Märkligt beteende i Fotoalbumet ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Märkligt beteende i Fotoalbumet ?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag har varit mestadels frågande i mina inlägg här men vill ändå passa på att be om ursäkt om mina inlägg uppfattats som att jag attackerar någon på ett osjysst sätt, det är inte min avsikt. Så med det sagt, om någon uppfattat mina inlägg som personligt attackerande ber jag dig/er som uppfattat dom som så uppriktigt om ursäkt.

Skitfiske på er!
    Patte - Fiske från land
    http://patteffl.wordpress.com/
    Facebook
    https://www.facebook.com/PatteFFL

Betesmoderator på FishBrain
    http://fishbrain.com
    Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
    http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pain Reaper Visa inlägg
      Jag har varit mestadels frågande i mina inlägg här men vill ändå passa på att be om ursäkt om mina inlägg uppfattats som att jag attackerar någon på ett osjysst sätt, det är inte min avsikt. Så med det sagt, om någon uppfattat mina inlägg som personligt attackerande ber jag dig/er som uppfattat dom som så uppriktigt om ursäkt.

Skitfiske på er!
      Jag håller med föregående talare!
      Jag har uttryckt min åsikt och försökt förtydliga den, inte haft för avsikt att angripa enskild person.
      Finns det någon som känner sig påhoppad, så ber jag om ursäkt och hoppas härmed att saken är ur världen.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
        Det är en liten ort med många sportfiskare. Finns ju lixom en gräns för hur glest folk kan fiska. De flesta som studerar är dessutom unga (med allt vad det innebär) och hungriga sportfiskare.

Det där med att det är var och ens ansvar att inte fiska sönder vatten, jo tjena..

Vem ska strunta i att åka till ett vatten alla vill fiska i då? Är ju knappast så att det dras sticka om sådant ?
        Nej folk tycker nog som när det gäller allt annat att en rättighet berättigar.

Det är ju inte direkt heller något som är unikt för sportfiskeakademin utan vill nog påstå att majoriteten av svenska sportfiskare då och då åker till vatten där de hört att det ska finnas stor/mkt fisk.

Anledningen till varför det blir så påtagligt i Forshaga är ju för att det är ett begränsat område med många fiskare på samma ställe.
        Om det är många fiskare på få vatten, varför inte organisera lite och köra på någon form av rullande schema? Förslagsvis skulle man införa regeln att endast fisk fångad under något av sina "pass" räknas. En hemsida som alla forshagafiskare reggar sig på, och där kan boka sina pass. Detta kräver ingen avancerad kunskap, utan mest sunt förnuft och lite kreativitet. Till detta kan ni hitta någon välvillig sponsor, som går in med något pris. Hur svårt kan det vara?
        achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
        \m/

Kommentera

• Ursprungligen postat av ALQ Visa inlägg
          Om det är många fiskare på få vatten, varför inte organisera lite och köra på någon form av rullande schema? Förslagsvis skulle man införa regeln att endast fisk fångad under något av sina "pass" räknas. En hemsida som alla forshagafiskare reggar sig på, och där kan boka sina pass. Detta kräver ingen avancerad kunskap, utan mest sunt förnuft och lite kreativitet. Till detta kan ni hitta någon välvillig sponsor, som går in med något pris. Hur svårt kan det vara?
          För det första så finns det "fritidsvärdar" som kör ut eleverna om dom vill göra något, de kör ut under 3h på morgonen (om dom inte ändrat) och det är ca 320elever som ska samsas om det, så det är en anledning till att många åker dit.

Det är mest i 1an de flesta fiskar där, sen blir det mer och mer att dom letar egna vatten.

Vet du hur stor lusten är?
          I mitten av kartan så ser du det

Detta plus att det ENBART fiskas på helgerna gör att det inte blir så stort fisketryck som du vill tro. Varför fiskas det enbart på helgerna då? jo för att det är en SKOLA med ordinarie lektioner på vardagarna.

