Vimmerbymässan review - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vimmerbymässan review

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vimmerbymässan review

Detta är den sämsta mässa jag någon gång har varit med om!! Karp, karp och mer jäv.. karp.
    Jag körte hemifrån kl. 10.30 var där kl. 13.00 åkte hem igen 13.20. Vi kanske ses någongång, men alldrig på Vimmerbymässan!!

Jag tyckte det var en superbra mässa och fick handlat mig otroligt mycket fina saker. Men en fråga bara, detta var väl i huvudsak en mässa för karp och matchfiske, så om du nu inte är intresserad av sådant varför åka dit? Och varför skriva i forum och klaga om det?

//Rasmus
    www.specimenhunters.se
    "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

Kommentera

Sant men nu har jag alldrig varit på mässan innan och på deres hemsida står där:

"Massor av utställare är på plats och tillsammans täcker de av alla sportfiskets grenar såsom Specimen, Fluga, Tävlingsfiske, Spinnfiske och Isfiske"

Kommentera

Ursprungligen postat av Screamin-daemon
        Sant men nu har jag alldrig varit på mässan innan och på deres hemsida står där:

"Massor av utställare är på plats och tillsammans täcker de av alla sportfiskets grenar såsom Specimen, Fluga, Tävlingsfiske, Spinnfiske och Isfiske"

Sant, men om du skulle kollat på vilka utställare som verkligen skulle dit (vilket också stog på hemsidan) så kunde du ganska så lätt se att specimen dominerade.
        www.specimenhunters.se
        "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

Kommentera

Jag tyckte bara, att när där äntlingen är en fiskemässa utan för stockholm kunde man väl ha gjort den lite bredare. Jag kunde ha läst bättre och dom kunde ha informeret bättre. Nu är jag interesseret i jerkbait och där t.e.x stod att berras hade massor nyheter inom jerkbait.

Men det var ju bra att du var nöjd!!

Kommentera

Varför låter det som om det är en engelsman som har skrivit texten?

Kommentera

Ursprungligen postat av Screamin-daemon
              Detta är den sämsta mässa jag någon gång har varit med om!! Karp, karp och mer jäv.. karp.
              Jag körte hemifrån kl. 10.30 var där kl. 13.00 åkte hem igen 13.20. Vi kanske ses någongång, men alldrig på Vimmerbymässan!!
              Som sagt innan , men lite sunf förnuft förstår man att det är en metemässsa ganska tydligt.. Men det är ju lite illa att dom inte själva skriver det
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av mupp
                Varför låter det som om det är en engelsman som har skrivit texten?
                Kanske pga. jag är dansk he he.

Kommentera

Ja, eftersom Popuptackle höll i mässan så kunde man räknat ut att det var mest specimen. Så jag håller med de kunde ha kallat den en specimenmässa och satsat på det.
                  Kollade aldrig hos Berras, men visst såg man en del jerkbaits också.
                  Men spinn och flugfiske har ju så mycket affärer och mässor så det är på tiden att specimen får sitt också.

Själv tycker jag mässan var kanonbra, bättre och billigare än vad jag tänkt mig. Hade hälften av pengarna med mig hem konstigt nog, men mer än vad jag hade på inköpslistan. Tummen upp!
                  Jag kom dit vid tio på lördagförmiddagen och åkte de 14 milen hem igen strax innan klockan tre.
                  Hur mycket grejer fanns kvar idag söndag? Mycket grejer var redan slut runt middagen på första dagen. Bland annat köpte jag sista stalker poden.

Säng, pod, stol, boiles, mäsk, etc inhandlades så nu är det bara att vänta på att karparna vaknar.
                  Var på färnaföredraget som också var kanonbra.
                  Senast ändrad av Nikke; 2005-03-27, 20:35.

Kommentera

Personligen tycker jag det var på tok för mycket icke-mete-prylar. Tre kanske fyra jerkbait-beten hade varit lagom (totalt alltså, inte per utställare). Jag såg till och med ett flugspö men då vände jag bums och sprang därifrån.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 098 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art