strunta i resultatfixerat fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

strunta i resultatfixerat fiske

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Oh yes - wienerpølser eller store klaus från Gøl mmmmmmmmmm:-)

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
    Den här tråden har i alla fall lyft korvens betydelse. Grillat i all ära, men själv är jag svag för en (eller ett halvdussin...) riktigt god kokt (eller snarare sjuden) wienerkorv i bröd ch med en god senap. Har en slags termos som rymmer och håller varma en försvarlig laddning med spad.

Kommentera

Två wienerkorvar simmar i traktörpannan tillsammans med ett lagerblad och några kryddpepparkorn...

Kommentera

När jag drog på fiske-semester i Polen blev vi bjudna på en brutalt äcklig blodkorv
        Däremot kompenserades vi med någon kryddig inhemsk variant dagen efter. Åh gudars skymning, jag fick ståfräs... polackerna vet vad dom gör när det kommer till korv!

För att återkoppla till rubriken och TS inlägg: Det är skitkul att få stor fisk, det är skitkul att få mycket fisk (även om jag inte upplever dessa "fenomen" särskilt ofta). Men det är även skitkul att inte få fisk över huvud taget. Jag menar, det är onödigt att stoppa folk i ett enda fack. Men det är ju vi människor tyvärr kända för, vi vill alltid ha saker och ting klart för oss
        Att väga/mäta fisken ser jag lite smått som fisk-inventering, där resultaten kan jämföras och observeras för att få en hum om hur sjön mår. Jag kör C&R, men den fisk som jag oturligt nog krokat alltför illa kan jag klubba och åldersbestämma med hjälp av inspektion av exempelvis fjäll, gällock eller otoliter (beroende på art) i stereolupp. I inventeringssyfte är vikt och längd av yttersta intresse, å andra sidan är de flesta fiskare inte ute efter inventering när de klår sina egna PBn.
        Hur som helst, fisket i sig är för de flesta förmodligen inte grundat i att få så mycket eller stor fisk som möjligt. Men att den motivationen får många att fortsätta fiska är det ju inget snack om. Som sagt, onödigt att sätta någon i en enda låda, en byrå har ju faktiskt många lådor med olika funktioner.
        Regn ger dig möjlighet att fiska ifred, och att dessutom ha ett superfiske! Ut i regnet <3

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
          Två wienerkorvar simmar i traktörpannan tillsammans med ett lagerblad och några kryddpepparkorn...
          Lite sent "kvällsfiske"...eller förberedelse för morgonturen...?

/S
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
            Lite sent "kvällsfiske"...eller förberedelse för morgonturen...?

/S
            Ingetdera, men allt snack om korv gjorde mig sugen...

Kommentera

Ursprungligen postat av janjoh Visa inlägg
              Varför just røde pølser - för att jag är dansk? ahahahahahahahaa
              För att jag är polack/svensk/skåning! Min huvudstad heter Köpenhamn! Jag reflekterade inte en stund över ditt efternamn... men mitt leder osökt in på polsk blodkorv. (Den heter kaszanka och är något av det godaste som finns... får dra ner till polska delikatesshandeln imorgon.)

Alla dessa inlägg om korv är ju konstigt nog inte alls off topic... men jag måste säga att jag suttit hela kvällen och följt tråden - med ett stort leende på läpparna och några skrattanfall! Nu kan ingen komma och påstå att det råder dålig stämning på FS!
              Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2013-03-07, 23:49.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

-skiter FULLSTÄNDIGT i PB osv. (förmodligen för att jag suger) men det är som dom säger, den sämsta dagen man fiskar är bättre än vilken arbetsdag som helst...
                -en BRA fiskedag är en dag i båten (GUD FÖRBJUDE ISFISKE) med bra väder, en liten Bobbare eller en optimistisk Gädda på 0,7 kg.....
                -goda Mackor, gott kaffe, full snusdosa, kärringen får vara hur sur hon vill, hon är inte med, jag menar hur svårt är det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                  För att jag är polack/svensk/skåning! Min huvudstad heter Köpenhamn! Jag reflekterade inte en stund över ditt efternamn... men mitt leder osökt in på polsk blodkorv. (Den heter kaszanka och är något av det godaste som finns... får dra ner till polska delikatesshandeln imorgon.)

Alla dessa inlägg om korv är ju konstigt nog inte alls off topic... men jag måste säga att jag suttit hela kvällen och följt tråden - med ett stort leende på läpparna och några skrattanfall! Nu kan ingen komma och påstå att det råder dålig stämning på FS!
                  Roligt det där med huvudstäder för min huvudstad heter inte Köpenhamn men Århus Men Blodkorv - aj aj - jag visste inte att det här inte bara är ett fiskeforum, men VAMPYRfiske-forum Blodmat kommer nog aldrig bli på min hitlista tyvärr Men en Rød Pølse eller Wienerpølse är gott, men ska sägas att Gøls inte är de godaste som finns - Steff Houlberg's är mycket godare :-) På tal om Korv - godaste korven jag ha testat är Sønderjysk (Södra Jylländsk) Kålpølse som kan få i de flesta delikatess butiker eller slaktarbutiker :-) Nej, den innehåller alltså inte kål utan den utmärker sig tillsammans med saurkraut eller hur man nu stavar det. En dag vid vattnet och en kålpølse lär bli ultimativt :-) Skulle önska jag kunna fånga några av dem ibland - om det var möjligt skulle jag gärna bli specimin-(korv)fiskare Korv på kroken och tight lines

Kommentera

Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
                    -skiter FULLSTÄNDIGT i PB osv. (förmodligen för att jag suger) men det är som dom säger, den sämsta dagen man fiskar är bättre än vilken arbetsdag som helst...
                    -en BRA fiskedag är en dag i båten (GUD FÖRBJUDE ISFISKE) med bra väder, en liten Bobbare eller en optimistisk Gädda på 0,7 kg.....
                    -goda Mackor, gott kaffe, full snusdosa, kärringen får vara hur sur hon vill, hon är inte med, jag menar hur svårt är det?
                    Surt att vi bor i norrland när ingen av oss gillar is på vattnet Bara se till att din madam inte har GPS för då kommer hon hitta dig

Kommentera

Nu har jag den nya trådrubriken (som väl inte trampar någon på liktornarna)? "Korvfixerat fiske".

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 208 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art