Jag själv skulle påstå att det inte är så stort fisketryck på lusten som det verkar, då sjön "vilar" 5 dagar i veckan.

Och som du ser på kartan så är det inte ont om vatten, det är bara det att de flesta vill ta en 10+ och då är det lättast i lusten.

Kommentera

• Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
            För det första så finns det "fritidsvärdar" som kör ut eleverna om dom vill göra något, de kör ut under 3h på morgonen (om dom inte ändrat) och det är ca 320elever som ska samsas om det, så det är en anledning till att många åker dit.

Det är mest i 1an de flesta fiskar där, sen blir det mer och mer att dom letar egna vatten.

Detta plus att det ENBART fiskas på helgerna gör att det inte blir så stort fisketryck som du vill tro. Varför fiskas det enbart på helgerna då? jo för att det är en SKOLA med ordinarie lektioner på vardagarna.

Jag själv skulle påstå att det inte är så stort fisketryck på lusten som det verkar, då sjön "vilar" 5 dagar i veckan.

Och som du ser på kartan så är det inte ont om vatten, det är bara det att de flesta vill ta en 10+ och då är det lättast i lusten.
            Om allt fungerar och är bra, då är det ju lungt. Jag fick intrycket att det var stort fisketryck av många fiskare på få vatten, men kanske missuppfattade ngt. Om det är lagom fisketryck, och alla är glada och nöjda då är det ju toppen och inget behöver mörkas i någon överdriven utsträckning. Jag försökte bara komma med tips och råd, utifrån min uppfattning om att det var stort fisketryck, och att man var rädd för rusning till platser där det finns bra med stora gäddor. Om ni har ett system som funkar, då ska jag inte lägga mig i och komma med råd.
            achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

• Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg

Om allt fungerar och är bra, då är det ju lungt. Jag fick intrycket att det var stort fisketryck av många fiskare på få vatten, men kanske missuppfattade ngt. Om det är lagom fisketryck, och alla är glada och nöjda då är det ju toppen och inget behöver mörkas i någon överdriven utsträckning. Jag försökte bara komma med tips och råd, utifrån min uppfattning om att det var stort fisketryck, och att man var rädd för rusning till platser där det finns bra med stora gäddor. Om ni har ett system som funkar, då ska jag inte lägga mig i och komma med råd.
              achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

• Finns många avundsjuka personer i denna tråd märker man...
                Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

Kommentera

• Så att ifrågasätta och undra över en bild/bilder innebär att man måste vara avundsjuk? Tror de flesta här gläds med de fångsmän/kvinnor som drar stora fiskar. Visst vill man fånga lika stort själv men bara för att man ifråfarsätter så behöver det inte betyda att man är "avundsjuk på ett negativt sätt". Jag använder min egen avundsjuka på andra bra fiskare till att försöka jobba ännu hårdare och till slut lyckas själv...
                  Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Schmax Visa inlägg
                    Finns många avundsjuka personer i denna tråd märker man...
                    Den kommentaren har jag väntat på faktiskt !
                    Jag är förvånad att det tog 117st inlägg innan någon fällde den kommentaren.

Det är ett typiskt inlägg som brukar komma efter ett tag då det är en stor fisk inblandad i diskussionen...
                    Jag ser den typen av inlägg endast som en brist på vettiga motargument.

Ungefär som när barn bråkar och kallar varandra "saker" bara för att de inte har något annat vettigt att säga

Jag vet att mask-gurra lever för sitt fiske och det ska han ha en eloge för, att han lyckats lura grymt stora gäddor denna vintern, men det var liksom inte det tråden handlade om !
                    Det förstår du om du läser hela tråden!
                    Senast ändrad av HenkeW; 2013-02-15, 22:57.

Kommentera

• Och där kom det jag väntade på! Alltid detta tjat om Jämtlandgädda, ska jag aldrig få glömma den skiten?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 022 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art