Kvalitetssänkning Wolfcreek? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kvalitetssänkning Wolfcreek?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kvalitetssänkning Wolfcreek?

Köpte en Wolfcrank, slowsink i Rugen 1 färg från Attitude.
    Döm av min förvåning när jag provfiskade den och den nästan lägger sig på sidan och drar snett som f-n.
    Både nosöglan och skeden är monterade snett, på ett bete för 399:- är detta oacceptabelt.
    Kollade på flera äldre såväl som nya WC beten i samlingen och tveklöst har kvaliteten sjunkt de sista året.
    Ska man höja priserna ska kvaliten iaf upprätthållas!!

Dansken kommer få ett samtal imorrn, jag räknar inte med nåt strul från deras sida då det är en av de butiker jag håller högst.

Nån mer som upplevt samma sak??

Alla kan göra fel. Att göra den mängd beten Anders gör med den kvalitén är få som skulle klara av. Har mycket svårt att tro att han medvetet skulle tumma på kvalitén. Tycker det är trist att hänga ut någon som sliter djur för att tillhandahålla oss fiskenördar med kvalitetsbeten för att ETT bete inte funkar tillfredsställande. Vet du vilket jobb dom ligger bakom varje bete? Ring inköpsställe eller tillverkaren i första hand. Möts du av motstånd där så kan du hänga ut dom här på fs efter det...
    Senast ändrad av Bjerks; 2013-03-11, 23:03.

http://www.bjerks.se

Kommentera

Hänga ut? Om det varit CWC, Westins eller Zalt jag gnällt på skulle du inte protestera.
      Visst, det är superfina beten men visst fan var dom nåt snäpp vassare för några år sen.
      Det känns faktiskt som om lite av själen försvunnit ur de nyare betena.
      Ett resultat av ökad efterfrågan måhända? Jag vet inte. Men upplever det som om det var bättre förr. Visst är det mycket jobb att ta fram en modell, när den väl funkar som det är tänkt blir det ju lite löpandeband princip över det hela. Såga, fräsa, vikta, lacka, färgsätta, lacka igen... Skulle ju inte tro att Anders gör ett bete i taget.

Sen är det helt klart så att karln har talang för detta men kan det ha blivit lite för mycket kanske?
      Senast ändrad av Rullknäckarn; 2013-03-11, 23:18.

Kommentera

Ja just det. Man tar fram en modell, sen är det löpande band.... Hur många beten har du gjort?

Klart jag gör skillnad på någon som gör varje bete för hand och ett företag som fabrikstillverkar och massproducerar plastbeten.

Ett tips, om du nu tycker att betena saknar själ och att det var bättre förr, köp något annat. Eller RING/maila Anders och uttryck ditt missnöje. Vad vinner du på att gnälla i en tråd på fs?

Kommentera

Jag ville höra om någon annan upplevt samma sak...
          Men det fick man tydligen inte, det är kanske känsligt att gnälla på något man inte är nöjd med när det är handgjort.
          Och ja, jag kommer lägga mina pengar på annat än nya beten. Dom som är 2-3 år gamla och äldre är faktiskt bättre.
          Jag vet inte hur många WC beten du fiskat med alt undersökt, känt och klämt på.
          Här har det passerat 150-200 st de senast 3 åren och de äldre är bättre.

Detta är inte för att racka ner på Anders som detta skrivs. Lär dig att skilja på sak och person!!

Kommentera

Fördelen med att gnälla om ett handgjort bete är att man kan göra det direkt till "den skyldige". I de flesta fallen tror jag att du får betet utbytt mot ett nytt bete utan en sekunds tvekan.

Du säger att det inte handlar om att racka ner på Anders, men det var precis vad jag utläste av det du skrev. Säkerligen fler med mig.

Klart du ska få gnälla, men ge tillverkaren en chans att rätta till sitt misstag först. Innan tråd på fs.

