Ett resultatfixerat fiske är min drift, att det samtidigt är det mest avslappnande jag vet gör inte mig något
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
strunta i resultatfixerat fiske
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nja, jag står över igen.
Fisket för mig betyder "bomull för själen" och i år kommer jag att utforska nya vatten och krusa runt bland kobbar och holmar i skärgår'n och njuta av det. Vill man tävla då kan man åka Vasaloppet istället.
//T
Kommentera
-
strunta i resultatfixerat fiske
Det är precis av den här anledningen jag vägrar tävla i fiske eller lägga upp skrytbilder på fisk på bloggen. Fiske är ultimat avkoppling, aktiv vila ett andningshål. Att jag sen kan bli knäpp på blankturer är en helt annan femma.
Jag tycker också det finns en resultatfixering i fiskepress, fiskeprogram på tv och i reklamen för fiskeprylar. Det ska tvunget visas upp en 10+ gädda annars "säljer" det inte. Det odlar myten att man måste ösa upp 10+ gäddor, annars är man bara amatör. Samtidigt vet vi alla att fiske handlar inte om att bara åka ut och fånga drömfiskar på beställning, det är liksom en del av upplevelsen. Så, varför går vi på det?Anders @ gäddfiske.se
Kommentera
-
Det är precis av den här anledningen jag vägrar tävla i fiske eller lägga upp skrytbilder på fisk på bloggen. Fiske är ultimat avkoppling, aktiv vila ett andningshål. Att jag sen kan bli knäpp på blankturer är en helt annan femma.
Att det sen kommer okänt folk springande med vågen så fort man fått upp en skaplig fisk är inte mitt fel
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggAtt det sen kommer okänt folk springande med vågen så fort man fått upp en skaplig fisk är inte mitt fel
Kommentera
-
Men nu var du väll ändå lite för blygsam Månsson
Några veckor senare var jag inne i en fiskebutik för att köpa drag,
Där såg jag en exakt lika dan bild som den han tagit på min fisk, från exakt samma plats med ett lika dant spö och en lika dan rulle.
Det konstiga var att fisken på fotot skulle väga 5 kg och vara uppdragen av en annan fiskare.
Om det är så att man kan öka vikten på fisk genom att ta foto på den och sedan lämna fotot i en fiskebutik så bör va ganska enkelt att sätta PB, framförallt om man även får använda andras fiskar.
Jag kommer köra på som vanligt och överlåta vägandet till dom som tycker att leka med vågen.
Det finns ett undantag, får jag en Hö som är runt 90 cm eller mer så väger jag den bara för jag gett mig tusan på att få en på över 5 Kg.Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-03-02, 19:46.
Kommentera
-
Fullständigt meningslös tråd det här (mtp rubriken). I och för sig intressant att läsa alla olika inlägg om varför var och en här på Fiskesnack fiskar men för varje inlägg man läser inser man ju att ALLA har rätt eftersom vi fiskar av olika anledningar. Och då kunde ju rubriken lika väl vara "Varför fiskar just du?".
Som jämförelse kan man ju tänka sig en motsvarande tråd på ett skidforum där någon påstår att nuvarande skid-vm i Val di Fiemme är idioti eftersom man tävlar mot någon annan. Med motiveringen att det är mer njutbart att bara spänna på sig skidorna och skida ut i naturen och njuta av tillvaron. Inte fel det heller naturligtvis men vi är ju alla olika.
Sammanfattningsvis håller jag med ALLA som skrivit i denna slingan eftersom jag själv fiskar för att det är otroligt avkopplande att bara sitta med ett spö i ena handen och en öl i den andra, gärna tillsammans med några kompisar och skulle jag då även få många fiskar och speciellt ett nytt PB någon gång ibland så är det extra trevligt!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fonzie Visa inläggFullständigt meningslös tråd det här (mtp rubriken). I och för sig intressant att läsa alla olika inlägg om varför var och en här på Fiskesnack fiskar men för varje inlägg man läser inser man ju att ALLA har rätt eftersom vi fiskar av olika anledningar. Och då kunde ju rubriken lika väl vara "Varför fiskar just du?".
Som jämförelse kan man ju tänka sig en motsvarande tråd på ett skidforum där någon påstår att nuvarande skid-vm i Val di Fiemme är idioti eftersom man tävlar mot någon annan. Med motiveringen att det är mer njutbart att bara spänna på sig skidorna och skida ut i naturen och njuta av tillvaron. Inte fel det heller naturligtvis men vi är ju alla olika.
Sammanfattningsvis håller jag med ALLA som skrivit i denna slingan eftersom jag själv fiskar för att det är otroligt avkopplande att bara sitta med ett spö i ena handen och en öl i den andra, gärna tillsammans med några kompisar och skulle jag då även få många fiskar och speciellt ett nytt PB någon gång ibland så är det extra trevligt!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fonzie Visa inläggFullständigt meningslös tråd det här (mtp rubriken). I och för sig intressant att läsa alla olika inlägg om varför var och en här på Fiskesnack fiskar men för varje inlägg man läser inser man ju att ALLA har rätt eftersom vi fiskar av olika anledningar. Och då kunde ju rubriken lika väl vara "Varför fiskar just du?".
Sammanfattningsvis håller jag med ALLA som skrivit i denna slingan eftersom jag själv fiskar för att det är otroligt avkopplande att bara sitta med ett spö i ena handen och en öl i den andra, gärna tillsammans med några kompisar och skulle jag då även få många fiskar och speciellt ett nytt PB någon gång ibland så är det extra trevligt!Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Sitter man också bänkad en lördagskväll/natt på jobbet, framför en datorskärm utan några arbetsuppgifter, så är just såna här trådar som får tiden att gå framåt Med andra ord - det finns inga meningslösa trådar!
PS: Sitter hellre hela arbetskvällen och läser "meningslösa" trådar här - än ser på Mello-skräpet på SVTplay iaf...Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 013 visningar
1 gilla
|