Som rubriken lyder. Detta blir inget snällt inlägg tyvärr. Jag är ordentligt trött på Lowrance och deras så kallade Internationella support. Jag har ett problem. Vi pratar om EN enda fråga som jag har velat få svar på i ungefär 2 månader nu men det finns ingen som vill hjälpa mig med det.
Jag har, bara i år, spenderat närmre 10000kr på deras enheter i år. Först blev det ett Elite 4, och i mars köpte jag Elite 7 HDI, mycket pga dess Insight Genesis stöd. Har längtat efter att få börja använda deras mappningstjänst Insight Genesis så fort isen släpper, trots att den kostar ytterligare 100 dollar per år.
Strax efter att jag köpte Elite 7:an så försökte jag registrera mig på Insight Store, men då sa registrerings-formuläret att "Service is not available in your Country". OK tänkte jag, och skickade ett par mail till Lowrance supporten med en fråga om när tjänsten kickar igång i Sverige (eftersom den redan är igång i USA). Skrev även 2 inlägg på Lowrances Facebook sida. Veckor gick och inget hände, inget svar, ingenting.
Ca en månad senare befinner jag mig på Sportfiskemässan i Jönköping. Bland de första montrarna jag besöker är givetvis Lowrance. Träffar på en (troligen nyanställd och helt vilsen) lirare från Lowrance som höjer ögonbrynen när jag berättar ovanstående. Efter lite om och men kläcker han ur sig att tjänsten "borde vara tillgänglig" i Sverige inom dagarna.
Well, OK tänkte jag igen. Bättre sent än aldrig. 2 veckor efter mässan provar jag registrera mig igen men inget nytt där. Fortfarande ej tillgängligt i lilla Sverige.
Nu är vi inne i mitten på maj. Tjänsten har nu (tydligen) lanserats i Sverige, men problemet denna gång är att Lowrance's löjligt undermåliga hemsida (precis som de flesta amerikanska webbsidor) vägrar registrera mig på Insight Store, hur jag än gör. Väljer jag Sverige som hemland så klagar den på "Contry selected does not match with your current Geo Location"... Nehepp?
Har provat kanske 5 datorer nu, inkl mobiltelefoner. Testat med flera olika IP adressen hemma, på jobbet, hos flickvännen, hos en polare, plus även provat med VPN-tjänster som ger svensk IP adress. Ingen utav dessa ligger tydligen i Sverige - åtminstone om man ska tro på Lowrance.
Så igår blev det att skriva på deras Facebook vägg ännu en gång. Nu har det snart gått ett dygn och fortfarande inget svar, som vanligt. Hade visserligen inte väntat mig det heller, men man kunde ju alltid hoppas...
Så nu tänkte jag ställa 2 frågor till alla er här:
1. Har ni lyckats få igång Insight Genesis? Finns det NÅGON i detta avlånga land lyckats fullfölja registreringen och börjat använda tjänsten?
2. Har ni lust att gå in på http://www.facebook.com/Lowrance och gilla min kommentar där? Får man upp säg 50-100 likes så kanske jänkarna till slut börjar fatta allvaret i det hela!
Tack på förhand för er hjälp.
Visst är det lustigt att man som vanligt söker hjälp på Fiskesnack, eftersom företaget - som tjänat tusentals kronor på en - fullständigt skiter i allt som har med support att göra...
PS: Nej jag har ingen lust att byta till Humminbird eller Garmin. Det är inte Lowrance enheterna det är fel på. Det är jänkarnas totala inkompetens och vidriga arrogans som är problemet i detta fall.
Jag har, bara i år, spenderat närmre 10000kr på deras enheter i år. Först blev det ett Elite 4, och i mars köpte jag Elite 7 HDI, mycket pga dess Insight Genesis stöd. Har längtat efter att få börja använda deras mappningstjänst Insight Genesis så fort isen släpper, trots att den kostar ytterligare 100 dollar per år.
Strax efter att jag köpte Elite 7:an så försökte jag registrera mig på Insight Store, men då sa registrerings-formuläret att "Service is not available in your Country". OK tänkte jag, och skickade ett par mail till Lowrance supporten med en fråga om när tjänsten kickar igång i Sverige (eftersom den redan är igång i USA). Skrev även 2 inlägg på Lowrances Facebook sida. Veckor gick och inget hände, inget svar, ingenting.
Ca en månad senare befinner jag mig på Sportfiskemässan i Jönköping. Bland de första montrarna jag besöker är givetvis Lowrance. Träffar på en (troligen nyanställd och helt vilsen) lirare från Lowrance som höjer ögonbrynen när jag berättar ovanstående. Efter lite om och men kläcker han ur sig att tjänsten "borde vara tillgänglig" i Sverige inom dagarna.
Well, OK tänkte jag igen. Bättre sent än aldrig. 2 veckor efter mässan provar jag registrera mig igen men inget nytt där. Fortfarande ej tillgängligt i lilla Sverige.
Nu är vi inne i mitten på maj. Tjänsten har nu (tydligen) lanserats i Sverige, men problemet denna gång är att Lowrance's löjligt undermåliga hemsida (precis som de flesta amerikanska webbsidor) vägrar registrera mig på Insight Store, hur jag än gör. Väljer jag Sverige som hemland så klagar den på "Contry selected does not match with your current Geo Location"... Nehepp?
Har provat kanske 5 datorer nu, inkl mobiltelefoner. Testat med flera olika IP adressen hemma, på jobbet, hos flickvännen, hos en polare, plus även provat med VPN-tjänster som ger svensk IP adress. Ingen utav dessa ligger tydligen i Sverige - åtminstone om man ska tro på Lowrance.
Så igår blev det att skriva på deras Facebook vägg ännu en gång. Nu har det snart gått ett dygn och fortfarande inget svar, som vanligt. Hade visserligen inte väntat mig det heller, men man kunde ju alltid hoppas...
Så nu tänkte jag ställa 2 frågor till alla er här:
1. Har ni lyckats få igång Insight Genesis? Finns det NÅGON i detta avlånga land lyckats fullfölja registreringen och börjat använda tjänsten?
2. Har ni lust att gå in på http://www.facebook.com/Lowrance och gilla min kommentar där? Får man upp säg 50-100 likes så kanske jänkarna till slut börjar fatta allvaret i det hela!
Tack på förhand för er hjälp.
Visst är det lustigt att man som vanligt söker hjälp på Fiskesnack, eftersom företaget - som tjänat tusentals kronor på en - fullständigt skiter i allt som har med support att göra...
PS: Nej jag har ingen lust att byta till Humminbird eller Garmin. Det är inte Lowrance enheterna det är fel på. Det är jänkarnas totala inkompetens och vidriga arrogans som är problemet i detta fall.
Kommentera