Hur som helst skulle det vara tråkigt om vi alla tyckte likadan :-) Då får vi bara hålla hand, nicka och bekräfta varandra utan att ta ställning till sig själv. Härligt med olika syn. Respekten och tilliten till varandra är dock viktigt. Jag bedriver inte C & R till exempel. Fisk kan också dödas av att man hantera fisk felaktigt men jag känner inte behov av att ta det upp för de som bedrivar C & R om det inte uppenbart framgår att personen gör det på fel sätt, då jag antar att seriösa sportfiskare/fiskare vet vad man håller på med. Samtidigt kan det vara annoying att någon påpekar för mig eller andra vad de får tar med hem, hur mycket osv eller talar om att "C & R hit och dit" för eftersom jag vet vad jag håller på med då är det flera självklara saker för mig - att inte överfiska, inte ta de största (eller minsta) fisken av de olika artar med mig hem osv. Respekt och tillit är nyckelord tycker jag. Att vi så har olika tillgång till fisket, har olika uppfattning är bara berikande tycker jag.
Nu är det inte för att starta en C & R diskussion i denna tråden men det var bara för att förtydliga vad jag menar med respekt och tillit. Jag tror nämligen att oss som är på detta forum även om jag föredrar "bryggmeta-stilen" på ett sätt har en seriös inställning till fisket - jag tar fisket super avslappnat allmänt men jag har ett hållbarhetsperspektiv i mitt fiske och är på den fronten mer seriös. Det gör vi kan ha en god stämning här på forumet trots vi diskuterar och kan ha olika syn på vissa saker och ting :-)
Nu är det inte för att starta en C & R diskussion i denna tråden men det var bara för att förtydliga vad jag menar med respekt och tillit. Jag tror nämligen att oss som är på detta forum även om jag föredrar "bryggmeta-stilen" på ett sätt har en seriös inställning till fisket - jag tar fisket super avslappnat allmänt men jag har ett hållbarhetsperspektiv i mitt fiske och är på den fronten mer seriös. Det gör vi kan ha en god stämning här på forumet trots vi diskuterar och kan ha olika syn på vissa saker och ting :-)
Kommentera