strunta i resultatfixerat fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

strunta i resultatfixerat fiske

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Den här tråden har i alla fall lyft korvens betydelse. Grillat i all ära, men själv är jag svag för en (eller ett halvdussin...) riktigt god kokt (eller snarare sjuden) wienerkorv i bröd ch med en god senap. Har en slags termos som rymmer och håller varma en försvarlig laddning med spad.

Kommentera

Korv är alltid uppskattat. En mattermos är kanon till ett knippe röde pölser. Problemet är att just sutare har en benägenhet att sniffa sig fram till denna danska korv. Så börjar det bubbla som bara den på mäskplatsen. Följden blir ofta att den inbitne flötmetaren konsumerar korv, bröd, rostad lök samt tillbehör helt utan att använda händerna. Ett första steg är att stabilt fösa in allt i munnen och greppa stadigt med käkarna. Efter detta är händerna fria att manövrera både spö och rulle. Likt en pytonorm förtär den fanatiske metaren födan. Han bränner sig på tungan men detta brukar inte medföra fler landade sutare. Men tid är ju alltid en bristvara och man måste göra minst två saker samtidigt.
      Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2013-03-07, 19:38. Anledning: Felstavningar
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ok, nu när alla blivit sams igen och insett att vi faktiskt kan samexistera trots olika drivkrafter att fiska återstår bara att ändra rubriken på tråden. "strunta i resultatfixerat fiske" är faktiskt syftningsmässigt en uppmaning/påbud till ett ändrat beteende och om nu det inte var avsikten med tråden hade "struntar i resultatfixerat fiske" varit bättre.

Peace!

Kommentera

Eller kanske ännu bättre "Jag struntar i resultatfixerat fiske" eller "Vilka av er struntar i resultatfixerat fiske?".

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Den här tråden har i alla fall lyft korvens betydelse. Grillat i all ära, men själv är jag svag för en (eller ett halvdussin...) riktigt god kokt (eller snarare sjuden) wienerkorv i bröd ch med en god senap. Har en slags termos som rymmer och håller varma en försvarlig laddning med spad.

....har hållit mig passiv i diskussionen eftersom jag haft svårt att inte i någon mån kunna identifiera mig med i stort sett alla deltagares inställning till fiske i tråden....

...men när vi snackar korv kan jag inte låta bli att slå ett slag för chorizon från den chilenska slaktaren i Hötorgshallen i Sthlm.....den e grym!!!!.....kräver dock grillning vilket kan inverka menligt på fisketiden......men fiske är inte bara fiske....fiske är allt....och den som väntar på nåt gott...skall inte bli besviken....

/S
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Går den inte att steka??:O
              Eller en god tysk wurst eller en polsk. Finns säkert godare korvar jag inte provat på. Korven smakar alltid godast ute i naturen.
              Har lessnat ibland efter många resultat lösa fiskepass i rad. Då tar jag ett längre uppehåll. Men nu kommer jag strunta i att ha för höga förväntningar. Kommer ta med mig några korvar. en engångsgrill eller en mattermos med Sibyllas pilsnerkorv, t ex. Lyxar jag till det nångång blir det väl att grilla hamburgare istället, eller förhppnings vis en nyfångad abborre eller gös eller någon annan god fisk. Bara få komma ut o njuta av ledigheten och få andas in frisk luft. Gärna tillsammans med något trevligt sällskap.

Kommentera

Då har vi ju hittat sportfiskets minsta gemensamma nämnare: korven i alla dess former.

Kloka ord från Hasse69! En grillad polsk kielbasa slår det mesta (vi glömmer kolesterolvärdet ett tag... man får knapra några extra kapslar fiskleverolja sen).

Kommentera

ja ja men så länge vi korven till hands då kan vi sluta fred

Kommentera

Varför just røde pølser - för att jag är dansk? ahahahahahahahaa

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                    Korv är alltid uppskattat. En mattermos är kanon till ett knippe röde pölser. Problemet är att just sutare har en benägenhet att sniffa sig fram till denna danska korv. Så börjar det bubbla som bara den på mäskplatsen. Följden blir ofta att den inbitne flötmetaren konsumerar korv, bröd, rostad lök samt tillbehör helt utan att använda händerna. Ett första steg är att stabilt fösa in allt i munnen och greppa stadigt med käkarna. Efter detta är händerna fria att manövrera både spö och rulle. Likt en pytonorm förtär den fanatiske metaren födan. Han bränner sig på tungan men detta brukar inte medföra fler landade sutare. Men tid är ju alltid en bristvara och man måste göra minst två saker samtidigt.

Kommentera

Vi som sett ljuset får väl helt enkelt starta en tråd - eller be Bergman rigga en av delning - för "Bompass med korv"?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 019 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art