Lämpligt fiske för kickoff i södra Sverige? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lämpligt fiske för kickoff i södra Sverige?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lämpligt fiske för kickoff i södra Sverige?

Söker lite förslag på antingen guidat fiske eller hyrsjö(p&t) för ett gäng på 9 personer någon helg i maj. Vi har tidigare varit i Furusund samt Karlskrona skärgård men denna gången hade det varit bra om alla hade någorlunda lika långt att åka (från Stockholm, Göteborg och Helsingborg). Dock inget krav men det bör vara södra Sverige iaf. Hökensås är ett alternativ som diskuterats men helgerna i maj var körda där. Blandad fiskevana i gänget, från rena nybörjare till inbitna fiskeentusiaster, det bör inte vara för komplicerat..

Alla förslag tas tacksamt emot.

mvh Lars

Camp mayfly utanför Karlshamn kanske kan va något. Regnbåge i både stilla och flytande vatten för lite olika svårighetsgrad.

Kommentera

Jag och 9 andra grabbar drar till Strömhult och fiskar regnbåge nu den 27e mars, för att sedan återvända dit i augusti och prova torrflugor istället fiskarna där ska tydligen vara i riktigt bra kondition, riktigt pigga och ska ha väldigt fina fenor. Vikter på fisken ska tydligen vara fina, men inte "för stora" så att säga, som i Klavreström exempelvis. Jag har inte varit i strömhult tidigare så det ska bli spännande! kika på hemsidan : http://stromhult.com/ (tittar man under "boende" så ser det ju hur trevligt ut som helst!)

Hösten 2011 drog vi till Klavreström, där de släpper i brutalt stora regnbågar (dagen innan va anlände fick någon en regnbåge på 9 kg) men fiskarna är därmed inte i lika bra kondition som i Strömhult. Jag själv drog en regnbåge på 2,7 kg samt en på 3,9 kg vilket jag var nöjd med. Men fenorna var inte så jättefina och de odlas tätt och "övergöds" nästan så deras simfenor inte utvecklas lika bra, kanske på grund av att de måste "trängas i poolen". Men jag rekommenderar ändå stället, grymt kul!
      glutta på hemsidan: http://www.kronobergssportfiske.se/

Båda platserna ligger i Småland by the way..
      För övrigt har jag hört goda rykten om Hökensås, men jag tror att Strömhult kan vara riktigt jäkla roligt
      Regn ger dig möjlighet att fiska ifred, och att dessutom ha ett superfiske! Ut i regnet <3

Kommentera

Du har ju Vinnalt någon mil öster om halmstad. Det är ett av mina favoritvatten. Har fortfarande aldrig fått någon fisk med taskiga fenor. Det går fisk där från 1,5-8+kg och det brukar vara riktigt bra drag i den fisken. http://www.vinnaltevent.se/fiske-10862451
        Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
        Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Tack för alla svar, hittills har jag desvärre gått bet. Vi verkar vara lite väl sent ute..

Kommentera

Lite sent för er nu kanske men jag har ett regnbågsvatten, kristallklart vatten och riktigt pigga fiskar. Nästan ofiskat. Vi hade ett gäng som fiskade där lite förra året, annars har det bara varit jag och en och annan kompis som fiskat där, 2 gånger i år bara. uideStrax under ett hektar till ytan. Fiske från land eller vadare/flytring fungerar utmärkt. Guide går att ordna, likaså boende och andra aktiviteter, allt ifrån lerduveskytte till kanotpaddling, bastu/badtunna och paintball. Konferens/festlokal finns med.

Ring mig på 0763379333 om det låter intressant

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            14 965 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art