Har ni lyckats få igång Insight Genesis? Finns det NÅGON i detta avlånga land lyckats fullfölja registreringen och börjat använda tjänsten?

2. Har ni lust att gå in på http://www.facebook.com/Lowrance och gilla min kommentar där? Får man upp säg 50-100 likes så kanske jänkarna till slut börjar fatta allvaret i det hela!

Tack på förhand för er hjälp.

Visst är det lustigt att man som vanligt söker hjälp på Fiskesnack, eftersom företaget - som tjänat tusentals kronor på en - fullständigt skiter i allt som har med support att göra...

PS: Nej jag har ingen lust att byta till Humminbird eller Garmin. Det är inte Lowrance enheterna det är fel på. Det är jänkarnas totala inkompetens och vidriga arrogans som är problemet i detta fall.
    Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Väl rutet broder!

Måste man gilla lowrance fb-sida för att kunna se ditt inlägg? Jag lyckades iaf inte hitta det.

Kommentera

Gillar ditt inlägg! håller med, Lowrance tar "top dollar" men levererar skit! att de sedan har webbsajter som känns amatörmässigt hemmasnickrade samtidigt som de tar de priserna är år 2013 helt oacceptabelt.
      >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

Gillade sidan samt gillade ditt inlägg!
        /mvh krikle

Kommentera

Ja det var inte bara att regga sig. Fick köra via proxy i usa så gick den med på att regga mig.

Tråkigt att de inte hänger på och fixar detta och släpper tjänsten gratis.
          Alumacraft så klart!

Kommentera

Trist med så usel support och hemsida.

OT Kanske borde hamna i en egen tråd):
            Dum fråga kanske men är Insight vettigt?
            Det innebär väl lowrance får rättigheterna till all din kartdata som du scannat in när du är ute och lodar?

Har det inte varit förbjudet att göra kartor tidigare?
            Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
              Väl rutet broder!

Måste man gilla lowrance fb-sida för att kunna se ditt inlägg? Jag lyckades iaf inte hitta det.
              Tack. Vet faktiskt inte. Konstigt nog ser bara mina "FB vänner" det senaste inlägget jag gjorde någon timme sen.

Ursprungligen postat av SWE Visa inlägg
              Gillar ditt inlägg! håller med, Lowrance tar "top dollar" men levererar skit! att de sedan har webbsajter som känns amatörmässigt hemmasnickrade samtidigt som de tar de priserna är år 2013 helt oacceptabelt.
              Jupp, deras hemsida är ju skrattretande dålig. För att inte tala om Insight Store-sidan, helt ologisk! Problemet är att de ändå levererar bra hårdvara. Supporten är däremot rutten eller obefintlig, men det är tydligen inget nytt om man läser runt på andra forum, även amerikanska...

Ursprungligen postat av krikle Visa inlägg
              Gillade sidan samt gillade ditt inlägg!
              /mvh krikle
              Tack!

Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg
              Ja det var inte bara att regga sig. Fick köra via proxy i usa så gick den med på att regga mig.

Tråkigt att de inte hänger på och fixar detta och släpper tjänsten gratis.
              Från början (nånstans i mars) gjorde jag precis samma sak. Med en amerikansk IP adress reggade jag ett konto som har mitt namn, USA-adress och USA-postnummer. Problemet är att jag inte har vågat regga min Elite 7 enhet med detta konto, eftersom en enhet endast kan registreras en gång. Utan att regga sin enhet går det tydligen inte ens köpa Insight Genesis. Hur funkar betalningen med Visa kort när adressen på kontot inte stämmer, går ens betalningen igenom? Vill liksom inte slänga 100 usd i sjön och samtidigt få min enhet "låst" till ett Insight-konto som inte går att använda. Tabbar man sig så får man ju uppenbarligen inte hjälp av supporten heller... Just därför har jag väntat tills jag kan skapa ett "giltigt" Svenskt konto på Insight Store, men det kanske är dags att ge upp nu...

Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
              Trist med så usel support och hemsida.

OT Kanske borde hamna i en egen tråd):
              Dum fråga kanske men är Insight vettigt?
              Det innebär väl lowrance får rättigheterna till all din kartdata som du scannat in när du är ute och lodar?

Har det inte varit förbjudet att göra kartor tidigare?
              Insight verkar riktigt sjysst ändå. Personligen bryr jag mig inte om att de tjänar på det hela och har fulla rättigheter. Det är inte så att jag loggar data för att sälja, utan endast för att ha sjyssta kartor över mina favoritsjöar. När jag väl har kartorna över de så behöver jag ju aldrig betala igen. Sen vad Lowrance/Navionics/Navico gör med kart-datan efteråt är deras problem.

Är väl inte första gången man gör en sådan lösning. Titta bara på Wikipedia, funkar ju precis likadant, men är det någon som stör sig på att de drar in miljoner på en hemsida som alla "andra" byggt upp?

Men förbjudet att logga kusten är det väl fortfarande, vad jag vet? Sen har väl vatten-ägarna rätten till alla småsjöar (vad jag förstått), så jag antar att Insight Genesis inte ens går hand i hand med svenska lagen. Å andra sidan, är det någon som ens bryr sig?
              Senast ändrad av GäddMartin; 2013-05-14, 22:13.
              Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Varför inte bara kontakta Navico Sweden som har Lowrance?

Känner folk som arbetar där och kan säga att det är bland dem trevligaste grossisterna jag träffat på! Tycker insight genesis verkar superbra och skall testa det själv med, men bättre att det tar lite tid för dem med tjänsten och att det blir bra gjort.

Kommentera

Kan man säkert göra, frågan är bara varför den informationen inte finns på Lowrance hemsida, och varför de vägrar ge support. Det är ju ändå Lowrance själva som hajpar upp Insight Genesis tjänsten både på sin hemsida och på sin Facebook kanal.

Men det är ju typiskt jänkare. Vi Europeer räknas inte för de vettu, trots att vi betalar dubbla priser för all deras skit.

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
                    Kan man säkert göra, frågan är bara varför den informationen inte finns på Lowrance hemsida, och varför de vägrar ge support. Det är ju ändå Lowrance själva som hajpar upp Insight Genesis tjänsten både på sin hemsida och på sin Facebook kanal.

Men det är ju typiskt jänkare. Vi Europeer räknas inte för de vettu, trots att vi betalar dubbla priser för all deras skit.
                    håller med Tobias, varför inte ta telefonen och slå en signal, då får du prata med dom och får svar+ kan skälla direkt....
                    verkar som telefonen börjar glömmas bort som redskap att ta kontakt med folk trots att den fortfarande fungerar bäst...

Och visst betalar vi dubbelt här,det är dock inte Lowrance som sätter dessa priser utan den Svenska generalagenten....den du
                    borde ringa till och kan ställa riktigt höga krav på med det prispåslaget....men trots allt är det ruttet att du inte fått allt utrett redan efter sån lång tid.....
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 153 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art