nya nummret av fiskefeber - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nya nummret av fiskefeber

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Och jag hade önskat en tidning om enbart havsfiske!
    Men det är ju tveksamt om den hade gått runt ekonomiskt när havsfisket är så på nedgånga som det är i Sverige. Kanske en ren metetidning hade klarat sig bättre. Men eftersom existerande tidningar - FF, FFA och FJ ska vända sig till alla får man ju bedöma dem därefter. Då räknar jag inte Flugfisketidningen som ju visserligen är nischad men jag varken kan eller bryr mig om flugfiske så då ska jag inte kommentera den tidningen heller.

Jag tror de danska tidningarna har mer havsfiske. Danmark ligger ju bara några kilometer bort från mig i HBG. Är danskarna verkligen ett saltare folk än vi? Har svårt att tro det! Fram för mer havsfiske i tidningarna. Det börjar bli tråkigt att läsa FJ när det mest står om öring, gädd och flugfiske i varje nummer. Jag vill ha en bred tidning!
    Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Aardwolf
      Som vanligt så var det ett bra nummer. Rugen, Ismete efter Gös . Karpmete var skitbra artiklar. Lagom lite flugfiske .

BeBBest Du gör helt rätt att hålla fast vid gamla vanor och läsa FFA men för oss som vill ha lite nytt så är FF den bästa tidningen både layoutsmässigt och artikelmässigt. FFA har fastnat i samma gamla spår sen 70 talet men den tiden är förbi . Om du har missat det
      '
      Ser du Aardwolf det här numret innehöll väldigt lite av det som intresserar mig och som jag har praktisk möjlighet att fiska efter. Om sanningen ska fram och det ska den väl tycker jag inte att FFA eller Fj heller är till 100% intressanta men det går precis som i FF att hitta ett och annat litet korn i dem också. Men utifrån mina intressen var just det här numret av Fiskfeber närmast ett bottennapp. Bättre kan de, det har de visat!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ff

Det senaste nummret av Fiskefeber var som vanligt ett brett nummer av olika artiklar och inte bara flugfiske, mete eller pimpelfiske, utan fiske för hela svergie, intressant artikel om fiske efter havsöring på sydkusten och inte som i de andra fisketidningarna bara från Stockholms skärgård. Lite om flugfiske och gäddfiske från andra platser. Vad jag saknar är varför det inte skrivs om det fina havsfisket som vi har i Östersjön på vraken eller varför inte testa att fiske efter plattfisk i Östersjön, detta vill jag läsa mera om och inte om en massa karpfreakar som pussar samma karp vid namn Oskar eller något annat namn som de har fångat minst 20 gånger innan. Men lite artiklar om annat mete skadar inte, även om man själv inte metar kan det vara intressant att läsa och man kanske kan lära sig något nytt.
        Fiskefeber är hittentills den bästa fisketidningen för de blandar olika typer av fiske efter säsongen, förut fick man läsa den danska versionen av Fiskefeber, men som tur är har nu kommit i svensk version.
        Tumlaren
        trolling är livet

Kommentera

Tyckte att det nya nummret var helt OK. Men det är svårt att tillfredställa alla. Själv gillar jag att läsa om fiske som jag inte själv bedriver. Men skulle jag bestämma skulle nummret just nu bara handla om flugbindning. Med fokus på Harr & Öring. Skulle säkert finnas ett intresse av det bland några få. Medans majoriteten skulle vrida sig i plågor :-)

Inte ens deras Allt om Flugfiske kunde tillfredställa mina lustar. Precis som man ger ut enskilda nummer med fokus på flugfiske borde det ju fungera att nischa sig på mete och specimen mm.

Vore kanske en idé för FF´s redaktion.

/cobol

Kommentera

efter har läst alla artikalr så tycker jag att dom va bra. Sen om vissa bitar är mer eller mindre intressanta för mig som fiskare är en annan sak..
            Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Tumlaren> Reportage om vrakfisket på Östersjön är på gång. Jörgen har satt mig i arbete, men jag har varit lite trögstartad, har mycket annat att göra. Vi hade faktiskt med Jörgen på vraken förra året så bilder har han redan. Jimmy i Team Bulan kommer hjälpa mig med artikeln. Vad gäller plattfiskmetet i Östersjön tror jag det är ganska outforskat. Det borde finnas ställen med grov piggvar. Vi ser ofta piggvar på fiskfabriken i Skillinge. Ett par polare testade piggvarsfisket på positioner de fått av Stahre. Dock utan framgång.
              Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

jag har inte fått mitt nummer än

Kommentera

Ursprungligen postat av cobol
                  Tyckte att det nya nummret var helt OK. Men det är svårt att tillfredställa alla. Själv gillar jag att läsa om fiske som jag inte själv bedriver. Men skulle jag bestämma skulle nummret just nu bara handla om flugbindning. Med fokus på Harr & Öring. Skulle säkert finnas ett intresse av det bland några få. Medans majoriteten skulle vrida sig i plågor :-)

Inte ens deras Allt om Flugfiske kunde tillfredställa mina lustar. Precis som man ger ut enskilda nummer med fokus på flugfiske borde det ju fungera att nischa sig på mete och specimen mm.

Vore kanske en idé för FF´s redaktion.

/cobol
                  jag tycker det e skönt med FF just för att det inte är massa flugfiske artiklar,
                  vill du läsa om sådant så e nog FFA tidningen för dig där e det ju bara massa flugfiske tjaffs.
                  Tube for life

Kommentera

Tackar för svaret Anders "Team Lilla My", jag har själv hört på ryktesväg att det skall vara gott om piggvar och flundra i Östersjön. Delvis genom Ulf Stahre, får väl åka ut med honom någon gång och testa detta fiske.
                    Tumlaren
                    trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21
                      Kan någon tala om var denna omtalade tidning finns att köpa? Jag har hittills aldrig sett ett ex i någon affär eller kiosk, enbart Fiskejournalen, Fiske för alla samt Jaktmarker & fiskevatten. Fiskefeber har lyst med sin frånvaro på samtliga ställen jag har sökt den på. Eller finns den bara tillgänglig genom prenumeration?
                      Jag har sett tidningen på Statoil och på OK...

Tidningen var som vanligt väldigt bra...

Men som Flodebanan pratade om så tyckte jag att jag hade läst den där artikeln om Rugen någon annanstans... Har inte delar av det funnits ute på nätet någonstans???

I alla fall inte så illa som senaste numret av FFA eller var det FJ där dem hade samma artikel om pimpling efter abborre som dem har haft förra vintern... BORING

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 281 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art