Årets Dubbelmoral? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Årets Dubbelmoral?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Årets Dubbelmoral?

Peller Klipplinge (skriver för FJ) är en av gubarna som skrivit under "upproret" mor C&R fisket.

Dessa citat är hämtade ur en artikel FJ nr. 4 2005->

"Samtidigt är han noga med att vi snabbt skall ta in all harr som skall återutsättas. Detta oavsett storlek. Endast en harr under 45 centimeter får behållas per dygn, enligt Länstyrelsens bestämmelser för just detta vatten som är kvoterat. En berömvärd och genomtänkt reglering som effektivt upprätthåller kvaliten i dessa känsliga vatten. Något som man önskar skulle råda på flera håll runt om i landet."

Har det blivit något felskriver i "upproret" eller är dubbelmorlaen ett faktum? Jag kan ha fel, givetvis, men detta är så jag uppfattat situationen. Stämmer detta? FJ ljuger ju iaf inte.
    sigpic

Jag blev lika konfunderad som Flodebanan...

Kanske Peller glömt vad som skrevs i FJ och vad han skrev på?

Men som sagt.. jag kan ju ha "tolkat" det fel jag med...

/
    Wildcard
    Senast ändrad av G@; 2005-03-16, 16:03.

Kommentera

Det han beskriver är väl fiskekortsbestämmelserna, och inte sina egna åsikter i just den artikeln?

Kommentera

Och helt i enlighet med uppropets intentioner tar han sin matfisk. Hade han tillämpat 100% C&R hade det varit dubbelmoral eller hur?
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

En fråga man kan ställa sig är om Klippinge var på premiären i Em och bedrev just 100% C&R som det var på premiärdagen iaf. Det är väl där han håller sina kurser bla. En fundering kanske

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
            Och helt i enlighet med uppropets intentioner tar han sin matfisk. Hade han tillämpat 100% C&R hade det varit dubbelmoral eller hur?
            Nja, i enlighet med uppropets anda slutar han omedelbart fiska när matfisken är landad. Detta oavsett hur långt han rest och hur länge han fiskat. I stället sätter han sig och lyssnar på fågelkvitter och luktar på blommor för sådant intresserar den kompletta naturälskaren. Dom som inte finner blomdoft och fågelkvitter intressant är dåliga människor som inte är värdiga att vistas vid något fiskevatten.

Kommentera

Ursprungligen postat av carpfenmazter
              Det han beskriver är väl fiskekortsbestämmelserna, och inte sina egna åsikter i just den artikeln?
              Vad kallar du detta; "En berömvärd och genomtänkt reglering som effektivt upprätthåller kvaliten i dessa känsliga vatten. Något som man önskar skulle råda på flera håll runt om i landet."

Dette tycker jag är en åsikt, men som sagt var alla tolkar olika.

BeBest; ""Samtidigt är han noga med att vi snabbt skall ta in all harr som skall återutsättas."" Det tolkar jag som att dom både återutsatte fisk. Enligt upproret skall man väl inte återutsätta någon fisk?

Dock kan det iofs vara en t.ex. 3 år gammal artikel som ligger och skaver. Men jag tror han har betydligt störra koll på vad som publiceras än vad kanske många tror. D.v.s att fallet troligtvis inte är så
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                Vad kallar du detta; "En berömvärd och genomtänkt reglering som effektivt upprätthåller kvaliten i dessa känsliga vatten. Något som man önskar skulle råda på flera håll runt om i landet."

Dette tycker jag är en åsikt, men som sagt var alla tolkar olika.

BeBest; ""Samtidigt är han noga med att vi snabbt skall ta in all harr som skall återutsättas."" Det tolkar jag som att dom både återutsatte fisk. Enligt upproret skall man väl inte återutsätta någon fisk?

Dock kan det iofs vara en t.ex. 3 år gammal artikel som ligger och skaver. Men jag tror han har betydligt störra koll på vad som publiceras än vad kanske många tror. D.v.s att fallet troligtvis inte är så
                Precis så är det de återutsatte alla harrar utom den sista som togs till mat. Det är ju det som uppropet handlar om.

”Dom som inte finner blomdoft och fågelkvitter intressant är dåliga människor som inte är värdiga att vistas vid något fiskevatten.” Den tanken får du stå för Dennis. Min är den inte och det vet du!
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

haha det var lite småkul faktist vore kul om han fick reda på det själv och se hur han reagera eller så kanske han redan är medvten om det haha

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
                    ”Dom som inte finner blomdoft och fågelkvitter intressant är dåliga människor som inte är värdiga att vistas vid något fiskevatten.” Den tanken får du stå för Dennis. Min är den inte och det vet du!
                    Har jag heller inte påstått.
                    Dock andas uppropet sådana ideer om man läser lite mellan raderna.

Jag borde kanske nämna att det citerade inlägget är tänkt att läsas med en sarkastiskt underton.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 992 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art