Hur många på detta här forum ser fiske som det mest avslappnade och skönaste hobby en människa kan ha, och struntar fullkomligt i det resultat galna och fixerade fiske där storlek och mängd är det som räknas? Jag tycker glädjen vid fisket försvinner - det blir så seriöst istället tycker jag och förutom att det inte tilltalar mig då kan jag inte ens förstå det (det är ej fel att att ha den tillgången till fiske, men då det är mycket annorlunda än vad jag vill ha av fisket då kan jag personligt ej förstå det och vice versa), men varje man har sin häst(kött) och det är fint. För mig är det bara att komma ut, göra det bekvämt, ha det kul, trevligt, göra fisket enkelt, då och då dra upp en fisk och runda av dagen att ta en enkelt, eller en enkelt åt varje sin familjmedlen (beroende på storlek och art) med sig hem som man kan äta tillsammans efter en lång dags mysfiske. Ingenting annat.
FÖR ATT FÖRTYDLiGA: Detta är ej pajkastning. Vill ha fram folk med samma synen som jag på fiske då man annars blir rätt ensam och mister lust att gå på forumet om man inte hittar folk som talar samma språk. För att jag inte kan förstå tävlingsinriktad fiske innebär det inte att det är fel. Om man vill debattera fint, det är sunt att utmana varandra då man tvingas ta ställning kring sig själv, men låt bli att tolka det som nedvärdering av en annan form av fiske. Angående pajkastning: Om någon kastar en paj på dig då ät den för fan - det smakar ju gott
FÖR ATT FÖRTYDLiGA: Detta är ej pajkastning. Vill ha fram folk med samma synen som jag på fiske då man annars blir rätt ensam och mister lust att gå på forumet om man inte hittar folk som talar samma språk. För att jag inte kan förstå tävlingsinriktad fiske innebär det inte att det är fel. Om man vill debattera fint, det är sunt att utmana varandra då man tvingas ta ställning kring sig själv, men låt bli att tolka det som nedvärdering av en annan form av fiske. Angående pajkastning: Om någon kastar en paj på dig då ät den för fan - det smakar ju gott
Kommentera