Kommentera

Förstår inte problemet med Rullknäckarns inlägg.
              Kritik är aldrig fel, och det är ju självklart att man ska få veta om kvalitén på Wolfcreeks beten har blivit sämre, eller?
              Visst kan det, och jag skulle gissa att det är är det, vara ett måndagsex men det är ju inte heller 100% säkert.

Så fort CWC sätter fel krok på ett bete så blir halva Fiskesnack rosenrasande och planerar offentlig lynchning av hela CWC gänget men när någon kritiserar Wolfcreek så ska han direkt försvaras.

Självklart ska man få bli irriterad om man spenderar 400kr på ett bete som inte ens går rakt.
              Om Rapala kan testa alla deras beten innan dom förpackas borde andra tillverkare också kunna göra det.

Kommentera

Iaf en som fattade...

Ursprungligen postat av Masken_Gurra Visa inlägg
                Förstår inte problemet med Rullknäckarns inlägg.
                Kritik är aldrig fel, och det är ju självklart att man ska få veta om kvalitén på Wolfcreeks beten har blivit sämre, eller?
                Visst kan det, och jag skulle gissa att det är är det, vara ett måndagsex men det är ju inte heller 100% säkert.

Så fort CWC sätter fel krok på ett bete så blir halva Fiskesnack rosenrasande och planerar offentlig lynchning av hela CWC gänget men när någon kritiserar Wolfcreek så ska han direkt försvaras.

Självklart ska man få bli irriterad om man spenderar 400kr på ett bete som inte ens går rakt.
                Om Rapala kan testa alla deras beten innan dom förpackas borde andra tillverkare också kunna göra det.

Kommentera

Jag förstår vad ni båda menar faktiskt, utom Masken, han förstår jag sällan Grejen är väl den att Robert kanske kunde ha gått till inköpsstället eller direkt till Ulvforsen innan han skapade en tråd på FS om det, då hade han säkert fått en förklaring samt en bakgrund till en eventuell nedgång i kvaliteten generellt. Jag förstår att Johan som också är en mycket skicklig betesbyggare reagerar. Han hade säkerligen också önskat att om någon var missnöjd med något av hans beten hade denne hört av sig till honom och reklamerat betet istället för att skapa en tråd på FS om det. Det handlar väl bara om att trampa försiktigt fram så inga tår kommer i vägen, det är inte så svårt som det kan låta, även om det hamnar e liten nagel i kläm ibland. All heder åt grabbarna och tjejerna som har talangen och energin att utveckla och skapa nya beten till oss. All heder åt sådana människor som Robert som köper kopiösa mängder av dessa och drar det ekonomiska lasset som ju inte drar sig självt. Jag har inte råd att köpa några dyra beten, men när jag ibland får några kronor över så köper jag gärna handgjort och bidrar till betesutvecklingen i Sverige, för det är precis det allt handlar om. Jag tänker på Claes Svartzonker. Den mannens kreationer börjar bli lika vanligt i en gäddfiskares låda idag, som en röd och vit "high low" var för tjugo år sedan. Om inte Svartzonker hade haft de framgångarna som han fick med sina träkreationer, så hade hans modeller nog aldrig blivit förevigade stapelbeten på den internationella marknaden. Så jag värnar om våra betesbyggares integritet, de gör ett grymt jobb och de förtjänar respekt. Ett bete för 399 kr ska ju vara korrekt givetvis, men handgjorda beten kan bli felkonstruerade och då tycker jag alltså att man kan gå till återförsäljaren eller till tillverkaren direkt, det är liksom mest schysst. Tack för mig
                  Zebaztian ZzZ

Kommentera

Jag skulle kunna rabbla upp en mindre lista på andra tillverkares beten som inte alls gått eller sett ut som de ska, trots att jag beställt eller ibland köpt flera ur samma "batch".
                    I ditt fall låter det som epoxyn inte härdat ordentligt, när han har skruvat i öglan så har den flyttat på skeden och så har han nog missat testa det betet innan han skickat den till butik.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 019 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art