Kvalitetssänkning Wolfcreek? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kvalitetssänkning Wolfcreek?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tjena Robert,

tack för att du kommer med kritik och feed back! Utan den är det svårt att förbättras som betesbyggare. Självklart får du ett nytt bete om du inte är nöjd! Svarade tidigt i morse på ditt mail du skickade igår kväll. Läs där hur du ska gå till väga för att få ett nytt!

Angående kvalitetssänkning på mina beten är det tråkigt att läsa! Jag sliter hårt för att bygga bra beten och jag tycker själv att kvaliteten har höjts för varje år! Jag har verkligen ingen massproduktion på mina handgjorda beten, utan dom är just det - handgjorda. Att då beten kan skilja något i gång eller häng, beroende på om jag byggt det nu eller för 6 år sen är bara naturligt. Själv tycker jag det är något av charmen hos alla grymma handgjorda beten från alla grymma betesbyggare! Det gör att om du har ett ex som fiskar bra som fan, ska man ta hand om det och ge det lite kärlek!

Att nått bete blir fel och kommer ut i butik är så klart inte bra, men va fan, det kan hända. Har haft ett 10-tal reklamationer på alla beten jag nånsin byggt.
    Hör av er om ni råkar ut för det till mig direkt, så löser vi självklart det!

Mvh,
    Anders Wolfen

Kommentera

All cred till dig Anders som går in här och bemöter kritiken (och till viss del skitsnacket) på ett lugnt och proffsigt sätt!

Keep up the good work! Jag är jävligt nöjd med alla min vargbeten jag har! Köpte senast en Wolf i nya (?) Tånglake-färgen jag inte sett tidigare... helt magiskt fin!

Kommentera

Ursprungligen postat av Wolfcreek Visa inlägg
        Tjena Robert,

tack för att du kommer med kritik och feed back! Utan den är det svårt att förbättras som betesbyggare. Självklart får du ett nytt bete om du inte är nöjd! Svarade tidigt i morse på ditt mail du skickade igår kväll. Läs där hur du ska gå till väga för att få ett nytt!

Angående kvalitetssänkning på mina beten är det tråkigt att läsa! Jag sliter hårt för att bygga bra beten och jag tycker själv att kvaliteten har höjts för varje år! Jag har verkligen ingen massproduktion på mina handgjorda beten, utan dom är just det - handgjorda. Att då beten kan skilja något i gång eller häng, beroende på om jag byggt det nu eller för 6 år sen är bara naturligt. Själv tycker jag det är något av charmen hos alla grymma handgjorda beten från alla grymma betesbyggare! Det gör att om du har ett ex som fiskar bra som fan, ska man ta hand om det och ge det lite kärlek!

Att nått bete blir fel och kommer ut i butik är så klart inte bra, men va fan, det kan hända. Har haft ett 10-tal reklamationer på alla beten jag nånsin byggt.
        Hör av er om ni råkar ut för det till mig direkt, så löser vi självklart det!

Mvh,
        Anders Wolfen
        Hej du. Jag har nog köpt olika beten av dej sedan 2006. Oftast klassiska The Wolf el någon Skinny. Jag har även vid vissa tillfällen beställt egna färger, modeller el haft önskemål på något som inte tillhört (din mall).
        Har varje gång blivit grymt nöjd med resultatet. Känslan när det kommer ett bete från dej med posten är magisk.
        Att dom sedan fiskar kungligt gör inte saken sämre.

Klart man ska höra av sig om man vill reklamera något man köpt och ej är nöjd med det. Men gå rätt väg.

Mvh Tobbe kalmar
        Tobbe.J

Kommentera

Som Anders redan skrivit har vi löst detta.
          All cred åt honom för det. Det var aldrig menat som ett personangrepp och det hoppas jag Anders förstår.
          Sen att vissa kallar det för skitsnack tänker jag inte ta!! Det är väl en subjektivbedömning som avgör vad jag, du eller nån annan tycker. Det är fortfarande fina beten men jag tycker att det är mer liv i dom äldre!

Kommentera

Rullknäckarn, i PK sverige får man enbart ge positiv feedback/frågor/påståenden eller inget alls, har du inte lärt dig det ännu :P

ps. ironi ifall någon inte förstod det.

Kommentera

tycker det ligger nåt i principen dock att man tydligen inte får klaga på handgjorda beten? Precis som det sagts tidigare så tycker jag man har all rätt att ifrågasätta om man nu pyntar ut 400 spänn på en vobbler. Vad är skillnaden rent subjektivt hos fiskaren på ett bete som är handgjort i trä eller massproducerat i plast? Det skiljer från fiskare till fiskare, såklart. Personligen så tillverkar jag hellre mina egna vobbler än köper av andra. Även mina hemmagjorda alster brukar ha defekter. Vilket är fördelen då man tillverkar själv för då kan man modifiera till betet tills det går som man tänkt sig innan man målar det...

Tror dock inte att wolfcreek eller någon annan som bygger på mer eller mindre hobbyverksamhet skulle avsiktligt tumma på sin produktion. I så småskalig verksamhet så lever man ju mest bara på sitt namn. Så samtidigt tycker jag nog ändå det är lite onödigt att "hänga ut" honom på forumet.
              http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Sv: Kvalitetssänkning Wolfcreek?

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
                Som Anders redan skrivit har vi löst detta.
                All cred åt honom för det. Det var aldrig menat som ett personangrepp och det hoppas jag Anders förstår.
                Sen att vissa kallar det för skitsnack tänker jag inte ta!! Det är väl en subjektivbedömning som avgör vad jag, du eller nån annan tycker. Det är fortfarande fina beten men jag tycker att det är mer liv i dom äldre!
                När du skriver "Det känns faktiskt som om lite av själen försvunnit ur de nyare betena." eller "Visst är det mycket jobb att ta fram en modell, när den väl funkar som det är tänkt blir det ju lite löpandeband princip över det hela." så tolkar jag det som skitsnack... min subjektiva bedömning av det hela! Jag kan ha fel...

Men kanon att allt är löst och att du är nöjd igen! Big ups!

Simma lugnt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 013 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art