Daiwa luna 300 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa luna 300

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa luna 300

Någon som kör eller har kört med daiwa luna 300 till det tyngre spinnfisket som kan komma med ett utlåtande?
    Kanske är så att någon skulle kunna tänkas sälja en 300 högervevad :-)

Jag har kört Luna 300L till både jerk- och spinnfiske med tyngre beten runt 200g. Funkar klockrent och den kastar och bromsar som en gud. Världens bästa rulle enligt många och jag är nästan benägen att hålla med men jag har inte testat alla världens rullar än...
    Jag vet inte om det finns någon övre smärtgräns vad rullen klarar utan det är nog mest spöet som sätter gränserna. Bytte bort min 300L för några år sedan vilket jag ibland ångrar. Kör nu en Revo Toro till de tyngre spinnfisket och den tycker jag om men jag håller nog Lunan något högre... framförallt 109381023 gånger snyggare!!!

Kör hårt!

Kommentera

Har tre lunor som jag använder till jerk och tungspinn med beten på 80-220g. Funkar klockrent!
      Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Bättre rulle finns inte. Kärlek vid första ögonkastet som bara växer sig starkare för varje pass! Köp!

Kommentera

Även jag kör 300L på ett St. Croix Legend Tournament Musky spö. Bara spinn med den rullen, men den är riktigt go den... Plus för att den även har knarr, vilket är nice då man kör lite trolling.
          Skitfiske då!!!

Kommentera

Hade tänkt samma kombination som dig tervo dvs en luna på ett st croix legend 8.6 2-6 oz
            Men hur står sig lunan mot shimanos motsvarighet calcutta te och deras nya calcutta d?
            Skulle ni välja lunan framför calcuttan?

Kommentera

Backspärrlagret "IAR" är inte det bästa på den rullen annars så är den helt kanonskön. Har aldrig haft problem med IAR på tidigare rullar men denna gav upp. Löste sig dock enkelt efter ett samtal med Buster på BIOS.
              www.stampelures.se

Kommentera

Har fiskat med en högervevad Luna 300 nu i två år. Har bara positiva saker att säga om rullen. Har en bekant som fiskat med med en Luna i typ 7-8 år och inga problem än. Bara till å köp.

Kommentera

Ursprungligen postat av asgunn Visa inlägg
                  Hade tänkt samma kombination som dig tervo dvs en luna på ett st croix legend 8.6 2-6 oz
                  Men hur står sig lunan mot shimanos motsvarighet calcutta te och deras nya calcutta d?
                  Skulle ni välja lunan framför calcuttan?
                  Jag vet inte riktigt, folk som kör Calcuttan har jag för älskar dom rullarna lika mycket som folk diggar Lunan här.

Båda gissar jag är kanonrullar... Dock är veven sådär härligt tjock på Lunan, görgoo!

Jag har inte kört jerk med min mer än 2 pass kanske så min IAR har jag inte haft nåt med "Som Stampe nämnde"
                  Skitfiske då!!!

Kommentera

Vet inte om det är jättevanligt men vet flera som har haft problem med den samma. Inget unikt eftersom det även händer på ABU mm också.
                    www.stampelures.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 024 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art