13,5 kg gädda i Vindelälven - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

13,5 kg gädda i Vindelälven

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 13,5 kg gädda i Vindelälven

Jorå, dem finns här uppe i norr också. Metod han fångade den med känns dock motbjudande.

Ohh shoo, ain´t this a fine howdy doo!

Det är inget sportfiske. Är det överhuvudtaget tillåtet att fiska med gäddsax nuförtiden?

Kommentera

Ja, det är tillåtet. Vet inte riktigt vad man ska säga, jag försöker att inte predika mina egna åsikter för folk, men sådana som har ute gäddsaxar i princip hela mars-april utan att egentligen göra något av fisken känns lite motbjudande. Väldigt vanligt i Norr- och Västerbotten. Å andra sidan så kan jag faktiskt erkänna att de gånger man följde morfar till stugan för att vittja gäddsaxar faktiskt nog bidrar rätt stort till att jag sedan blivit en intresserad sportfiskare.

Idag skulle jag aldrig sätta ut en gäddsax, men för en del kan det faktiskt lägga grund till ett ökat intresse för fiske (och senare kanske sportfiske).

Kommentera

Kul att se att det finns stora gäddor i Norrland, men gäddsax?? Tragiskt att sånt fortfarande förekommer, nog hade det varit trevligare om någon fått den fisken på sportfiske. Men som sagt, en fin fisk, det kan nog finnas en del outforskade gäddvatten i Norrland.
        Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

2005-03-29 15:01:44 17,1-KILOS SPINNGÄDDA FÅNGADES I LJUSNAN Jan Goode från Söderhamn meddelar att under gårdagen, den 28 mars fångades det en 17,1-kilos gädda via spinnfiske med skeddrag ”mellan kraftverken” i Ljusnans nedre del. Det lär vara en av de tyngsta gäddorna någonsin som fångats i området, allt enligt herr Goode. Storgäddan kommer framgent att skinnmonteras. Sportfishing News Björn Blomqvist

Kommentera

Gäddsax.. uscha, lär er sportfiske istället. De ska montera upp den också, jag skulle skämmas varje gång jag tittade på gäddan. Förbjud gäddsax i våra vatten!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
            7 svar
            1 532 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
            Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34