Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ska man dela med sig om bra fiske vatten eller inte.
Collapse
X
-
Exakt sådär ligger det till. En hotspot håller sig inte het om alla nöter den.Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägghot spots är just bara hotspots så länge endast några få känner till dom....ett gammalt talesätt säger att:det en vet vet bara en,det fler vet vet snart alla....
Kommentera
-
Kul att läsa, tänker lite på mig själv.Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggJag och mina "kompisar" här på forumet brukar lura iväg varandra till hopplösa platser där vi dricker kaffe, käkar korv och bullar, ljuger om våra fiskebravader och har allmänt trevligt. Sedan åker vi ensamma till våra sk hot spots där det alltid hugger stora, blanka och vilda havsöringar men de turerna håller vi väldigt mycket tyst om. Det går alltså bra att kombinera umgänge och framgångsrikt fiske, bara inte samtidigt.
Detta är kuriosa och handlar inte om fiske utan om något "närstående" svampplockning.
Tillbringade över tio år av ett ständigt jagande efter det perfekta Trattkantarellstället i NV-skåne. Massa mil och vedermödor men till slut fanns det där. Ett hav av "trattisar" på ett extremt otillgängligt ställe som bara var mitt.
Plockade hundratals liter varje "bra" år och ändå fick jag lämna hur mycket som helst. Torkade massor och gav bort till släkt och vänner till allas förtjusning.
En dag vid ett svagt och lite "ölstinnt" ögonblick beslutade jag att avslöja min hemlighet för en bekant med samma intresse mot ett tystnadslöfte. Märkte det varit någon annan på mitt "ställe" dom nästföljande åren och jag tänkte att han har hittat hit. Sen var det plötsligt tomt varenda säsong och det fanns ju såklart en förklaring, jag hittade fler och fler av min bekants bekanta stövlandes omkring på mitt "ställe" ibland hela familjer i flera generationer.
Sedan dess har min bekant fått många tips men bara till värdelösa ställen på 10-15 mils avstånd..
-: Var fan är dom svarta trumpetsvamparna du lovade mig!! tror fortfarande inte han har fattat hihi...
Kommentera
-
Då bjuder jag på en: Gädda
WGS 84 (lat, lon):
N 59° 48.770', E 19° 3.269'Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Hur stor är den då!?Ursprungligen postat av Exxet Visa inläggDå bjuder jag på en: Gädda
WGS 84 (lat, lon):
N 59° 48.770', E 19° 3.269'
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
13 svar
3 157 visningar