Vi fiskare brukar ju vara rätt så uppfinningsrika när det väl gäller så jag tänkte se om någon här har gjort någon hemmagjord undervattensvideokamera. Det går ju att köpa färdiga men dessa brukar vara ruskigt dåliga, med halvtaskig bild och upplösningar som får VHS-filmer att kännas som Blu-Ray.
Det finns videokort till datorn, kameror på kinesiska onlinebutiker med ir och olika kabelval.
Jag har sett en del hemmagjorda med PVC-rör och plexiglas fast där har det oftast handlat om att ha en vanlig videokamera som man spelar in på, själv har jag haft tankarna på en kamera att koppla till datorn när man sitter och metar och spela in det som händer runt betet/mäskplatsen.
Har någon annan haft den här idén och kanske gjort något försök?
Det finns videokort till datorn, kameror på kinesiska onlinebutiker med ir och olika kabelval.
Jag har sett en del hemmagjorda med PVC-rör och plexiglas fast där har det oftast handlat om att ha en vanlig videokamera som man spelar in på, själv har jag haft tankarna på en kamera att koppla till datorn när man sitter och metar och spela in det som händer runt betet/mäskplatsen.
Har någon annan haft den här idén och kanske gjort något försök?
Kommentera