hej! har nu börjat lessna på att nöta kastteknik på gräsmattan med flugspöt och vill ge mig ut i vatten! Har spenderat en timme i en liten ström hemma och igår var jag ute en halvtimma vid slutet av ljusnan där den rinner ut i övre fryken i torsby (värmland). vattenivån var på ca en halvmeter och var totalt brunt, supergrumligt alltså av dy.. 30-40 meter ovanför där jag stod smalnade strömmen ab och det var mycket is på sidorna och inte speciellt djupt. några meter bakom mig rann strömmen ut och vart en stor och relativt lugn å på någon meter djupt och kanske 10-15 meter brett.
Jag var ganska oförsiktig och klumpig när jag gick ner mot/i vattnet och vad jag har förstått så brukar fisken ofta stå i strömkanterna bakom stenar eller i djup pooler längs kanterna? ska jag fortsätta testa lite där och röra mig lite uppåt strömmen eller ska jag ge upp flugfisket i nån vecka till först?
Mvh Anton Leyonberg
Jag var ganska oförsiktig och klumpig när jag gick ner mot/i vattnet och vad jag har förstått så brukar fisken ofta stå i strömkanterna bakom stenar eller i djup pooler längs kanterna? ska jag fortsätta testa lite där och röra mig lite uppåt strömmen eller ska jag ge upp flugfisket i nån vecka till först?
Mvh Anton Leyonberg
Kommentera